Režie:
Ben WheatleyScénář:
Amy JumpKamera:
Laurie RoseHudba:
Clint MansellHrají:
Tom Hiddleston, Jeremy Irons, Sienna Miller, Luke Evans, Elisabeth Moss, James Purefoy, Keeley Hawes, Peter Ferdinando, Sienna Guillory, Reece Shearsmith (více)Obsahy(2)
Píše se rok 1975. Ve 25. patře luxusního věžáku se mezitím usidluje mladý doktor Robert Laing (Tom Hiddleston), zlákaný životním stylem londýnské smetánky. Izolovaná od okolí ve svém vlastním bezstarostném světě vytvořeném architektem Anthonym Royalem (Jeremy Irons) je tato společnost držena pohromadě pouze loajalitou. Ta se však začne postupně vytrácet a na povrch začnou vyplouvat třídní nespravedlnosti, ukryté v nejnižších patrech budovy a hluboko v každém jejím obyvateli. Svojí troškou k vyhrocení nebezpečné sociální situace přispějí jak samotný Robert Laing, tak také jeho nový přítel, dokumentarista bydlící ve 2. patře Richard Wilder (Luke Evans). (Pria)
(více)Videa (8)
Recenze (109)
I když jsem se opravdu snažila o tom pochopit logiku celého filmu a byla jsem otevřená všem alternativám, na konci mi zbyl jen velice zmatený pocit, ze všeho a taky dost možná největší zklamání dosavadní sezóny. Wheatley není mainstreamový režisér, ale měl by umět přinejmenším zaujmout diváka alespoň nějakou. Tady se tomu snažíte přijít na kloub ale přichází jen nuda, zmatek a občasné zhnusení. ()
Totálně nudná, smysl nedávající a ulítlá šílenost toho nejhrubšího zrna. Asi na tuhle látku nejsem dostatečně "inteligentní".Jestli si svého života alespoň trošku vážíte, prostě se tomuhle snímku vyhněte, ušetříte si dvě hodinky na jiné a dost možná zábavnější aktivity. Úplný odpad to není ale šanci byste tomu měli dát jen v nejkrajnější nouzi - pak mi ale neříkejte, že jsem vás nevaroval. 2/10. ()
Tak tohle mi nesedlo. Úvodní scéna rozhodně navnadila na to, co se v baráku mělo stát, ovšem ten rozpad společnosti je udělanej tak nereálně, že nálepka sci-fi se zde opravdu týká jen chování postav. Vše je jak z jinýho světa. Od Wheatleyho jsem viděl jen Kill List, kterej se mi hodně líbil, tohle dílo je ovšem jak od nějakýho šílence na fetu, což údajně sedí i na jeho předchozí film. Střih scén je tak zmatenej že čas pro diváka uplně přestává existovat, tim pádem se začnete postupně ztrácet jak v ději, tak i v patrech baráku. Chápu že někdo může tvrdit že to byl tvůrčí záměr, ale já nemám rád když čumim na film a říkám si TO VŮBEC NEDÁVÁ SMYSL. Tohle šlo rozhodně udělat líp. ()
Co tohle bylo za nesmysl, to mi nikdo nevysvětlí. Těšil jsem se na chytré a zajímavé sci-fi zakomponované do sedmdesátých let. Jenže výsledek byl asi nejuzívanější extrakt nudy, který jsem za poslední dobu viděl. A nezachránila to ani zajímavá architektura a s tím spojené kvality kameramana. U toho jediného se dá opravdu mluvit o kvalitách. ()
Dokážu si představit, že na papíře to fungovalo skvěle, že je knižní předloha prvotřídní čtivo, jenže filmové převedení prostě skřípe. Nejprve mi nebylo jasné, proč těm lidem najednou hromadně přeskočila a až mnohem, mnohem později mi došlo, že ten film nemám brát doslova, že je vyhnaný daleko za hranice absurdity. Well, jako podobenství o rozkvětu a úpadku "státu" to mohlo být dobré, ale řekněme, že to není zrovna "user-friendly". Film je to obrazný, ale většinu času se tváří jako, že ho máte brát smrtelně vážně. Nedávný film Humr, který byl taky vyhnaný ad absurdum, byl v tomhle daleko průhlednější. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (12)
- Jedným z adeptov na režiséra filmu bol aj Vincenzo Natali. (beso74)
- Tom Hiddleston trávil přípravy na natáčení role lékaře Roberta Lainga v přítomnosti forenzního patologa. (Pria)
- Aj keď to nie je nikde vo filme uvedené, dej sa odohráva v rokoch sedemdesiatych. Chýbajú tu moderné veci, ako mobilné telefóny, internet a podobne, a navyše, oblečenie či dopravné prostriedky sú typické práve pre túto dekádu dvadsiateho storočia. (beso74)
Reklama