poster

Teď se nedívej

  • Velká Británie

    Don't Look Now

  • Itálie

    A Venezia... un dicembre rosso shocking

    (Itálie)
  • slovenský

    Teraz sa nepozeraj

Mysteriózní / Thriller / Horor / Psychologický

Velká Británie / Itálie, 1973, 110 min

Režie:

Nicolas Roeg

Předloha:

Daphne Du Maurier (povídka)

Hudba:

Pino Donaggio

Střih:

Graeme Clifford
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • choze
    *

    Předlohu, zvolna navozující znepokojivou atmosféru, jsem četl a líbila se mi, i když nebyla nic extra. Filmová adaptace zvolnila tempo natolik, že než o horor jde o pár hororových okamžiků utopených v moři artové nudy, hrající si se střihem a červenou barvou. Silným plusem jsou nehostinně působící Benátky, kde se na každém rohu loupe omítka.(25.3.2013)

  • Shadwell
    **

    Křížový střih byl známý už od raného začátku 20. století, konkrétně od roku 1906. Nešlo o nic složitého. Tento střih jednoduše přeskakoval mezi akcemi v různém prostoru. Příklad: manžel jede domů, zatímco manželka roztahuje nohy před sanitárním inženýrem. Diváky to pochopitelně mátlo, nebyli na takové věci zvyklí, film byl stále na začátku. My s tím dnes problémy nemáme. Film se od té doby rapidně zesložitil. Proč to všechno říkám? Protože ve stejném konceptu pracuje Don't Look Now. Vždycky tu existuje nějaká druhá paralela, třeba jen zvuk zvenčí, který vyruší scénu. Postavy nacházející se daleko od sebe jako by o sobě věděly. Při instalaci sochy J. Christie kamsi odchází, přesto prožívá to samé, co D. Sutherland. Totéž zlá předtucha a pojetí celé scény na začátku při tragickém úmrtí dcery. Tohle všechno vytváří blahodárný efekt nejistoty a atmosféry. Jedna linie představuje vždy zlo, druhá dobro. Jenže často nevíme, která je která. Don't Look Now je filmem o paralelách. Filmem chytře strukturovaným.(14.6.2008)

  • J*A*S*M
    ***

    Ukázkový příklad typického atmosférického eurohororu sedmdesátých let. Bohužel pro mne jsem byl už před sledováním docela unavenej a film můj stav jenom zhoršil. Děj je strašně pomalý, stopáž zbytečně dlouhá a opravdu silné scény tu nejsou vůbec. Don´t Look Now prostě mohl být mnohem lepší, základ zde na to byl, no bohužel se zastavil někde na půli cesty.(20.9.2008)

  • Quint
    *****

    Britský pár odjíždí po nešťastném utonutí své dcery za prací do Benátek, kde se pokouší na tragickou událost zapomenout. Řada záhadných událostí však manželům smrt jejich dítěte neustále připomíná. Hypnotická duchařina s bravurně vystavěným kaleidoskopem roztříštěných vizí a všudypřítomných náznaků eskalující hrozby v temných zákoutích klikatých benátských uliček.(10.5.2005)

  • eraserhead666
    ****

    Je opravdu zajímavé, jak se z poměrně slabé povídky (ten závěr se k celému příběhu jakoby nehodil a docela mě zklamal) dá natočit tak dobrý film. Du Maurier je mistryně charakterů svých postav a velmi kvituji, že to film dokázal podchytit. Přesně takhle si představuji mysteriózní film, s dobrým scénářem, dobře vykreslenými a zahranými postavami (hoteliér je grandiózní), skvěle vybranou herečkou v ženské hlavní roli (Julie Christie je úžasná v jakémkoliv směru), parádní kamerou, pohlcující atmosférou, dobrou hudbou, střihem a šíleně kudrnatým Donaldem Sutherlandem. Prostě parádní film, který na míle poráží literární předlohu. Měl-li bych vyhledávat negativa, kdyby se mi chtělo, mohlo by to být trošku kratší a pokud se to opravdu točilo v Benátkách, tak jsou teda Benátky pěkně hnusné město...(20.8.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace