poster

Che Guevara

  • CZ název

    Che Guevara - revoluce

  • Španělsko

    Che: Part One

  • Španělsko

    Che, el argentino

    (Španělsko)
  • Francie

    Che - 1ère partie - L'Argentin

    (Francie)
  • SK název

    Che Guevara: Revolúcia

  • EN název

    Argentine, The

Drama / Historický / Životopisný

Španělsko / Francie / USA, 2008, 126 min

Diskuze k filmu (65)

<< předchozí 1 2 3 4
    • 12.11.2011  22:59
    toren55
    (hodnocení, komentáře)

    Ať žije revoluce

    • 6.1.2010  18:05
    Rugero
    (hodnocení, komentáře)
    Ahoj, nevíte výjde tento film u nás of. na dvd?
    • 11.12.2009  14:20
    havLord
    (hodnocení, komentáře)
    http://www.hornoxe.com/wp-content/picdumps/picdump132/thumbs/thumbs_hornoxe.com_picdump132_098.jpg ... i'm just sayin'
    • 7.3.2009  23:32
    ElChe26
    (hodnocení, komentáře)
    Fahrenheit: S tou objektivitou bych to zase tolik nepřeháněl, pravdou zůstává, že se Soderbergh vyhnul ožehavým tématům jako např. postava Hubera Matose, jinak se mi film taky líbil.
    • 7.3.2009  22:40
    Fahrenheit
    (hodnocení, komentáře)
    Skvělý, objketivní a vyvážený pohled na slavnou kapitolu kubánských dějin.
    • 23.2.2009  22:48
    deamon
    (hodnocení, komentáře)
    teda jako musel jsem se hodně přemáhat abych v tom kině neusnul
    • 26.1.2009  09:27
    ElChe26
    (hodnocení, komentáře)
    SeanLSD: díky za odkaz.
    • 23.1.2009  19:48
    SeanLSD
    (hodnocení, komentáře)
    Čiernobiele videnie je najhorší mor - nielen na ČSFD. Človek potom rád vidí diskusiu s rozumnou argumentáciou . . . Názor na povrchnosť filmu a strach - alebo neschopnosť - tvorcov zamieriť viac ktorýmkoľvek smerom okrem dopĺňania neodškriepiteľných historických faktov obrázkami síce nezmením, ale ak sa to zmení v druhom dieli, ešte stále sa to môže zmeniť vo výhodu a veľké plus. A keď už o nich oboch bola reč, tuná niečo k obohateniu poznatkov, podnieteniu rozporov a rozšíreniu prístupov : http://www.nekultura.cz/film-rozhovor/rozhovor-s-valtrem-komarkem-aneb-che-guevara-posledni-politicky-romantik.html
    • 23.1.2009  13:46
    CheGuevara
    (hodnocení, komentáře)
    ElChe26: V podstatě souhlasím. Jen bych byl si s tím idealizováním těch poprav nebyl tak jistý. 
    • 23.1.2009  10:52
    ElChe26
    (hodnocení, komentáře)
    CheGuevara: máš pravdu, že všichni víme jak dopadla, ale ve Francouzské revoluci (alespoň pro mě) šlo nejvíce o deklaraci lidských práv, která bez ohledu na pozdější vývoj se rozšířila do celého světa, lidé si uvědomili své "lidství" a začali se dožadovat práv každého člověka. Máš také pravdu v tom, že vyrovnání se s nedávnou minulostí, politické čistky, akt revoluční rozhodnosti, to vše tam sehrálo jistou roli, ale nemělo by se zapomínat, že Guevara a spol. usilovali o vytvoření nového člověka v jakémsi helénistickém duchu, člověka, který by byl vzdělaný a neodcizoval by se sám sobě skrze "pracovní vykořisťování" - a v tomto aspektu Guevarova myšlení vidím asi největší důvod, proč se zhlédl právě v Marxovi a jeho teorii odcizení člověka. Lidská práva spočívali v zajištění důstojného zajištění lidských potřeb všem lidem, nutno si uvědomit, že stav a situace v Latinské Americe odpovídala situaci v Anglii během průmyslové revoluce. To se na Kubě neobešlo bez znárodnění majetku nadnárodních korporací. Zde jsem měl jsem na mysli zejména zabíjení v guerilové válce a popravy batistovců, které Guevara podepsal. Jak je patrno z misí v Kongu či Bolíviji s politickým vývojem na Kubě se Guevara