Hudba:
Carl W. StallingVOD (1)
Obsahy(2)
V tejto strašidelnej Silly Symphony na strašidelnú hudbu Edvarda Griega (v úprave Carla Stallinga) z cintorína vyjde živé kvarteto kostlivcov, ktorí sa chcú zabávať a pretancovať celú noc. V nápaditej animácii Uba Iwerksa sa používa veľa cintorínových gagov so zvieratami a kostlivcovým xylofónom. (Disney+)
Recenze (43)
Nevím proč, ale staré disneyovky nemám nijak zvlášť rád. Nesoulad, nebo spíš kombinace zároveň naivistické a vyumělkované kresby a primitivní, ale i vzhledem k době vzniku nezvládnutá, skoro epilepticky trhaná animace na mne působí docela skličujícím dojmem. Tohle navíc nemá ani děj, ani nějaký jednotící prvek či vtipnou myšlenku. Nějaká sova, nějaká černá kočka, nějaké lebky, infantilní poskakující kostlivci, kolový tanec, hraní si s hudebními nástroji. Atmosféra je přes kresbu, jejíž styl je mi velmi vzdálený, celkem zdařilá a některé pasáže jsou docela vtipné (xylofon) a konec připomínal téměř Happy Tree Friends, většina z nich je nejen špatně graficky ztvárněná (sova, z níž létá peří), ale především zoufale nevtipná a křečovitá. Hudba byla v některých momentech docela slušná, v jiných orchestriónovitá a hrozná - přitom původní Griegova skladba (jmenuje se Pochod trpaslíků) není nijak zvlášť špatná, jen v tomhle filmu je špatně použita. ()
Jó hnedle je dobrý si občas protáhnout kosti... ;o[] . . . Pro fandíky momentálně k vidění zde: http://www.youtube.com/watch?v=h03QBNVwX8Q - - - P.S. Prosímvás vy mudrlanti tady - chápu vás, jestli "líbí" nebo "nelíbí", ale uvědomte si před tím, než začnete vy rádoby filmozpytci šířit nějaké své sentence, že tohle je víc jak osmdesát let starý filmek! Kontexty děcka, kontexty!!! - - - - - (Poprvé nahlédnuto v dávných dobách kostitřasných na nějaké >klubové< projekci, hodnocení po repete 28.10.2011 na YouTube 169., komentář zde jako šestadvacátý - 28.10.2011) ()
Jestli on náhodou tenhle filmík neviděl taky malej Tomík Burtonů... Film ke zhlédnutí ZDE ()
Odpusťte, mně to připomnělo Hálkovy verše: A skokem vpřed, co stačí skok, // a nedbej živých na výrok. // A přes své lůžko, přes svůj hrob - // jen hnáty na něm nevyklop. - // Hej ladná hudba hnátů chřest, // kdy čelest drnká o čelest // a zuby klapou, cvaky cvak, // o žebra žebro taky tak, // a sejček s sovou na věži: // huhú! to k svatbě náleží - //a korouhvička skřípe svou, // že též ji k svatbě nepozvou. - //Teď mocí k předu - skok a skok, // až chřestě skřípne mrtvých bok, // a každý krok je dlouhý sáh - // dbej, starče, by se nenatáh'! // A mrtvých tanec divý rej - // jen každý o své hnáty dbej, // a mrtvých tanec divý běh - // "Mně nestačí už dále dech." // Když rej ti nejde do noty, // moh's v hrobě zůstat, sloto ty! ()
Ještě dneska si pamatuju, jak podmanivý, zábavný a hypnotizující zážitek jsem měl, když jsem jako malá ploutev viděl tenhle film poprvé, což je veskrze úctyhodné, vzhledem k tomu, že od data vzniku a mého zhlédnutí mohl libovolný člověk narodit, prožít několik válečných konfliktů, zplodit mnoho dětí, dočkat se vnoučat a poklidně zemřít v sedmdesáti letech na infarkt myokardu. /ano, svou roli v tom hraje i jakás vintage aura, ale proč ne, klatě?/ ()
Disney měl vždycky smysl pro tajemno, záhrobí, černý román, horor a černý humor. Ostatně i jeho Sněhurka byla kvůli strašidelným scénám v Anglii od 15 let... Kočky stažené z kůže, oškubaný sýček, houf netopýrů, hroby a možná první lidská (hmm, kosterní) stonožka ve filmu. A xylofon neměl chybu.... ()
