Reklama

Reklama

Fimfárum – Do třetice všeho dobrého 3D

  • Slovensko Fimfárum (více)
Trailer 2

VOD (1)

Stručně o nových pohádkách: V pohádce Jak na Šumavě obři vyhynuli se štáb filmového týdeníku vypraví do šumavských hvozdů odhalit pravdu o tom, zda tam opravdu žijí nebo nežijí obři, hrající pradávnou hru „na většího“.
V pohádce O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl syny, zavolá si ale pouze dva, neboť syna Honzu nikdo nebere vážně. Vysoko v horách si zapomněl klobouček se sojčím pérkem a teď se mu po něm ve stáří zastesklo. Cesty do hor jsou však složité a je otázkou, zda dojede Rychlomilův Bugasseratti nebo Bull-Bagr Speciál královského syna Siloslava. Nebo že by přeci jen moped třetího Honzy? A může se královský syn stát absolutním mistrem světa všech závodů a všech kategorií?
Nejdelší pohádka Rozum a Štěsti řeší kardinální otázku, zda se dá žít bez Rozumu nebo bez Štěstí. Když pak spolu pan Rozum a pánisko Štěstí uzavřou sázku, rozhodnutí o jejich nepostradatelnosti má potvrdit hloupý pasák prasat Ludvík.

V novém Fimfáru jsou vedle tradičních fimfárovských tvůrců (tandem Vlasty Pospíšilové a Petra Poše) úplně mladí, začínající tvůrci, pro které je to příležitost prokázat svůj talent a ukázat poprvé svoje nadání divákům ve všech českých kinech i v zahraničí. Nejkratší pohádku natočilo mladé dámské duo Kristina Dufková a Denisa Grimmová Abrhámová. V nejdelší pohádce se pak režisér David Súkup spojil se španělskou výtvarnicí Patricií Ortiz Martinéz. Je to první Fimfárum, ve kterém jsou ženy v přesile. Vedle Jana Wericha tentokrát tvůrci vyzvali ke spolupráci např. Otu Jiráka, Jiřího Macháčka, Miroslava Krobota, Romana Říčaře nebo Miroslava Vladyku. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (132)

Hopkins 

všechny recenze uživatele

Ne Ne a ještě jedno NE. První fimfárum bylo nejlepší druhé se drželo ale už bylo slabší a třetí mě neoslovilo vůbec. Netvrdím špatné to nebylo oproti jiným příšernostem kterých je habakuk tohle špatné úplně není . ale pokud srovnám první fimfárum a toto jednoznačně je to někde jinde. Prostě a jasně všechny fimfára jsou koukatelná a vřele doporučuji ale kvalitně je to 1 STo procent druhé 75 procent a třetí už jen 50 % 4 už raději nedělat :o) ()

