Reklama

Reklama

Osamělý jezdec

  • USA The Lone Ranger (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Starý indiánský válečník Tonto vypravuje malému Willovi příběh o tom, jak se z muže zákona Johna Reida stala legenda spravedlnosti. John se vrací po letech na právnické škole vlakem do svého rodného města Colby v Texasu. Netuší, že ve vlaku jsou převáženi dva vězni - indián Tonto a násilný vrah a lupič Butch Cavendish, kterého chytil Reidův bratr Dan, místní šerif. Jenže vlak je napaden desperáty, ti Butche vysvobodí a vlak pak vykolejí. Tonto i John se z trosek zachrání a John trvá na tom, že indián musí být postaven před řádný soud. John se proto rozhodne pomoci svému bratrovi. Se šesti pomocníky šerifa vyrážejí po Butchově stopě. Parta pronásledovatelů je vlákána v průsmyku do pasti a všichni až na Johna jsou zabiti. Zachrání ho indián Tonto, který za pomoci magie muže na pokraji smrti promění v Osamělého jezdce. (TV Nova)

(více)

Videa (60)

Trailer 3

Recenze (1 246)

Matty 

všechny recenze uživatele

Skvělá letní zábava. Škoda těch dvou nezábavných hodin, které jí předcházejí. Gore Verbinski zvládá vystavět jakž takž přehlednou, gagy prošpikovanou akční scénu, nedaří se mu však jednotlivé atrakce propojit ve smysluplný celek. Celý film lavíruje mezi poctou a výsměchem klasickým westernům (od Forda k Leonemu, z něhož scenáristé kradli nejvíc), což vede k rušivě ostrým přechodům mezi patetickým heroismem a infantilním humorem na úrovni slabších parodií Mela Brookse. Film nedokáže najít rovnováhu mezi sentimentálním a groteskním, žádný nápad, přejatý z libovolně vzdáleného žánru, pro něj není příliš bizarní (pojídání srdce, krvelační zajíci), žádný vtip příliš laciný (kobylince). Řetězení rozličných westernových motivů, které vycházejí buď z konkrétních filmů, nebo z konvencí žánru jako takového, postrádá jakýkoli vyšší řád a působí dost nahodile. Proto je také film pocitově únavně dlouhý, resp. působí, že je dlouhý jen pro to, aby byl dlouhý. Neboť namísto souvislého vyprávění neustále k něčemu odkazuje, nedokáže Osamělý jezdec vtáhnout do příběhu. Nijak mu nepomáhá, že dodržuje čtyřaktovou strukturu s postupným nabalováním překážek, jež musí být překonány a cílů, kterých má být dosaženo (dopadnout Butche; dopadnout Butche a zachránit Rebeccu; dopadnout Butche, zachránit Rebeccu a předat spravedlnosti druhého zlosyna). Hrdinové totiž neprodělávají žádnou charakterovou proměnu, motivy jsou buď opakovány tak často, až ztrácejí na vtipnosti (running gagy s maskou a krmením ptáka), nebo slouží jenom k nárazovému pobavení, a nemusíte být indiánský stopař, abyste kdykoli během filmu s velkým náskokem odtušili, jaký „zvrat“ se blíží. Klimax, třebaže sám o sobě znamenitý a oživující vzpomínky na vrcholné kousky Bustera Keatona, pak navíc stejně všechny dějové linie utne nic neřešící akcí, která by mohla být umístěna kdekoli jinde ve filmu (ideálně hned na jeho začátku, ať po ní můžete z kina odejít s pocitem, že to nejlepší jste již viděli). Alibi pro přemotivovanost a náladovou rozpolcenost si film vytváří konstrukcí chatrného retrospektivního vyprávěcího rámce (jehož přínosnost narativu nejlépe postihuje slovo „gimmick“). Typ posluchače (westernovými legendami fascinovaný malý chlapec) na straně jedné a vypravěčova neschopnost udržet myšlenku na straně druhé odpovídají těkání filmu mezi pokorou a znevažováním žánru. Vzhledem k zřídkavému a neoriginálnímu zapojení metatextových poznámek podle mne nešlo o dopředu promyšlený záměr, jako spíše o zoufalou snahu zpětně scelit příběh, který moc nedržel pohromadě. Uklizení Tonto mezi pouťové atrakce alespoň vystihuje, jak je dnes vnímán kdysi velectěný westernový žánr. Z westernové legendy se stal relikt odkazující k éře divokého západu. Pouťový charakter jeho nové role si logicky žádá redukci prožitého na nejvýraznější znaky daného období. Tontovo vyprávění tak lze chápat jako „best of" výběr toho, co dělá western westernem, čím bylo ale již povídání Malého velkého muže, který měl mnohem lepší scénář i vyvíjejícího se protagonistu, a jehož vyprávění bylo motivováno revizí určitých westernových mýtů. Osamělý jezdec je oproti tomu zpátečnickou (žena jako krásný, pasivní a bezbranný objekt) a nekoherentní přehlídkou toho, co se některým lidem v Hollywoodu vybaví, když se řekne „western“. 55% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, rikitiki () (méně) (více)

