Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V San Quentinu má být o půlnoci popraven vězeň z cely smrti, černoch Frank Louis Beachum, odsouzený před šesti lety za vraždu těhotné ženy, která mu dlužila 96 dolarů. Mladá reportérka deníku Oakland Tribune Michelle Zieglerová byla pověřena úkolem udělat poslední rozhovor s odsouzeným mužem. Jenže krátce předtím Michelle zemře při tragické autonehodě a šéfredaktor přidělí její úkol stárnoucímu veteránovi Everettovi. Sukničkáři, mizernému otci i manželovi a také bývalému alkoholikovi. Kromě toho má ovšem Steve dokonalý novinářský čuch a ten mu napoví, že s odsouzením Franka Beachuma není všechno v pořádku. Když se mu podaří zjistit, že klíčový svědek lhal o tom, co viděl, získá téměř jistotu, že odsouzený muž je nevinný. Na to, aby jeho nevinu dokázal, má však pouhých dvanáct hodin. Steve začíná zběsilý závod s časem, ve kterém jde nejen o život Franka Beachuma, ale také o něj samotného. Jeho nadřízený Bob Findley už dlouho hledá záminku, aby ho mohl zničit. Steve kousek po kousku odhaluje pravdu o zločinu, za který má být potrestán nevinný člověk. To však nestačí. Musí najít dostatek důkazů, aby dokázal popravu zastavit. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (115)

kocik1 

všechny recenze uživatele

Rutinní příběh, jakých správný fanoušek thrillerů viděl už desítky. To takhle vezmete šablonu na písmena a namísto stavebních či strojírenských výkresů popíšete tradiční americký příběh o zlé justici, nevinném odsouzeném a novináři, který v poslední chvíli přijde na to, jak to tenkrát bylo. Odlišnosti od obdobných snímků se dají nalézt snad jen v tom, zdali záchrana přijde v poslední den, v poslední hodinu či snad minutu. Nechybí honička s poldy, kteří ale nakonec zmizí, asi aby se to stihlo, ani hodná babička, ve které se hne svědomí. To, co chybí, je všechno ostatní: vlastní invence, překvapení, vlastně cokoli, co by tenhle snímek vyšvihlo alespoň do sedla průměru. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Hoci reziser Clint Eastwood tocil v 90. rokoch 20. storocia len priemerne filmy, tento film True Crime a Nesmiritelni su z tych lepsich. Aj ked stale si myslim, ze Eastwood ma najlepsie filmy az po 70- ke.... o tom potom. Scenar je vyborny : stary novinar, ktory utapa svoj zivot v alkohole naraz zisti, ze na smrt bol poslany nevinny clovek a teda rozhodne sa ho a jeho familiu zachranit. Film ma len priemerne tempo a scenar som predvidal hodne dopredu /a tym padom som aj vedel, co sa stane ..../, do nadpriemeru film vsak potiahnu kvalitne herecke osadenstvo /Woods, Lisa Hamilton ...../, skusena Eastwoodova reziserska ruka a niektore napate scenky. 81 % ()

