Reklama

Reklama

VOD (1)

John Ottway je zaměstnán v táboře u naftařského vrtu na Aljašce jako ochránce tábora a lovec vlků. Stále vzpomíná na svou přítelkyni, která ho opustila, a nevidí smysl života mezi bývalými kriminálníky, lidmi na útěku a vandráky, kteří tam stejně jako on pracují. Se skupinou dělníků odlétá do Anchorage. Letadlo se dostane do bouřky a havaruje v pustině. Pád letadla přežije sedm mužů – Ottway, Díaz, Talget, Hendrick, Flannery, Burke a Hernandez. Ottway se jako lovec ujímá vedení. V troskách letadla najdou oblečení a jídlo a zapálí oheň. Ottway spatří vlka ožírajícího mrtvolu. Ten na ně zaútočí a muži ho zabijí. Ottway ví, že vlci cítí krev a jestli mají ještě k tomu někde v okolí doupě, určitě se vrátí. Muži jsou pro ně hrozbou, nepatří do jejich teritoria. Proto musejí držet noční hlídky u ohně… Při své službě se Hernandez vzdálí od ohně a vlk ho zakousne. Ottway rozhodne, že se vydají do lesa na obzoru, kde se můžou lépe bránit. Před odchodem od trosek muži seberou zahynuvším peněženky s fotografiemi, aby je pak mohli předat příbuzným. Během cesty přes pláň zabijí vlci Flanneryho. Ottway prohlásí, že buď vlky zabijí, nebo vlci dostanou je… Muži si vyrobí oštěpy s nábojem a roznětkou. Později Díaz zabije vlka, který se u nich objeví. Muži už nemají jídlo, tak si ho upečou. Večer si povídají a Ottway zjistí, že i ti, které považoval za otrlé a za ztracené existence, někoho tam daleko milují a vzpomínají na něj. Ráno se vydají na cestu lesem a v patách mají vlky… (TV Prima)

(více)

Videa (26)

Trailer 3

Recenze (898)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Takovej pohodovej chlapskej outdoor, doletěli, zakempili, láhev Jacka otevřeli, vo bohu porozprávěli, vo kurvách, vo dětech, no a občas někoho sežral vlk. Carnahanův pokus o drsné survival drama nemá podle mého nic společného s hororem, je to mnohem spíš režisérův pokus o vážné existenciální téma, které sráží zvláštní umělá pachuť digitálního "zla" a digitální epiky. Tomu filmu hodně sluší výprava, sluší mu Liam Neeson, sluší mu i Streitenfeldova lyrická hudba (klidně bych jí čekal spíš v severském filmu)... ale hodně mu ubližuje to, že Carnahan má tendence krutost a nemilosrdnost přírody dotahovat ad absurdum uměle: dovedu si představit, že jako syrové drama bez jediného digitálního doteku by tohle mohlo být brilantní téma pro Petera Weira. Snaha jít na maso a krev vyznívá u Carnahana do ztracena nikoli proto, že by byl málo efektní, ale spíš proto, že to s efekty zbytečně přehání. Dílčí věci mu neupírám. Úvod a závěr jsou silné jak medvědí krk. Ale snaha udržet dialogy nad hladinou patosu a prázdných proklamací zrovna dvakrát nevychází. Mezi vlky je film, který se snaží rozjet se zataženou ruční brzdou. Zároveň je to docela ironický obraz toho, že naše představy divoké přírody ohraničují hollywoodské filmy, Discovery Chanel a CGI efekty. Jenže Carnahan nám chtěl ukázat přesně to, co v těchto obrazech chybí (duchovní přesah existence vydané na pospas divočině). A nevyšlo mu to. Když jedna z postav řve: "vy nejste zvířata, my jsme zvířata", nemá pravdu. V tomhle filmu není zvíře nikdo. Proto v něm chybí byť jenom náznak fascinace něčím jiným než táborákovou metafyzikou. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

No hele, vocaď pocaď. Film jednoznačně MÁ zajímavý filozofující podtext, a to ani ne tak v klišovitých řečích vyvrhelů u ohníčku, jako spíše v celkovém vyznění. Pokud si sečteme skvělý depresivní úvod, dobře hrajícího Neesona, metaforické převody a jeden zásadní detail těsně před koncem, který povyšuje závěr na emocionální hurikán, vyjde nám neotřelá studie raněné duše zoufale se rvoucí s vlastním peklem. Začíná válka touhy po smrti proti instinktivnímu boji o život, zatracence proti zkáze. Metaforou pekla jsou tu vlci, ztvárnění jako absurdně krvelačné a neústupné zlo. Zkrátit film o čtyřicet minut, nechat Neesona samotného bloumat peklem, potitulkovou scénu zařadit opatrně před titulky a klidně bych napařil i pět hvězdiček. Funguje to skvěle! Problém vězí v thrillerově-hororových choutkách tvůrců. Film se totiž většinu stopáže tváří jako trhák o přežití v divočině a ouvej, myslí to očividně vážně, díky čemuž je veškerá iracionalita vlčího zjevení i chování postavená na hlavu - zdejší bestiální vlčí zrůdy fungují dobře jako obrazné vyjádření ZLA, nikoliv jako skuteční vlci v lesním thrilleru. Jako vlkofil se přes to moc dobře přenést nedovedu. Kromě toho, že jsou šedivci nehezky digitální, je zprzněná veškerá logika jejich chování. Zdejší vlci neustále číhají opodál (OK), zákeřně se vynořují ze tmy (OK), nebojí se ohně ani větší skupiny lidí (WTF?), dělají rambajs jak na koncertě (ehm...) a dokonce NESEŽEROU kořist, ačkoliv nejsou nijak ohroženi (děláte si srandu?). Dokud jsou daleko, v jednom kuse vyjí a poštěkávají, přičemž se zdá, že je jich alespoň šestset; jakmile se přiblíží, vrčí vydatněji než komando vyboosterovaných kytar deathmetalové kapely a zlověstně čumí ze tmy... aby po hrůzostrašné momentce odešli a následně "nečekaně" někoho chňapli. Vlci jsou inteligentní stvoření a dokáží jednat cíleně systematicky, avšak zdejší záměrné terorizování je naprosto směšné, stejně jako odůvodnění slovy "jsou pomstychtiví a nechtějí nás tu". Je sice hezké, že si tvůrci zašli do knihovny a díky tomu alespoň ví, co je alfa samec a co je omega, každopádně celá tahle hororová kravina je céčková až na půdu. Jedinou světlou chvílí je závěrečné rozhodnutí Diaze, které si koresponduje s onou filozofií cesty titulní postavy, nicméně to je trošku málo. Ach jo... Závěrem bych zmínil povedený soundtrack a více než solidní zvukovou stránku, protože kvílející vlčí peklo je i přes svou absurditu působivé. Once more into the fray... P.S. + SPOILER: Pro Liama Neesona to musel být skutečně niterní film - teď mi došlo, že mu dva roky před natáčením zemřela žena. ()

Reklama

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli je to tím, že jsem za poslední rok viděla / natočila hodně krátkometrážních filmů, nicméně odvažuji se tvrdit, že The Grey je jeden z těch filmů, kterým dvouhodinová stopáž nesluší. Ponechat filmu totiž pouze poslední scénu a zbytek prostříhat na dvacet minut, mohlo to být výborné, pětihvězdičkové, melancholicky laděné dílo, které se vám svým občasným vybočením z jinak rutinních postupů zaryje pod kůži. (U podobných snímků člověk předpokládá, že od samého počátku ví, jak která postava dopadne, tudíž jsou ty nečekané ochylky od normy o to působivější.) V celovečerním formátu na mě bohužel bylo těch roztrhaných lidských těl, vyjících vlků, vzpomínek na rodinu a Neesonových nepřítomných pohledů až moc; minimálně tedy rozhodně víc, než bych ve filmu s podobně jednoduchým příběhem vidět potřebovala. I tak je ale na celém filmu cosi poetického, existenciálního a nitěrně osobního, což je asi to poslední, co jsem od filmu provázeného popisem "Liam Neeson vraždí vlky", čekala. Poznámka: Vydržte do konce závěrečných titulků, protože se za nimi skrývá ještě jedna scéna. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Měla to být poklidná návštěva kina, ale laciný prolog a nesmyslný děj, který by se možná spíše žánrově hodil do kategorie netušených zážitků či paranormálních jevů. Propánajána, vždyť ti vlci ve filmu nejsou ani skuteční. Navíc jak známo vlk není zdaleka tak krvelačný, jak se o něm traduje. Žel, tuhle vydestilovanou vlčí paranoiu nezachránil v mých očích ani jinak skvělý Liam Neeson. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

"Seru na to. Zvládnu to sám." Snížek, pejsci, beznaděj, strach, smrt. THE GREY není klasický surival thriller, na to má moc hloubavou a přemýšlivou nosnou linii. Pěkně depresivní nosnou linii mimochodem. "Život je sráč" nosnou linii. Pochod na jih s tím zbytkem co přežil pád letadla je tu vlastně jen tak navíc, pro zábavu. Napínavou zábavu. Dechberoucí mrazivé scény plné strachu se střídají s těmi vynikajícími akčními. Do toho je tu ještě boží Liam Neeson, který s přehledem zašlapává veškerou konkurenci. Parta hláškařů co tam je s ním, je tu jen jako koření. Každá smrt ve filmu je působivá, každá je jiná. Carnahan totálně otočil od pár svých posledních filmů a je to zatraceně dobře. P.S: Počkejte si na potitulkovou scénu. Našel jsem knihu. Jmenuje se: "Všichni jsme v prdeli". Je to bestseller. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (22)

  • Závěrečnými titulkami snímek nekončí. Po jejich skončení ještě následuje důležitá scéna. (Linkyc)
  • Natáčení začínalo obvykle vždy v 7:30 ve velkých mrazech. Malá kabinka traktoru tak byla jediným místem, kde se mohli herci a štáb alespoň trochu zahřát. (jenik71)

Související novinky

Jackie Chan vs. drogový kartel

Jackie Chan vs. drogový kartel

06.12.2016

Pokud jste viděli Sejmi eso, A-Team nebo Mezi vlky, dobře víte, že se Joe Carnahan vyžívá v dobré akci. Jeho filmy vždycky mají říz a většinou jsou napůl šílené, určitě vás tedy potěší, že by… (více)

Na Hromnice o pár projektilů více

Na Hromnice o pár projektilů více

03.06.2012

Joemu Carnahanovi se sice nepovedlo rozběhnout úspěšnou sérii s A-Teamem, ale letošním Mezi vlky dokázal, že jako filmař má co říct a ví, jak to říct. Naposledy jsme o něm psali v souvislosti s… (více)

Kdo bude střílet pobudy v ulicích?

Kdo bude střílet pobudy v ulicích?

02.02.2012

Akční klasiku Přání smrti se před několika lety pokoušel remakovat Sylvester Stallone. Má teď ale spoustu jiné práce a o projekt se začal živě zajímat Joe Carnahan (foto). Režisér A-Teamu a survival… (více)

Výpravě v doubravě lidožravý grizzly ukáže se...

Výpravě v doubravě lidožravý grizzly ukáže se...

23.01.2012

Souboj civilizovaného člověka s divokou přírodou je vděčný námět. Je fajn, když se občas přehází pořadí v potravním řetězci. Byli jsme toho svědky v dnes už klasickém dobrodružství Na ostří nože, se… (více)

Reklama

Reklama