Režie:
Christian VolckmanHudba:
Nicholas DoddHrají:
Daniel Craig, Catherine McCormack, Romola Garai, Jonathan Pryce, Ian Holm, Rick Warden, Kevork Malikyan, Chris Bearne, Sean Pertwee, Pax Baldwin, Nina Sosanya (více)Obsahy(1)
Černobílý animovaný film, který bývá po vizuální stránce přirovnáván ke snímku Sin City – město hříchu, se odehrává v Paříži roku 2054. Ilona Tasujevová, mladá a talentovaná odbornice na genetiku, je unesena a nadnárodní společnost Avalon, pro kterou pracovala, ji chce za každou cenu dostat zpět. Případ dostane na starost důstojník Karas, kontroverzní policista a specialista na vyhledávání rukojmích. Ten se vydává po stopách zmizelé dívky do labyrintu velkoměsta. V průběhu vyšetřování je špehován a zastrašován, postupně mu umírají svědci a někdo se ho snaží zabít. Karas si přestává být jistý, kdo je vlastně objektem jeho pátrání: oběť, anděl, nebo monstrum? Vypátrání Ilony se pro něj stává otázkou života a smrti… „Paříž nám od začátku přišla jako samozřejmé dějiště příběhu i jako hlavní postava filmu. Chtěli jsme vytvořit fantastický obraz Paříže, který by byl tak silný jako Los Angles ve snímku Blade Runner,“ říkají tvůrci. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (367)
So Sin City to vela spolocneho nema, tak casto je prirovnavana snad len ze animovanych nejaposnkych dospelackych filmov je malo. Po dlhej dobe film ktoreho jazyku skoro vobec nerozumiem, zvlastny pocit, len citat titulky. Inak obrazky premenlive. Raz Karas vyzeral naozaj pekne a vytienovany bol skvele, parkrat som nevedela, ci je to vobec on, kym ho neoslovili, parkrat vyzeral jednoducho nedorobene... V kazdom pripade mimo originality obrazkov nuda, tie 3 hviezdicky skor za snahu... ()
Kriminálny príbeh ozvláštnený zaujímavou vizuálnou stránkou, pri ktorej som si hovoril, ako by to super vyzeralo, ak by film nebol animovaný a čiernobiely. A to hlavne pri zobrazení Paríža blízkej budúcnosti. Snímok pripomína atmosférou Blade runner, pomalším tempom Immortel. Príbeh je zakončený celkom originálne, čo je po niektorých klišé (suspendovaný policajt,milostný pomer) príjemným prekvapením. ()
Rádoby "cool" film, který má sice zajímavou animaci (možná trochu ve stylu Sin City) a sanží se vám vecpat akční sci-fi noir-příběh se vším, co by divák v něm chtěl mít, ale...Ale je to všechno takové ploché a bez duše. Postupem času jsem se začínal nudit a přišlo mi to hloupé a nedomyšlené. Škoda, mohla to být pecka. ()
Příběh by si občas zcela jistě zasloužil poněkud dopracovat a vybrousit, ale temná futuristická detektivka, která v nejpovedenějších okamžicích působila dojmem, že Dashiell Hammett vstal ze záhrobí a s chutí se pustil do sci-fi, mě nikterak neurazila, právě naopak. Jinak tomu ovšem bylo s vizuální stránkou, kde počáteční nadšení po relativně krátké době radikálně ochladlo. Černobílá kresba, která může dokonale fungovat v tištěném komixu, na mě po několika desítkách minut začala působit silně rušivým dojmem. Je poněkud smutným paradoxem, když to, co mělo být evidentně největší devízou, začne v konečném důsledku pracovat proti. Konvenčněji natočený by ten film opravdu nebyl lepší? Velmi silné 3*. ()
Tak SIN CITY to nieje, aj keď to nieje až v tak vizuálnej či štýlovej pozícií, ale nejaká tá inšpirácia tam bude. A dosť jasná. Čiernobiele prevedenie, temná atmosféra. SIN sa ubral filmovejším smerom, tento je skôr ódou animačnou. Nie zlou, ale v celku nudnou. A myslím, že rozvláčnosť nepomáha žiadnemu filmu. ()
Galerie (19)
Photo © Miramax Films
Zajímavosti (11)
- Režisér v podstatě "jen" rozvinul svůj úspěšný hraný kraťas Maaz, který byl počítačově kolorovaný a pojednával o muži ztraceném v podivném městě. (Siriuss)
- Mark Miance jako první se svým týmem animátorů vytvořil emoce projevované očima na plátně. (Geriel)
- Hrdina jezdí v „autě budoucnosti“, novém typu Citroënu, který pro snímek vymysleli sami designéři této firmy. Režisér chtěl původně použít jen vylepšený model Citroën DS. [Zdroj: Premiere] (vesper001)
Reklama