Obsahy(1)
V počátcích třicátých let vnášely drtivé důsledky hospodářské krize do života mnoha lidí tvrdou skutečnost: ztráta práce znamenala hlad. Tato realita pronikala i do tehdejších hollywoodských filmů. Ženy přestaly zajímat šperky či luxus. Postava Marlene Dietrichové v Plavovlasé Venuši vymění svou ctnost za jídlo pro sebe a svého syna. Každodenní realita však nebyla Sternbergovým předmětem zájmu. Jeho záměrem v Plavovlasé Venuši bylo vytvořit protiváhu sentimentálním ženským snímkům. Do filmu zasahovala cenzura: amorálnost hrdinky je zastřená, nesmí být nikdy konkrétně vyslovena, musí být vyvážena vznešenou motivací. Americká verze tohoto filmu dokonce ani neobsahovala úvodní scénu, v níž budoucí manžel hrdinky během procházky náhodně narazí na nahé koupající se dívky. (oficiální text distributora)
(více)Zajímavosti (9)
Go West Young Man (1936)
- Ve filmu je hned několik vtipných parodií na scény z filmů Marlene Dietrich, kolegyně Mae West ze studia Paramount. Scéna na seně pochází z Plavovlasé Venuše (1932). A parodie písně Falling in Love again v podání Isabel Jewel odkazuje dokonce na Modrý anděl (1930), německý film, který otevřel dveře Dietrichové do Hollywoodu. (NinadeL)
Snílci (2003)
- Ukázky z filmových děl zahrnují tyto tituly: Kameraman (1928), Světla velkoměsta (1931), Zrůdy (1932), Zjizvená tvář (1932), Plavovlasá Venuše (1932), Královna Kristýna (1933), Páni v cylindrech (1935), The Girl Can't Help It (1956), U konce s dechem (1960), Chodba šoků (1963), Banda pro sebe (1964) a Muška (1967). (NinadeL)
Žena v ponorce (1932)
- Cary Grant na základě vynikajícího výkonu v tomto filmu získal roli ve filmu Plavovlasá Venuše s Marlen Dietrich. (Pavlínka9)