neztotožnil a proto se snažil najít "uplatnění" mimo "ostroc svobody". Nechtěl jsem hájit zabáíjení jako takové, jen upozornit na to, že lidé v postoji ke Guevarovi sklouzávají buď z pohodlnosti či nevědomosti do černobílého vidění. Přečtou si rádoby "objektivní" článek, kde se dozví, že Guevara byl vrah nebo hrdina, tím však z Guevary dělají něco, co neodpovídá realitě, nebyl to ani spasitel lidstva ani sériový chladnokrevný zabiják, spíš člověk s ideály, za které byl ochoten bojovat i položit život. Ideály těsně spojené s humanitou a osvobozením nejen latinskoamerického obyvatelstva od útlaku nadnárodních koncernů.
    • 22.1.2009  21:31
    CheGuevara
    (hodnocení, komentáře)
    Rob Roy: Mám problém hlavně s větou: "Che" dobře věděl, že prostor pro lidská práva nevznikne sám od sebe a že jsou revolučního původu, proto vzal do ruky zbraň a zabíjel." Myslím, že lidská práva bylo to poslední o co v tomto případě šlo. Spravedlnost, oko za oko, exemplární případy, vyrovnání se s nedávnou minulostí, politické čistky, akt revoluční rozhodnosti, to vše tam sehrálo jistou roli. Ale spojitost s lidskými právy mi však neustále uniká. Navic srovnání s Francouzskou revolucí pokulhává v tom ohledu, že všichni víme jak dopadla a ty nejzásadnější práva se stejně podařilo nastolit a udržet až Napoleonovi. Takže asi tak. PS: I když teď si nejsem přesně jist o jaké "zabíjení" vlastně tady byla řeč. :-/
    • 22.1.2009  17:15
    Rob Roy
    (hodnocení, komentáře)
    Proč?
    • 22.1.2009  16:05
    CheGuevara
    (hodnocení, komentáře)
    Raději žádnou obhajobu než zrovna tuhle. Myslím, že je to nešťastný způsob argumentace. :-/
    • 20.1.2009  20:12
    ElChe26
    (hodnocení, komentáře)
    Vavča, SeanLSD: Domnívám se, že politický film nikdy nemůže být pro všechny korektní a nedomnívám se, ani že je zbabělý? V čem? Odpůrci Guevary by ho nejraději viděli jako argentinského Stalina nebo Hitlera, který rád zabíjel pro radost ze zabíjení, ale to by taky nebyla pravda (viz. vzpomínky Komárka nebo Sartra na Guevaru - jsou to taky nevzdělaní uctívači?). Nechci hájit zabíjení, ale je nutné si uvědomit, že "Che" dobře věděl, že prostor pro lidská práva nevznikne sám od sebe a že jsou revolučního původu, proto vzal do ruky zbraň a zabíjel. Jaká práva bychom měli bez Francouzské revoluce?
    • 16.1.2009  12:12
    Miloško
    (hodnocení, komentáře)
    Silas: neviem, ci to hovoris ako ironiu,ale keby sme mali čakat na kino, tak asi by sme zosediveli,ved ked sa pozriem na premieru v SK kinach tak ma chyta mdloba- september 2009!!!!!!!!!!!!!!!! sk distributori su bastardi
    • 16.1.2009  11:25
    Rob Roy
    (hodnocení, komentáře)
    Sakra, tak to na to včera moc lidí nešlo, vždyt se tady to hodnocení skoro nehlo, teda kromě hodnocení Douglase
    • 16.1.2009  09:40
    Miloško
    (hodnocení, komentáře)
    Silas: Iba ja????? :-)
    • 16.1.2009  08:29
    Silas
    (hodnocení, komentáře)
    Jak ty to jen děláš...jsi neuvěřitelný. Fakt.
    • 15.1.2009  22:28
    Miloško
    (hodnocení, komentáře)
    Silas: tak dvd screen som videl Seven Pounds, The Wrestler, Gran Torino, Defiance. atd... Vsetko filmy,ktore este neboli (!),alebo sa chystali,alebo boli kratko vkinach USA.... a to fantasticka dvd kvalita...
    • 15.1.2009  20:51
    worth
    (hodnocení, komentáře)
    z filmov, ktore sa premietaju na festivaloch ujdu screenery dost zavcasu. dost dobre pozeratelny screener som zhliadol asi pred mesiacom a uz je aj screener part 2, ale zatial slaba kvalita.
<< předchozí 1 2 3 4