Ainy 

všechny recenze uživatele

Do popisu filmu by se k westernu/akční/dobrodružný/komedie ... hodilo ještě připsat fantasy :-)) Hodně lidí to přirovnává k Pirátům .. hmm ... jako i jo... Byla tam taky jedna taková scéna, která mi okamžitě připomněla třeba i jednu z filmu "Tenkrát na Západě". Dále se v něm objevují až neuvěřitelné scény jako je až nadpřirozeně zdatný bělouš, masožraví pouštní králíci, kteří mi doslova vyrazili dech :-)) Samozřejmě jsem si několikrát o dvou hlavních postavách filmu říkala "tohle jako nemohli přežít a když tak s vážným zraněním" a hele je, jak jim fortuna přeje a že jsou nějak moc čilí ... žádné zlomeniny ani hlubší škrábance :-) Film s klasickým westernem má společnou jen část, zbytek jsou fantaskní scény a vtipné okamžiky jak jsme u Johnnyho zvyklí. Najde se tam samozřejmě i pár scén, u kterých člověku zatrne a zvážní .... Jinak celkově Osamělý jezdec je zdařilá westernová komedie, nepřemýšlela jsem nad nesmysly, které tady filmu mnozí vyčítají, uvolnila jsem se a bavila se. P.S. Výborná hudba a skvělý zvuk, ve scéně, kde se např. objevují bzučící mouchy měl člověk tendence se ohnat :-) ()

Reklama

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Co furt máte s tou snahou o cool hláškování pro čím dál hloupější publikum? Dokonce přebíjející jak formu, tak příběh? Raději bych něco s hlavou a patou. Já chápu, že Piráti byli stroj na prachy, ale když ten samý pytlík s čajem hodíte do vody poixté, tak už se to moc pít nedá. Kdysi mě Depp nadchl v Dead Manovi, neuplynulo ani 20 let a kouzlo je pryč. Na obecné rovině se domnívám, že filmový průmysl v dnešní podobě je obr na hliněných nohách, musejí se točit miliardové filmy, každý více mega než ty předchozí, vykalkulované na zisk až běda. Inteligentní projekty čím dál víc přebírá televize, kde se ještě pořád najde prostor pro vyprávění příběhu. Blíží se změny. // P.S. pořádně mě potěšili jen králíčci. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Tak v prvom rade by som skratil minutaz, alebo aspon tie sceny v muzeu by som tam nedal vobec. Vzdy, ked sa na scene objavil Johnny Depp, bolo o zabavu postarane, podobnost na Jacka Sparrowa bola jednoznacne citelna, hudba skvela, vsak to by nebol Hans Zimmer. Hned od zaciatku bolo jasne, ze film netreba brat vazne, ze je to opät jedna z dalsich hollywoodskych oddychoviek, ktora ma pobavit, takze niektore akcne sceny treba brat len s humorom. S odretymi usami davam stvrtu hviezdicku, inac by to bolo za 3 ***. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Vzpomínky zmateného indiána Tonta mi podezřele zvedaly náladu, stejně jako jeho pohrdavé ksichty, kterými častoval "hrdinného" osamělého jezdce i "zázračného" koně a dokonce i krmení mrtvého havrana jsem si celkem užil. Kromě těchto atributů a vynikajícího závěrečného vlakového pošťuchování toho snímek zase tak moc nenabídl, ale já jsem se velmi slušně pobavil po celé délce zlehka přemrštěné stopáže. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (48)

  • Kostým a make-up postavy Johnnyho Deppa (Tonto) byl inspirován obrazem amerického umělce Kirbyho Sattlera s názvem "I'm a crow" ("Jsem vrána"). Vrána na hlavě indiána je však chybným výkladem obrazu. Vrána na obraze totiž nesedí indiánovi na hlavě, ale letí za ní. (Dr Lizal)
  • Hudbu k filmu mal pôvodne skladať frontman skupiny The White Stripes Jack White, ale bol nahradený Hansom Zimmerom, pre ktorého sa Lone Ranger stal v poradí už siedmou spoluprácou s režisérom Verbinskim. (Macejko)
  • Při natáčení se opět ukázalo Verbinskiho megalomanství. Místo toho, aby ve scéně útoku indiánů na vlak použil originální lokomotivu, nechal postavit drahý model, který vyšel mnohonásobně dráž, než pronajmutí historického vlaku. (Chegi)

Související novinky

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

Režisér Pirátů z Karibiku našel nový projekt

03.03.2021

Gore Verbinski (Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly) natočil svůj poslední film v roce 2016, Lék na život stál nějakých 40 milionů dolarů a v kinech vydělal 26. Ještě předtím stál režisér za… (více)

20 největších propadáků poslední dekády

20 největších propadáků poslední dekády

15.12.2019

S blížícím se koncem roku se pochopitelně pojí vznik různých žebříčků, rok 2019 je ale specifický ještě v tom, že spolu s ním zároveň končí i celá dekáda, a to ohlížení proto bude místy větší.… (více)

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Reklama

Reklama