Režie:
Tony ScottScénář:
Richard KellyKamera:
Dan MindelHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Keira Knightley, Mena Suvari, Édgar Ramírez, Mickey Rourke, Jacqueline Bisset, Christopher Walken, Delroy Lindo, Lucy Liu, Mo'Nique, Macy Gray (více)Obsahy(2)
Domino (Keira Knightley) se narodila do světa luxusu a milovala nade vše svobodu a nezávislost. Opustila kariéru modelky a stala se členkou komanda zabývajícího se chytáním uprchlíků. Začala tak kariéru lovkyně lidí. Film je natočen podle skutečné události. (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (475)
Tony je experimentátor nejtěžšího kalibru a DOMINO je toho zdárným příkladem. Celkové pojetí a vyprávění je tady oproti "standarním" filmům totálně překopáno a slovo chaos tady získává nový rozměr (no napodruhé se už bez obtíží orientujete). Pozornost se tady musí udržovat neustále, jinak ke konci příběhu člověk snadno zabloudí. Celé je to pak ale zabalené do po čertech zábavného všeho. Keira byla na roli Domino jednoznačně nejlepší volbou a i přes občasnou přehnanost dokázala, že na roli takovéhle "sympatické mrchy" má jako žádná jiná. No a zase kdykoliv se na plátně/obrazovce objevil comebackující Mickey Rourke ukradl si celou scénu pro sebe. A verdikt? Zábavný i když místy přehnaný snímek, který si zaslouží trochu větší pozornost. ()
Scottův epileptický střih a kamerové filtry mám velmi rád. Svým způsobem bych ho dokonce nazval průkopníkem v daném oboru. Ovšem Domino je obsahově natolik neatraktivní, neodpovídající, odtažité a studené, že jsem mu bohužel nepřišel na chuť. Keira Knightley může být sebedrsnější, vizuálně to může být sebevětší divočina a stejně mi to přijde jako nepřehledná povídačka na dobrou noc. Akce je minimum a když, tak je formálně přehypovaná do takových rozměrů, že je sice nesmírně cool, ovšem vyčíst z ní cokoliv je nadmíru těžké. Hudba se jednoznačně opakuje z Man On Fire a kdo to nezaregistroval/neslyšel nechť si nechá profouknout uši. Příběh lovkyně lidí jednoduše dějově nemá tu potřebnou šťávu, ač je to vizuální divočina a prvotřídní surová, neučesaná, nespoutaná řezničina. ()
Tak se mi zdá, že Keira je tak trochu jako Domino. Už nechtěla být brána jako ta křehká holka z Pirátů a proto vzala roli v tomto filmu, který je… řekněme zajímavý. Totiž na fakt, že Tony se od jisté doby prezentuje jako klipař, který dá víc na vizuál než na propracovanost děje/charakterů, jsem si zvykl. Ale co tady měly znamenat některé naprosto rušící scény (show Jerryho Springera, dva týpci z 90210), které tam absolutně neměly co dělat? V úvodních titulcích jsem si všiml jména scénáristy - Richard Kelly - a pořád jsem si nemohl vzpomenout, odkud je mi to jméno povědomé. A jakmile jsem zjistil, že je to režisér, který natočil Donnie Darka nebo The Box tak nějak jsem pochopil, že můžu být rád, že jsem ten příběh ještě jakžtakž pobral… :-) Jinak Domino chce být cool snímkem a to mu vychází, hlavně, jak už jsem zmínil v začátku svého komentáře, díky neskutečné Keiře. Čekal jsem tuctový akčňák, dostal jsem něco, na co jsem nebyl připravený. Zatím tu nechám 80 % a po příštím zhlédnutí, kdy už budu vědět, do čeho jdu, se uvidí, jestli to bude konečné hodnocení. ()
Bohužel musim souhlasit s tim, že Tony Scott to s tou barevností a zběsilým, až trošku otravným střihem přehnal, jenže já se ani jednou za ceou dobu filmu nenudil a to už je co říct, když film má přes dvě hodiny. Je to asi hlavně díky tomu, že příběh je docela poutavej, i když trošku vláčně vyprávěnej a že postavy jsou úplně suprový, Keira Knightley, ač se na nějakou drsňačku moc nehodí, tak je prostě skvělá a do role nakonec skvěle padne. Stejnětak Mickey Rourke je jako lovec lidí úplně úžasnej, po Sin city a Dominu, začínám mít Rourka opravdu hodně v oblibě, dokonalej prototyp ultra drsňáka. K dobru filmu se dá určitě taky přičíst pěkně krutá scéna s rukou, jenže víc podobných tam už neni a to je docela škoda, taky bych čekal o něco akčnější pojetí, protože i když Tony Scott stříhá jak blázen, tak se to pořád pěkně táhne, což je u tohohle filmu fakt velká škoda. Snad jediný co bych tomuhle filmu víc vytknul je, že opravdová Domino vůbec nevypadala jako sexy Keira, ale spíš jako nějaká děvka z bordelu, ale na to bych si asi stěžovat neměl, takž už radši držim hubu, protože přijít v tohmle filmu o Keriu by byla fakt škoda, hned by se na to koukalo hůř ()
Tony Scott dohnal v tomto snímku svůj nezaměnitelný styl k dokonalosti. Kamera je skoro až chaotická a záběry jsou skoro kratší než ve filmech Michaela Baye. Chápu, že se tento film každému nelíbí a proč jsou na něj tak rozporuplné názory. Tuhle jeho režii prostě každej nepobere a nemusí se každému líbit. Tony Scott ovšem patří mezi mé oblíbence a po tomto filmu jsem si oblíbil ještě víc.On si občas ve svém filmu dělá z diváka i srandu a hraje si s ním a jeho nervy. Já ale na jeho hru rád přistoupím. Pravda v příběhu se člověk občas na chvilku ztratí, ovšem co jiného by jste od vynikajícího scénaristy Kellyho čekali. Herci byli taky vybráni výborně. Keira hraje svou lovkyni odměn výborně a neměl jsem problém s tím jí to nevěřit. Stejně jako dvojici Rourke-Ramirez. I vedlejší role byly vybrány na jedničku a duo Green-Ziering z Beverli Hills je taková třesnička na dortu. Ve výsledku je to další působivý od mistra Scotta, ovšem výsledný dojem kazí trochu dlouhá stopáž. A Muž v ohni se mi líbil přece jenom o trochu více, protože působil trochu ucelenějším dojmem. ()
Galerie (53)
Photo © Klub Publishing Kft.
Zajímavosti (30)
- Postava Alfa byla inspirována skutečným řidičem Domino Harvey, Eda Martineze a Choco. Byl to muž z Afghánistánu, kterému všichni říkali "Afghani", jelikož nedokázali vyslovit jeho jméno. (HellFire)
- Tetování "Tears in the Rain" na Dominině krku je odkazem na jeden z nejoblíbenějších snímků Tonyho Scotta. Jde samozřejmě o bratrovu kultovní temnou sci-fi Blade Runner. V něm ke konci filmu postava androida Battyho pronese v dešti slavnou větu: ""All those moments... will be lost in time... like... tears... in rain..." (DaViD´82)
- Richard Kelly byl požádán o napsání scénáře poté, co Tony Scott přečetl jeho scénář k filmu Apokalypsa (2006). (3DD!3)
Reklama