Reklama

Reklama

Škola života

  • Velká Británie An Education (více)
Trailer 1

Divoké dospívání v divokých šedesátých. Píše se rok 1961 a atraktivní, chytrá, šestnáctiletá studentka Jenny (C. Mulligan) poslouchá desky Juliette Greco, ochutnává počátky ženství, sní o výjimečných zážitcích a životě zahaleném do cigaretového dýmu „gauloisek“. Vítejte v poválečném, předbeatlovském Londýně v době, kdy upjaté maloměstské poměry dávají jen stěží tušit, že zlatá šedesátá už klepou na dveře... Film je adaptací memoárů novinářky Lynn Barber. Do režisérské židle usedla dánská režisérka Lone Scherfig (Wilbur se chce zabít, Italština pro začátečníky) a scénář napsal známý spisovatel Nick Hornby (Všechny moje lásky, Jak na věc). (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (368)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Sladké retro, které mně totálně zkazil filmový David, kterému ani nemohu přijít na civilní jméno. Myslím, že do role svůdníka, kterému podlehne šestnáctiletá naivka, toužící po zážitcích velkého světa, nemohlo být těžké obsadit někoho ze zbylých herců světa, z nichž by odkapávající sliz nenadělal kaluž před prahem hrdinčinných rodičů. Škoda je tím větší, že ostatní obsazení bylo víc než dobré. NEJLEPŠÍ SCÉNY: Pohovory v ředitelně, výlet do Paříže, taneček po psích dostizích. NEJHORŠÍ SCÉNA: Slizounův návrh o pokus deflorace banánem. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně vykalkulovaný a prvoplánový film, na který se sice dobře kouká, ale opíjení rohlíkem je tu na mě až moc okaté. Je směšné, jak celou dobu vime, co se stane... a vlastně se to ani nestane. Hrdince je sice udělena životní rána, ale nenese za ní žádné následky a pointa filmu tak vyznívá spíše naopak - dělej si co chceš, stejně ti nakonec všichni odpustí a můžeš začít ani ne od znova, ale prostě nastoupit zpět do vlaku, který by ale v reálném životě už dávno ujel. O to víc v kontrastu s konzervativní Anglií padesátých let. Zbabělý film. Ale jak říkám, kouká se na něj docela dobře a je tu pár dobrých herců. Kdo chce silný zážitek, musí si vystačit s Fish Tank se stejnou pointou... ()

Reklama

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Vůbec nechápu, jak tohle mohlo dostat nominaci za scénář, nebo nejlepší film. Vlastně jsem se celý film snažila přijít alespoň na jeden důvod, proč se ten film vůbec do oscarového klání dostal. To bylo tak málo dobrých filmů, že museli zaplnit hluché nominace balastem? Nemyslím si. No na nic jsem nepřišla ani po dvojím shlédnutí. Nebyla to vyloženě nuda, ale rozhodně se jedná o ničím nepřekvapující průměr, kde má být asi hlavním tahákem vztah dvou věkově vzdálených lidí. Zlaté obě Lolity, zlatý Bílý palác se Spaderem a Sarandon. To jsou filmy zajímavější a především lépe natočené. Ke Škole života už se nevrátím, jen to tápání 'proč' mi zůstane v hlavě... ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Úvod ma zaskočil, znova žid v hlavnej úlohe, fajčí sa tam a berie sa to ako sranda, to čo už opäť zafungovala židovská a fajčiarska lobby, ktoré to financovali? No nakoniec to dopadlo úplne opačne a to, čo malo vyzerať ako užívanie si života sa ukázalo ako zlé zlyhanie a tieto moje obavy zrejme nie sú opodstatnené. Film mal normálny nevtieravý štýl reči, ktorá nebola trápna, bola dosť realistická. Rozprával príbeh poblúznenia mladého dievčaťa v období, keď si myslela, že dospela, no názory a hodnoty nemala veľmi pevné a hľadala sa. Vedela svoje problémy a chcela ich riešiť, ale ako prvú cestu si zvolila tú horšiu. Film je svojím spôsobom aj takou menšou ukážkou dievčenského správania, je to návrat do minulosti ako film celkom príjemná záležitosť, avšak dosť jednoduché. Taktiež mohli vypustiť scénu s fajčením dievčat pri strome, ktoré vyzeralo dosť frajersky, aj keď hlúpo, úplne by stačili iné okamihy, zlé veci by sa totiž nemali podporovať macherstvom, trendami a podobne. Toto je pre mňa príjemný film, ktorý svoju úlohu prakticky zvládol, aj keď neponúkol nič viac. ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Princ na bielom koni versus Oxford. Chvíľu som mala pocit, že severská režisérka ide na film viac rozprávkovo ako realisticky, čo v konečnom dôsledku neublížilo. Snílkovský počiatočný rozmer v priebehu filmu nabral správny spád, časom dozrel v jasnejšiu perspektívu a bolo veľmi príjemné sledovať ako sa s témou dozrievania režisérka citlivo a bez zbytočných klišé popasovala. Aj keď celý čas ide o hru emócií a rácia, celkovo to malo svoj štýl a patričnú melanchóliu. Navyše súhlasím s Jojineckom, Carey Mulligan asociuje Audrey Hepburn. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (11)

  • Když se režisérka Lone Scherfig dozvěděla, že je 22letá Carey Mulligan o tolik starší než fimová postava 16leté Jenny, měla pocit, že to naruší celý film. Obavy se vytratily, jen co herečku spatřila. (virus10)
  • Předlohou pro film se staly memoáry Lynn Barberové, známé britské novinářky píšící v posledních letech pro nedělník The Observer. Samotná Barberová skutečně v šedesátých letech vystudovala Oxford, po jehož absolvování publikovala sedm let v časopisu Penthouse a posléze například ve Vanity Fair či listu The Daily Telegraph. Proslula svými nesmlouvavě až agresivně vedenými interview. (curfew77)
  • Jedna z prvních scén, když David (Peter Sarsgaard) zastaví autem a pomáhá Jenny (Carey Mulligan) s jejím cellem dovnitř, nakládá ho předkem do auta. Později, když si ho Jenny bere z druhé strany, měla by ho tahat opět krkem napřed, ale tak tomu není. (Aknah)

Reklama

Reklama