Tanec kostlivců aneb kosti jsou vrženy. ()
Zbožňuji, když se v cartoonech využívá klasická hudba... Tentokrát je to Edvard Grieg:-) ()
Disney mel nakroceno spravnym smerem, tim hur pochopit, proc se to tak posralo. Asi okata zviratka pritahovala vic... asi urcite... lidi jsou kreteni. Smrt Bambimu! ()
Důvod, proč lidi jako já milují hřbitovy. Tenhle filmeček, to je čirá záhrobní radost. ()
Pár nápadů je dobrých, třeba průlet kostrou na začátku, nebo jedna taneční sestava, některé animační nápady jsou zajímavé, ale celkově je to vlastně takové nijaké, dvě vyděšené kočky a nijaká pointa, když nepočítám zapomenuté nohy. ()
Tanec kostier neprináša nič nového, v podstate len recykluje kompozíciu hudby s kreslenými obrázkami. Disney natočil podobných kraťasov neúrekom, a mnohé z nich sú zdarilejšie ako tento. ()
První a možná nejslavnější groteska z Disneyho série Silly symphonies. V noci vylezou z hrobů kostlivci a za svitu měsíce začnou tančit, přičemž rytmus udržují chrastěním kostí. Potom zakokrhá kohout a kostlivci zas ulehnou pod zem. Je to hezká variace na Disneyho grotesky s Mickeyho gangem, kde tancují jen roztomilá zvířátka. Současně je to i skrytá, možná nevědomá, narážka na honosné taneční zábavy, kterých si užívaly vyšší vrstvy, alespoň tak jsem to pochopil z knihy Borise Jachnina „Walt Disney“ (ta kniha poskytuje opravdu ucelený pohled na Disneyho život – vřele doporučuji!). Co se kresby týče, Ub Iwerks si hezky poradil se stavbou kostry. Maximálně ji zjednodušil, sice nesmyslně (roztomilé jsou ty dvě kosti, které rostou z krku a navazují na ně ruce:) , ale naprosto funkčně (v daném prostředí, samozřejmě). Kostlivci tedy vypadají i přes zjevnou nadsázku poměrně realisticky a dovedu si představit, že při záběru, kdy kostlivec „spolkne“ diváka, některým divákům alespoň trochu zatrnulo. Skeleton dance je jedno z rozhodujících děl rané Disneyho tvorby a jako takové by nemělo uniknout ničí pozornosti. ()
Walt Disney Productions, rok 1929 a další z řady skvělých krátkých animovaných videí. Ani tentokrát nenastalo zklamání a já si ten historický skeletoní dance na hřbitově docela užil – rozhodně více než některé zvířátka. Klidně to mohlo být ještě o fous delší. 70% ()
Paráda! ()
Nádherné, vtipné, úžasné.... ()
Nejprve jsem si říkal, že je to jenom takový milý zábavný animovaný muzikálek. Ale pak jsem se podíval, kdy to bylo natočeno a nestačím žasnout nad tím, o jak dobrou animátorskou práci se jedná. ()
Ktovie, ako by to Disney dnes, v dobách radikálnej cancel culture a politicky korektnej doby, spracoval. Každopádne trefné, skvelo dobové a naivne vtipné. ()
Podle mě nejlepší, nejnápaditější a nejvtipnější film ze série tzv. Silly comedies, které začalo studio Walta Disneyho produkovat na přelomu 20. a 30. let (s nástupem zvuku) jako alternativu k filmům s myšákem Mickeym a ve kterých nešlo o hlavní postavu, ale o hudbu. Základní piliř pro veškeré v budoucnu natočené hudební scény s kostlivci. Jestli Burton po Mrtvé nevěstě tvrdí, že tohle neviděl....lže :-) ()
Krásně se tady ukazuje, že Walt Disney měl i na to, aby točil něco méně komerčního, něco méně podbízivého. Je tu patrný styl studia, ale přesto jsou zde momenty, které jsou skutečně hororové, ať už díky zvuku nebo díky obrazu anebo díky jejich splynutí. Krátké, zábavné a na svou dobu skvěle animované. ()
Reklama