poster

Horší to už nebude

  • Česko

    Horší už to nebude

  • USA

    Stranger Than Fiction

  • Slovensko

    Horšie to už nebude

Komedie / Drama / Fantasy / Romantický

USA, 2006, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Marc Forster sa pomaly ale isto zaraďuje k režisérskym favoritom, pri ktorých verím, že každý ich ďalší film bude mať úspech. Žánrová pestrosť s akou si vyberá filmy, ktoré premení v úspech už dokazuje svoje. Dokázal mi znova, že najkrajšie príbehy sa rodia z bizarnosti a banálnosti, ale s poriadnou dávkou originality. Aj keď nejaké náznaky niečoho podobného tu už boli, takýchto krásne milých filmov je tak málo, že divák minúty len tak hltá. Záver je však trošku odseknutý, zaseknutý, trošku mimo toho, čo som celý film videl a práve tým stratil odo mňa hviezdičku. A čo dodať k tomu, čo na nás vystrúhal Will Ferrell? Snáď len to, že už sú dávno preč časy, keď sa grimasoví komici škatuľkovali do podradnejšej skupiny a spolu s Carreym, Sandlerom či Smithom dávajú nádej aj ostatným. Chvála však patrí aj ostatným. 85%.(5.4.2008)

  • AngelAngie
    *****

    Rozmýšlela jsem se mezi 4mi a 5ti hvězdičkami, jenže jsem nakonec prostě musela dát nejvyšší počet. Tohle je tolik výjimečný a originální film, že kdybych mu dala 4, znamenalo by to, že mi tam chybělo ještě dost .. a to bych lhala. Herecké obsazení bylo bravurní - Ferrell mě baví čím dál víc, jeho citlivý projev, jenž opravdu působil jako by byl tím největším looserem na světě bez toho, aby přehrával a působil dementně jak tomu u jiných jeho rolí bývá, byl kouzelný. Maggie byla opět překrásná a její tulení se, úsměvy a vášeň film zpestřily tak, že líp by to nešlo. Dustin působil šarmantně, inteligentně, jeho role byla výborná. Queen tentokrát upustila od velkého humoru a byla za dámu, dámu, která mě velmi okouzlila .. a Emma? Zbytečné cokoli psát, vyřážela mi dech ..(26.11.2008)

  • Radek99
    *****

    Úžasný postmoderně koncipovaný film založený na prvku hry ... hry s divákem (nutno dodat filmově poučeným divákem) a filosofickém principu hry jako takové. Prvek hraní je přítomen všude. Tak už tenhle film samotný ... vypadá to, jakoby si scénárista Zach Helm hrál na Charlieho Kaufmana, tak bizarní je jeho scénář, tak intelektuálně ulítlý a neotřele kongeniální, režisér Marc Forster si naopak rád hraje na Spike Jonze a Michela Gondryho a zcela nepokrytě hraje s divákem šachy rošádami v otevření hry jejich tvůrčího postupu z Adaptace, V kůži Johna Malkoviche, Věčného svitu neposkvrněné mysli či z Nauky o snech, jistě by se dala zmínit ještě Jeunetova Amélie z Montmartru a některé další postmoderní filmové narační variace... nejblíže má ale tenhle film k hraní si na literaturu...a jedním dechem nutno dodat - k pokloně složené literatuře. Ten Kunderovsky všemohoucí vypravěč, respektive vypravěčka, který jako Kundera v Nesmrtelnosti z pouhého gesta stvoří ženu, postavu svého díla, tu rozehrává životní příběh muže, který se v podstatě náhodou vzpříčí svému literárnímu rozměru a reflektuje sám sebe coby literární postavu - a dokonce se v rámci této hry rozhodne svůj příběh měnit a spoluvytvářet... Filmové postavy si neustále hrají (profesor literatury Jules Hilbert v podání Dustina Hoffmana stále naráží na svou roli autistického pacienta posedlého počítáním v Rain Manovi). Také režisér Marc Forster si v průběhu filmu hraje a dotváří iluzivnost svého díla aluzemi na své oblíbené audiovizuální lásky (v kině uvidíme kultovní blinkací scénu ze Smyslu života Monty Pythonů, zahrají nám The Clash či Spoon, uslyšíme, že jedna z krásných věcí v životě je dočíst Zločin a trest...), navíc netrvá prakticky na ničem tradičním, vše je relativní, vyprávění není lineární, ale paralelní, přičemž obě dějové linie se před koncem filmu prolínají a dotvářejí absurdně-komický rozměr filmu, vlastní příběh je pojat velmi netradičně a rozvíjí novou poetiku reprezentovanou díly v úvodu komentáře zmiňovanými. Po formální stránce jistě zaujmou přímo do obrazu filmu vložené piktogramy, jakýsi animovaný poznámkový aparát, ilustrující myšlenkové pochody v hlavě hlavního hrdiny (ale také odkazující k estetice moderní televizní reklamy). Míšení stylů je vlastně dalším faktorem hry - artový film se tu potkává s komedií, existenciální krize středního věku a zhroucení amerického snu reprezentované nejlépe Americkou krásou se prolíná s romantickou lovestory, kdy ona a on jsou z tak rozdílných světů, že tohle by skutečně nemohlo fungovat, ale kauzální řetězec náhod poslušen schematismu romantických komedií zafunguje. Stejně jako deus ex machina v podobě dětského cyklisty, stejně jako chemie podařeného filmu... Je to komedie či tragédie? Na tuhle otázku se ptá nejen profesor literatury a Harold Crick, náš hlavní hrdina, ale na tuhle otázku týkající se našeho života se v podstatě ptáme stále všichni... Je to obojí... Nádherný film... Podobné filmy: Věčný svit neposkvrněné mysli, Jak jsem balil učitelku / Rushmore, Nauka o snech, Dedication, Prosíme přetočte, Adaptace, Amélie z Montmartru(14.1.2008)

  • Hakha
    *****

    Dost dobrý. Originální námět, skvěle vybrané herecké esa, které se do svých rolí naprosto hodí a každá postava je scénáristicky výborně napsaná. Film a čas nádherně plynul jak čas strávený u dobře napsané knihy. Mnoho silných momentů, dobrá hudba, příjemně lehký humor a celý film ve mně zanechal dost pozitivní energii. Mé hodnocení 4,5 hvězdičky...(25.4.2008)

  • Isherwood
    *****

    Ač mám pro Ferrellovo řádění v rámci Frat packu docela slabost, jeho soustředěná a uměřená kreace je to, co mi příjemně vyrazilo dech nejvíce. Jenže to by se nestalo bez parádního scénáře, za který by se nemusel stydět ani Charlie Kaufmann, a Forsterova fantazírování, jež dokázalo i z čištění zubů udělat nezapomenutelný zážitek… anebo taky: Volejte sláva, v Hollywoodu se originalita ještě v některých šuplících stále umí najít!(3.5.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace