poster

Horší to už nebude

  • Česko

    Horší už to nebude

  • USA

    Stranger Than Fiction

  • Slovensko

    Horšie to už nebude

Komedie / Drama / Fantasy / Romantický

USA, 2006, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kordus
    *****

    Film, který se v mém žebříčku nejvíce přiblížil veleoblíbenému Truman Show. Koncert herců, kde vyniká úžasná Emma Thompson, sakra, já být postarší bohatý Brit bez závazků, možná bych něco zkusil... :)(29.3.2007)

  • Djoker
    ****

    Když jsem na obalu DVD uviděl Willa Ferrellla, tak jsem očekával nějakou trapnou komedii plnou grimas a laciných fórů, ale zmýlil jsem se. Při sledování filmu jsem nevěděl, kam ho vlastně zařadit, jestli mezi romantické komedie nebo fantasy dramata, ale teď můžu říct, že ta žánrová kombinace je skvělá. Škoda počátečního pomalého rozjezdu, ten mi však vynahradil originální námět. Will a jeho strnulý výraz, který se u něho často nevidí, roztomilá Maggie, která dokazuje, že i objekt lásky může mít netuctový obličej a navíc Dustin s Emmou. To je kvarteto es, kvůli kterým se film vyplatí vidět.(13.1.2010)

  • Hakha
    *****

    Dost dobrý. Originální námět, skvěle vybrané herecké esa, které se do svých rolí naprosto hodí a každá postava je scénáristicky výborně napsaná. Film a čas nádherně plynul jak čas strávený u dobře napsané knihy. Mnoho silných momentů, dobrá hudba, příjemně lehký humor a celý film ve mně zanechal dost pozitivní energii. Mé hodnocení 4,5 hvězdičky...(25.4.2008)

  • BadoXXII
    *****

    Byť hlavnou postavou románového príbehu je snom, s ktorým sa zahrával snáď už každý z nás. Tento film je o tom, čo sa stane, ak sa táto predstava stane skutočnosťou. Atraktívny námet a originálne prevedenie. Scenár je jeden z najvýraznejších kladov filmu a nie je mu čo vytknúť. Herci sú skvelí a obsadenie si už lepšie ani neviem predstaviť. Tragikomický ksicht Willa Ferrela sa sem velmi hodil a aj keď je to komik, ktorému nie je nič proti srsti, tu sa otočil o 360 stupňov a predviedol precízne herectvo ( asi ako Jim Carrey vo vážnych úlohách). Veľmi ma potešila prítomnosť Dustina Hoffmana, ktorý je pre mňa absolútna herecká extratrieda (spolu s Nicholsonom, De Nirom, Al Pacinom, Hanksom a Hopkinsom). Maggie Gyllenhaal je veľmi sympatická, Emma Thompson správne neurotická a Queen Latifah veľmi príjemná. Film funguje ako celok a funguje lepšie ako hodinky Harolda Cricka (mimochodom, našiel som si ďalšiu obľúbenú filmovú postavu). Veľmi príjemné prekvapenie, ktoré ma pozdvihlo a naplnilo príjemnou energiou.Horšie to už nebude je neprevarenou komédiou o tom, ako vziať svoj doterajší život do rúk a spraviť z neho taký, aký ho chceme mať. 90%(18.4.2008)

  • Radek99
    *****

    Úžasný postmoderně koncipovaný film založený na prvku hry ... hry s divákem (nutno dodat filmově poučeným divákem) a filosofickém principu hry jako takové. Prvek hraní je přítomen všude. Tak už tenhle film samotný ... vypadá to, jakoby si scénárista Zach Helm hrál na Charlieho Kaufmana, tak bizarní je jeho scénář, tak intelektuálně ulítlý a neotřele kongeniální, režisér Marc Forster si naopak rád hraje na Spike Jonze a Michela Gondryho a zcela nepokrytě hraje s divákem šachy rošádami v otevření hry jejich tvůrčího postupu z Adaptace, V kůži Johna Malkoviche, Věčného svitu neposkvrněné mysli či z Nauky o snech, jistě by se dala zmínit ještě Jeunetova Amélie z Montmartru a některé další postmoderní filmové narační variace... nejblíže má ale tenhle film k hraní si na literaturu...a jedním dechem nutno dodat - k pokloně složené literatuře. Ten Kunderovsky všemohoucí vypravěč, respektive vypravěčka, který jako Kundera v Nesmrtelnosti z pouhého gesta stvoří ženu, postavu svého díla, tu rozehrává životní příběh muže, který se v podstatě náhodou vzpříčí svému literárnímu rozměru a reflektuje sám sebe coby literární postavu - a dokonce se v rámci této hry rozhodne svůj příběh měnit a spoluvytvářet... Filmové postavy si neustále hrají (profesor literatury Jules Hilbert v podání Dustina Hoffmana stále naráží na svou roli autistického pacienta posedlého počítáním v Rain Manovi). Také režisér Marc Forster si v průběhu filmu hraje a dotváří iluzivnost svého díla aluzemi na své oblíbené audiovizuální lásky (v kině uvidíme kultovní blinkací scénu ze Smyslu života Monty Pythonů, zahrají nám The Clash či Spoon, uslyšíme, že jedna z krásných věcí v životě je dočíst Zločin a trest...), navíc netrvá prakticky na ničem tradičním, vše je relativní, vyprávění není lineární, ale paralelní, přičemž obě dějové linie se před koncem filmu prolínají a dotvářejí absurdně-komický rozměr filmu, vlastní příběh je pojat velmi netradičně a rozvíjí novou poetiku reprezentovanou díly v úvodu komentáře zmiňovanými. Po formální stránce jistě zaujmou přímo do obrazu filmu vložené piktogramy, jakýsi animovaný poznámkový aparát, ilustrující myšlenkové pochody v hlavě hlavního hrdiny (ale také odkazující k estetice moderní televizní reklamy). Míšení stylů je vlastně dalším faktorem hry - artový film se tu potkává s komedií, existenciální krize středního věku a zhroucení amerického snu reprezentované nejlépe Americkou krásou se prolíná s romantickou lovestory, kdy ona a on jsou z tak rozdílných světů, že tohle by skutečně nemohlo fungovat, ale kauzální řetězec náhod poslušen schematismu romantických komedií zafunguje. Stejně jako deus ex machina v podobě dětského cyklisty, stejně jako chemie podařeného filmu... Je to komedie či tragédie? Na tuhle otázku se ptá nejen profesor literatury a Harold Crick, náš hlavní hrdina, ale na tuhle otázku týkající se našeho života se v podstatě ptáme stále všichni... Je to obojí... Nádherný film... Podobné filmy: Věčný svit neposkvrněné mysli, Jak jsem balil učitelku / Rushmore, Nauka o snech, Dedication, Prosíme přetočte, Adaptace, Amélie z Montmartru(14.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace