Režie:
Roland EmmerichKamera:
Dean SemlerHrají:
John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandiwe Newton, Oliver Platt, Tom McCarthy, Woody Harrelson, Danny Glover, Liam James, Morgan Lily, Zlatko Burić (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Před mnoha staletími po sobě Mayové zanechali kalendář, končící datem 21. 12. 2012. Proroctví, spojené s vizí katastrofy biblických rozměrů, potvrdí i indický vědec, zabývající se globálním oteplováním. Kvůli silné sluneční erupci zmutovala neutrina a v zemském jádru se začíná extrémně zvyšovat teplota. Představitelé všech vlád světa začnou realizovat tajný záchranný plán. V Číně zahájí stavbu zvláštních modulů, v nichž může katastrofu přečkat několik tisíc vyvolených. Lidstvu jako celku však nejsou dány rovnocenné šance. Na jakousi obdobu Noemovy archy si mohou zakoupit vstupenku jen ti, kteří zaplatí miliardu eur. Od současnosti do inkriminovaného data sledujeme stále hrozivější katastrofy a osudy několika povahově i sociálně rozdílných hrdinů. Mezi nimi dominuje čestný černošský vědec Adrian, pracující pro vládu, a neúspěšný spisovatel Jackson Curtis, který náhodou objeví pravdu a pokouší se se svou rodinou dostat mezi vyvolené. Nechybí však ani černý americký prezident, jeho dcera a cynický poradce, či ruský magnát s mladou milenkou... (TV Nova)
(více)Videa (14)
Recenze (2 138)
Jedním slovem MONSTRÓZNÍ! Emmerich nezklamal a servíruje nám výplach, který svou imbecilní naivitou a ignorováním fyzikálních zákonů zabije stejný počet mozkových buněk, jako lidí. Aby je vzápětí resuscitoval dávkou digitálních efektů, se kterými to bude mít i AVATAR hodně těžké. Akorát s tím digitálem by měl Emmerich pro příště pracovat trochu šetrněji... Destrukce Los Angeles je GENIÁLNÍ!! ()
Chlapík, Rolande, jsi chlapík. Za svých padesát jsem užil Himaláj královské zábavy. Několik rodinných akčních scén atakuje i mistra velkolepé idiocie Michaela Baye, ale co je na tom nejlepší: Roland už se naučil tropit si prču sám ze sebe. Ať už je to angažování naježeného Cusacka, postava ruského oligarchy (jeho "it´s russian" aspiruje na zásek roku), nebo drobné vtípky se zvířátky. Chvílemi jsem měl dokonce pocit, že sleduji nadupanou parodii na Den poté. Samozřejmě, uvedeme-li to na pravou míru, 2012 je Rolandova typická destrukční exhibice, krásně vypointovaná v autorově bezelstném optimismu. 3 hodiny utečou jako voda, při prkenných konverzacích se nasytí skalní fanoušci emmerichovství v pevném skupenství, efekty napoví, že s vodou to pořád ještě není úplně ono a autentický digitál zase, že Roland chce jít s dobou. Jde, tak nějak po svém. Nerad to říkám, dříve jsem ho měl rád za to, že se mu můžu vysmívat, po jeho nejlepším hollywoodském počinu, kterým 2012 bezesporu je, už ho mám prostě a jenom rád. On je tak krásně a svojsky RYZÍ... substantivum doplňte dle názoru. ()
Objevila se tu řada hezkých efektů, ale ten stupidní příběh je prostě neodpustitelný. Celý svět se točí kolem Johna Cusacka, který podjede padající mrakodrap, aby na milimetr přesně stokrát unikl všem pohromám ve vzduchu, na vodě i na souši. A to nemluvím o nepřirozených reakcích celé jeho rodiny. Hodně dlooouhá ztráta času. Slabé 2*. ()
Emmerichu, Emmerichu výbuchy, destrukce a to pořádně velké ti jdou, to vím, ale ten příběh je už horší. Sedět v kině a nemít mozek, dal bych aspoň ty čtyři hvězdy. Bohužel, nebo-li bohu dík já ten mozek v hlavě mám, proto mě v tomto filmu štvalo strašně moc věcí. Ty úniky o fous v každé scéně s výbuchem nebo obrovskou destrukcí by nezvládl ani Chuck Norris…a ty vtipné vložky e-e… (ten „fucker“ od blondýnky byl už totálně mimo). Super role byla ovšem pro Woodyho, jeho herecký projev byl opět skvělý. -6/10* ()
Mám rád katastrofické filmy. Film mě často dokáže uspokojit čistě útokem na první signální tím, že mi nabídne strhující záběry, kde něco vybuchuje nebo se něco bortí. Při letmém pohledu na to, o čem vypráví film 2012, jsem byl v očekávání skvělé podívané. Přestože se v tomto novém počinu Rolanda Emmericha mnoho velkolepě destruktivních scén objevuje, jsem spíš z výsledku zklamán. Kromě úžasných výbuchů potřebuji také hrdiny, o které se mohu bát, příběh nebo aspoň nástih příběhu, který mě strhne a není za hranicí parodie. Tento film hranice parodie překračuje většinu své hrací doby. Abych byl dobře pochopen: nehledám ve filmech podobného ražení nutně logiku, pravděpodobnost a nevadí mi jestli se dozvím, že nevídané katastrofy vyvolalo cosi jako zmutovaná neutrina. Problém je v tom, že kdykoli nějaká postava otevře pusu, je to jako z filmu bratří Zuckerů z osmdesátých let. Říct, že se tu lidé chovají nesmyslně, je ještě hodně slabé. Většině postav jsem vlastně přál, aby umřely co nejrychleji a já už je nemusel poslouchat. Všechny ty různé nablblé loučící telefonáty mi už lezly krkem. A akční scény - jsem opravdu velkolepé (za to ty dvě hvězdy), ale - jednak jich není tolik, film je příliš dlouhý a většinu doby tak právě různí nezajímaví lidé plácají kraviny a jednak jejich přemrštěnost je tak velká že je to dost na škodu. Kdyby Emmerich trochu ubral plyn, ještě by mě to mohlo strhbnout, ale takto... Jeden příklad: mám velmi rád destrukční scénu v Dnu nezávislosti, jak vybuchují mrakodrapy, auta létají kolem, letadlo odletí na poslední chvíli a pak je tam pes, který na poslední chvíli skočí do bezpečí - ten psí závěr této scény ve mně vyvolal úsměv a bral jsem to snad za vědomé pobavení od režiséra. Teď o tom pochybuju. Scéna několikanásobně utíkající rodiny Johna Cusacka (auto, letadýlko, další auto, letadlo) je jako ta přemrštěná scéna se psem z nezávislého dne natažená na dvacet minut. A když už jsou meze, kdy se člověk o hrdiny bojí a kdy se už směje stupidnosti toho, co se před ním odehrává, překročeny po třicáté, člověk už to nemůže brát vážně ani trochu, čímž ztratí celé ty úžasně vypadající scény na zajímavosti. A závěr je moc dlouhý, bez napětí, když už jsme předtím viděli velkolepé scény bortících se kontinentů, tak poslední půlhodina je vlastně nicotná záležitost uvnitř zaplavovaných chodeb. Podobně do ztracena třeba vycházel i Den poté, úžasné efekty ze začátku (tornáda, vlny, zamrzlý vrtulník), aby byl pak závěr zcela o ničem - o putovaní zasněženou plání. A hudba Haralda Klosera je zcela průměrná, škoda, že už dávno Emmerich nedělá s Davidem Arnoldem. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (34)
- Když pilot Saša (Johann Urb) dosedá s letadlem na ledovec, křižuje se po katolickém způsobu, i když by to jako Rus měl pravděpodobně udělat po způsobu pravoslavném. (awful)
- Malý dvoumotorový letoun, v němž hlavní postavy utíkají z Los Angeles, je Cessna 340. (Foxhound#1)
- Ako súčasť marketingu bola pre film vytvorená falošná stránka, na ktorej sa opisovali katastrofické scenáre skončenia sveta súvisiace s rokom 2012. Z toho dôvodu niekoľko tisíc ľudí volalo do NASA, pretože si mysleli, že stránky boli skutočné. Niektorí ľudia dokonca hovorili, že uvažujú aj o samovražde, pretože nechcú vidieť koniec sveta. (Greenpeacak)
Reklama