Noviik 

všechny recenze uživatele

První 3D film v kině Lucerna, první český 3D film v kině Lucerna, má první návštěva v kině Lucerna a jedno velké příjemné překvapení. Opravdu povedený film, který dokazuje, že loutky a česká animace jsou stále kvalitním zbožím na trhu. Všechny tři povídky jsou skvělé, ani chvíli jsem se nenudil. A ještě dodatek - takhle jsem si původně představoval 3D, vypadalo to opravdu moc dobře! ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Jan Werich byl renesančně přemýšlivým člověkem. Zajímal se o člověka a svým uměním se stále snažil na něj zapůsobit po stránce lidskosti. Snad ho při počínání přepadala marnost, ale nikdy se neodmlčel na delší dobu. Jeho kniha Fimfárum se vyznačuje důvtipem, hravostí a dobrosrdečně výchovným důrazem. U třetího animovaného výběru Werichových příběhů se nezajímám o technické vymoženosti, nýbrž o ducha sdělení a rozvernou náladu. S výsledkem jsem spokojen. Film neoslní a neuchvátí tak, jako jeho předchůdci, přesto je Werich zachován a hravé provedení potěší. Kristina Dufková s výtvarnicí Denisou Grimmovou Abrhámovou si důstojně poradili s méně atraktivním kusem Jak na Šumavě obři vyhynuli. Výchovný rys je zde nejpřímější a předem neodsuzujícího diváka překvapí neustálým mumrajem. Vlasta Pospíšilová s výtvarníkem Petrem Pošem neslevili ze svého standardu v díle O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny. Ilustrační záběry přináší vůni Radoka a uvědoměním si zbytečné uhoněnosti reflektuje i současnost. Největší prostor dostal David Súkup s výtvarnicí Patricií Ortiz Martínez. Rozum a Štěstí se zdá být nejpropracovanější. Sarkasmus nepálí, nýbrž rozveseluje. Rozum je pedantský poctivec bez možnosti odpočinku. Štěstí je bezstarostnost lennonovského šíření lásky. Humorný nadhled je všudypřítomný, pointy úderně laskavé a osvobozující. Zdánlivá obyčejnost modernímu divákovi vadí a přemítat nad věcí se mu nechce. Třetí Fimfárum si dokázalo udržet svou charakteristickou tvář. Pobaví a potěší, nic více od Fimfára neočekávám. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

stále kvalitní animace, ale už tam moc nápadů navíc nebylo - takže standard. Příběhy příjemné, nápadité a poučné - jak jinak taky od Wericha, jen mi tam občas té vaty - animace - mezi povídáním přišlo moc a trošku už nudilo. Ale chápu, že kvůli kinu to muselo mít určitou délku, aby si lidi nestěžovali. Přesto to tam podle mě bylo největší chybou, i když na 3* to určitě má a další Fimfárum už naštěstí nebude. ()

Psice 

všechny recenze uživatele

Když jsem se dozvěděla, že má být Fimfárum provedeno ve 3D (zřejmě kvůli tomu, aby film natáhnul do kin více diváků), celkem jsem se zhrozila – jako, kdyby tím tvůrci popřeli smysl a tradici klasické loutkové tvorby. Neodolala jsem však a několik měsíců po premiéře jsem do kina zavítala i přesto, že se na filmu už tentokrát nepodílel můj oblíbený Aurel Klimt. Třetí díl Fimfára se ale bohužel nestal jakousi třešničkou na dortu celé pohádkové trilogie. Za výtvarnou stránkou filmu dost viditelně pokulhává námět (ne, že by nebylo z čeho vybírat) – oproti předchozím dvěma filmům se jedná o hodně slabé příběhy. Z naprosté nudy vytrhne diváka snad až příběh třetí o Rozumu a Štěstí (pokud do té doby divák neusne). Jako trn v oku působí jakási „reklamní kampaň“ na alkohol, která byla ve filmu velmi zřetelná (hlavně ve druhém příběhu) – až jsem začala trochu přemýšlet nad tím, kdo vlastně Fimfárum financoval a proč dětem masírovat mozek už od útlého věku reklamou na alkohol (jako, kdyby jí všude kolem nebylo málo). Po zhlédnutí tohoto dílu Fimfára jen doufám, že už nebude mít další pokračování! ()

Galerie (28)

Zajímavosti (14)

  • Jednu sekundu filmu tvoří 25 okének, tedy v tomto případě 25 fotografií. (hippyman)
  • Nejkratší pohádku natočilo mladé dámské duo Kristina Dufková a Denisa Grimmová Abrhámová. V nejdelší pohádce se pak režisér David Súkup spojil se španělskou výtvarnicí Patricií Ortiz Martinéz. [Zdroj: MAUR Film] (Bart)
  • Stejně jako tomu bylo druhého dílu, film se nenatáčí na kameru, nýbrž se jednotlivé sekvence snímají digitálním fotoaparátem. Výhodou je rychlost a cena. (hippyman)

Reklama

Reklama