Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
Charlize Theron je skvela herecka, potvrdila to uz vo filme Monstrum, v Diablovom advokatovi a v dalsich a kazdym filmom ju mam stale radsej. Jeji pripad je silny pribeh zeny menom Josey, ktora ako jedina zo vsetkych zien zazalovala spolocnost, v ktorej pracovali prevazne muzi a ktori robili zenam zo zivota peklo a ako jej obhajcu hral W. Harrelson. Okrem toho sa riesil aj Joseyin problem vztahu s jej synom. Vynikajuca drama. ()
Niki Caro má úžasný talent na práci s herci, a to jak s dospělými tak s dětskými (jak už jsme mohli vidět v Pánu Velryb). Její případ je film o ženách a jejich, často beznadějném, boji s diskriminací. Amerika nám je podána z trochu jiného úhlu, než jsme zvyklí. Prostředí železných dolů je působivé a nenechá nikoho na pochybách, kdo je tam pánem. Jsou to muži, mezi kterými pracůjí ženy-otrokyně, které jsou nuceny snášet všechna obtěžování, narážky, šikanu, ponižování. Josey se však mužskému systému postaví.... Film podle skutečné události s obdivuhodnými hereckými výkony. HUDBA: Gustavo Santaolalla - svůj styl nezapře a potvrzuje, že patří mezi nejlepší skladatele filmové hudby současnosti. Niki má skvělý vkus... ()
K naprosté dokonalosti schází snad jen více scén s vypulírovanou Charlize. A teď zase chvíli vážně. Jako film dobré, ale vadila mi jinak opěvovaná kamera. Což o to, sama o sobě je sice pěkná, ale v podobném druhu filmu chci, aby mě semkla s hlavní hrdinkou a ne aby na sebe strhávala pozornost a stále si někde poletovala nad stráněmi, lesy či minnesotskou industriální krajinou. Ovšem je to naprostý detail v porovnání s tím jak moc aktivně mě štval úděsně pohollywoodštěný (aka "zkýčovatělý") scénář. Ve výsledku to s tou slavnou kauzou nemá společného takřka vůbec nic. Přežít se to dá vlastně jedině díky hercům. Respektive herečkám, abych byl korektní a nebyl místními uživatelkami ocejchován jako šovinistické macho prase. ()
Scénář: Michael Seitzman .. Uff! Zase jeden ze snímku, který vám při sledování na tváři vykouzlí .. hodně depresivní výraz! Syrový to obraz odvrácené, industriální tváře Ameriky, kde i ženy musí pracovat v dolech. V dolech, jenž jsou plné mužů a pojmy, jako sexuální obtěžování a ochrana před ním, nejsou zcela v povědomí a nejen vedení firem se před tímto problémem kryje a přehlíží ho. Na začátku toho byla jedna žena, která už nedokázala snášet tyto útlaky a šla s tím před soud, bojovat nejen za sebe, ale práva všech pracujících žen. Tuto ženu výtečně ztvárnila Charlize Theron a musím pochválit její skvělý výběr rolí. Prostor k tomu, předvést opět svůj talent zde má velký a plně ho využívá, byť mírně zastiňuje představitele ostatních rolí, které jsou obsazeny také velmi dobře. Silný filmový zážitek. ()
Svobodná matka bojuje v soudní síni za práva žen na práci v hornické šachtě. Spolu s teplými kovboji ze ZKROCENÉ HORY další ryze oscarový námět, kterému se upřímně zasmějete, aby se vzápětí ukázalo, že film podle něj není vůbec špatný. S JEJÍM PŘÍPADEM mám jen jeden docela zásadní problém a to je to roztahání soudního procesu napříč filmem. A odpustit si mohli i tu scénu, jak v soudní síni začnou všichni povstávat na znamení, že se přidávají k hrdince, to bylo trochu moc (myslel jsem si, že povstane snad i žalobce :). ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Všetky sexuálne obťažovania zobrazené vo filme sa naozaj stali rôznym ženám pracujúcim v uvedených baniach. (misterz)
- Některé z žen stojících v závěrečné scéně ze soudní síně, byly skutečné žalobkyně. (CliffLee)
- Soudní proces, kterým je film inspirován, byl vyřízen v roce 1998, což bylo 10 let po prvním zaregistrování a více jak 20 let po začátku obtěžování. (CliffLee)
Reklama