Režie:
Richard SchenkmanScénář:
Jerome BixbyKamera:
Afshin ShahidiHudba:
Mark Hinton StewartHrají:
David Lee Smith, Annika Peterson, Richard Riehle, Tony Todd, John Billingsley, Ellen Crawford, William Katt, Alexis Thorpe, Robbie BryanObsahy(2)
Poté, co se uznávaný vysokoškolský profesor historie John Oldman rozhodne k nečekané rezignaci na svůj post, schyluje se k rozlučkovému večírku na odlehlé chatě na samotě. Právě na této party chce také profesor svým nejbližším přátelům vysvětlit příčiny zkratkovitého počínání. Jak se ale záhy ukáže, odůvodnění není zdaleka tak prozaické, a už vůbec ne snadno stravitelné. Oldmanova slova všechny zaskočí. Profesor totiž tvrdí, že hlavním důvodem jeho odchodu je nesmrtelnost. Prý je na světě již čtrnáct tisíc let a každých deset roků musí měnit své působiště, aby jej nevypátrali nesprávní lidé. Nikdo mu pochopitelně nevěří, a tak brzy začne intelektuální, emocemi nabitá historiografická přestřelka vedená ve snaze prokázat profesorovu lež. Jenže trhliny nepřicházejí. A všechny dosavadní jistoty se začínají pomalu hroutit. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (1 290)
"Myšlenka je větší pomník než katedrála." Cituji z filmu Kdo seje vítr. Myšlenka je to co je potřeba k vytvoření příběhu, ať už jde o film, rozhlasovou hru nebo knihu. Myšlenka o tom, jací jsme a jak přemýšlíme o věcech, nejlépe o takových, které jsou mimo naši dosavadní zkušenost. Od toho lidské myšlení je. Podstatné není věřit, podstatné je objevovat a porozumět, dělat závěry na základě už známého. A o tom je i Muž ze Země. Způsob reakce ostatních, jejich otázky a osobní postoje byly podle mě absolutně přesné. Cokoli navíc by jen rušilo, naopak když John mluví o ohni a je slyšet krb, je to naprosto krystalicky čisté. A pro Bixbyho asi věc, jak se rozloučit se světem. 4.10.2011 Věčnej život, věčná osamělost, věčná opuštěnost. Vzpomínky na minulost se postupně tříští do dílčích obrazů a vjemů, který sotva držej pohromadě. Mezi jednotlivejma zábleskama paměti se roztahuje tma, plameny vzpomínek se rozpadaj na menší ohně, pak na plamínky svíček. Dokáže člověk držet v hlavě dojmy ze zážitků, který mu dřív připadaly nesmazatelně vrytý do mozku? Spousta vjemů postupně upadne v zapomění, knot svíčky dohoří. Někdy ale třeba je možný nějakej plamen živit silou vůle, silou lásky. Když nic jinýho, vzpomínka mi musí zůstat. ()
Jsem rád, že nás Richard Schenkman nezavedl na přechod sci-fi žánru vesmírného prostředí vesmírných lodí, válkami v galaxii a v boji mezi lidmi s nadpřirozenými bytostmi. Vše krásně v prostředí chaty, teplého krbu, usednutí a vyprávění s dokonalým scénářem a sedmi herců, kteří přikořenili tuhle krásnou výpravu Johnova příběhu. Cokoliv je možné. Máme dvě jednoduché možnosti. Můžeme to úplně roztrhat, zničit jeho logiku, nebo to můžeme přijmout a užit si to. ()
║Rozpočet $200,000║ veľmi skromný filmík(pripomínajúci tématický podobný Expres na západ), ktorý svojím prednesom určite má čím zaujať len škoda že to nie je v pevnejších režisérskych rukách, čo by dokázali z daného námetu vytrieskať o niečo viac plus pridať dôraz na chýbajúcej gradácii /65%/ ()
Pokud máte manipulátorské schopnosti, lze lidi přesvědčit o pravdě, či lži až nebezpečně jednoduše.. Diskusní kroužek s protipólem jepice v minimalistické, o zajímavou nosnou myšlenku opřené "what if…" záležitosti, kterou však místy hodně sráží tuctové zpracování a nepřirozené herecké výkony. Jinak myslím typická studie přístupu vysokoškoláka humanitního zaměření, který raději položí tisíc otázek, než aby se chopil masivní nohy od stolu a třikrát pořádně majzl nevlastního syna tesaře z Nazaretu po lebce. A teď ukaž znovuspojení ducha a těla, ty frajírku z jeskyně..! ()
Som neskutočne pohltený nápadom tohto dielka. Samotná myšlienka, ktorá borí a vyvracia, ale zároveň aj potvrdzuje základné fakty ľudského života, náboženstiev a celkovo evolúcie samotnej, je kapacitou využívania nápadov prakticky neobmedzená, až je vôbec zázrak, že z toho celého vznikol ucelený, hĺbavý, racionálny a rozumne spracovaný príbeh. Stačilo nepatrne zmeniť hlavnú myšlienku a celok by pôsobil ako nekompaktný, rušivý a zbytočný. Prostý, jednoduchý, všedný, radový či banálny, ani jeden z týchto prívlastkov filmu nemožno priradiť, pretože je ich úplným opakom. Subjektívny dojem bude u každého iný, podľa toho ako striktne vníma veci, o ktoré sa film opiera, ako dokáže týmto veciam otvoriť myseľ a tolerovať aj iné možnosti. Dej je poskladaný z čiastok a útržkov, účelných a zmysluplných viet, jednotlivých častí príbehu, ktoré vo výsledku dotvárajú obrázok, v ktorom nič nechýba a ani nie je nič navyše. Proste dokonalá harmónia. Spomeniem ešte celkovú zaujímavosť, napätie a zvraty s cieľavedomým a triezvym nadhľadom režiséra. A moju bezvýhradnú spokojnosť. 95%. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (14)
- Dan (Tony Todd) na konci filmu říká, že se jde domů dívat na seriál Star Trek (od r. 1964). Autor scénáře k filmu Jerome Bixby napsal k tomuto seriálu čtyři epizody. Představitelé Dana, Johna (David Lee Smith), Harryho (John Billingsley) a Willa (Richard Riehle) se objevili v několika seriálech ze světa Star Treku. (Dronte)
- Režisér filmu Richard Schenkman zadaptoval Pozemšťana do divadelní hry, která měla premiéru v roce 2012 v Hemetu v Kalifornii. (chelseaman22)
- Americký režisér Richard Schenkman se nikdy nesetkal s autorem hudby k filmu Markem Hintonem Stewartem, který žije ve Velké Británii. Komunikovali spolu pouze po telefonu. (Kreeki)
Reklama