Reklama

reqiuem 

všechny recenze uživatele

Clint je osamělej santa claus, má jenom svý soby, který už 2 roky abstinujou, ale on se dycky rád napije. Je příznačný, že v jednom takovym alkoholickym delíriu se mu podaří rozlousknout případ, nad kterym si soudci lámaly hlavy 6 let. Clint je jako stvořenej pro role, v nichž se objevuje jako outsider se smyslem pro hodně specifickej druh humoru. V true crime se ale pasuje do pozice investigativního novináře, balí holky, má skvělej vztah se svym bossem a ještě mu zbyde 5 babek pro homelesáka. To, že všechny svoje pozice je schopnej opustit kvůli záchraně nespravedlivě odsouzenýho člověka, je ale už od začátku až příliš čitelnej kalkul. Příběh má nad sebou (jak teoretici rádi říkají) deštník v podobě mnohem obecnějších problémů, za který je třeba bojovat- justiční omyly, spravedlnost, všudypřítomná lhostejnost atd. To, co by se ale v případě podobnejch ideí mohlo stát je, že by se všechny postavy zcvrkly do schémat typu hrdina-padouch-oběť, dobrou-zlo-soud atd. Žádný moralizování se ale naštěstí nekoná. Člověk zdeptanej svym životem, bez zásad, ale se zarytym morálním kódem. To je rámec, kterým úspěšně prohlubuje psychologii svoji postavy a který se dá aplikovat na většinu jeho starších filmů(i včetně Gran Torina). Pohrdá pravidlama, ale dodržuje je. Miluje svou rodinu, ale podvádí ji. Mluví s manželkou, ale ve skutečnosti myslí na případ atd. Škoda ale, že právě v tomhle filmu je všechno taková prapodivná póza-rsp."musí to tak bejt, protože jinak to ani nejde". Ostatní role jsou jasně daný a pokusy je prohloubit vyznívaj dost kýčovitě a přímočaře slouží příběhu. Nevinnej už je od začátku nevinnej, prokurátorka otravná a ve vší té shématičnosti hereckých rolí je Clint jediným sebezpochybňujícím hrdinou.// Eastwood natáčí svůj nejprůměrnější film. ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Pravý zločin” je najmä to, keď ten skutočný zločin ostáva absolútne nepovšimnutý (nepotrestaný), a tým pádom „nevinnému” človeku hrozí poprava ! Povedzte mi teraz ale úprimne: „Kto je v dnešnej dobe čistý ako ľália” ? Afroameričan - Frank Louis Beechum, to rozhodne nie je, lebo už voľakedy mal opletačky so zákonom, a tak sa to na neho v žiadnom prípade nevzťahuje, ale žeby zrovna on chladnokrvne zastrelil tehotnú predavačku Amy Wilson kvôli 96. dolárom (áno, poznali sa, dlhovala mu túto čiastku), tak takýto profil mi na neho akosi nesedí... ? Mne isto nemusí, ale inak by zrejme nesedel v californskom, štátnom väzení v San Quentine, kde ho po šiestich rokoch konečne čaká „vytúžená, smrteľná injekcia” . Presne minútu po polnoci k tomu má prísť. A už vôbec nič nevyzerá, že by sa to malo akokoľvek zmeniť... ? To je prípad Franka Beechuma, že zase novinár Steve Everett z The Oakland Tribune, je v podstate « prípadom » sám o sebe ! Je to v prvom rade nenapraviteľný sukničkár, alkoholik a cynik v jednom, ale zase svoju prácu si väčšinou vykonáva poctivo a nebyť tragickej, dopravnej (auto)nehody jeho kolegyne Michelle Ziegler, ktorá sa pôvodne venovala Beechumovému prípadu, možno by sa nikdy do toho tak húževnato » neobul « , nespochybnil by výpoveď svedka Dalea Porterhousea, nepozisťoval by nejaké nezrovnalosti, alebo by už vonkoncom nezáchranil muža tesne pred popravou ? Čiže, F. L. Beechum by bol len ďalším „obetným baránkom” v prehnitej, americkej justícii, čo sa dá počítať snáď na tisíce ? Čas nemilosrdne plynie, a či sa to nakoniec Steveovi podarí, to je nejednoznačné, keďže i on sám má taktiež rôzne problémy. / Jednoznačne-nejednoznačný je tiež pre mňa i tento Eastwoodov, režírovaný snímok, o ktorom si človek hodne dlhú chvíľu ani poriadne nevedel, čo si má o ňom vlastne myslieť ? Skrátka, opäť potreboval tú svoju potrebnú „dávku réžie” , ktorá má rozkolísanú tendenciu, mne osobne to tak príde, že sa snaží o to, aby čo najviac filmoval, ako pred, tak i za kamerou, súčasne, keď miestami z toho vychádza iba pekný priemer. A síce to nie je iba vyslovená nuda na zaplakanie, no nič zázračného som nenašiel. A ešte čosi pre malú zaujímavosť. Filmová dcéra Kate Everett je v skutočnosti dcérou Clinta Eastwooda, Francesca, ktorá vskutku vyrástla do obdivuhodnej krásy. PS: Najvtipnejšia je sekvencia - rýchlonávštevy istej, zoologickej záhrady, kde som sa vážne pobavil. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Pravda zabíjí je film, který drží nad průměrem pouze Clint Eastwood. Příběh je zajímavý, ale děj je dost vleklý a nudný, což je docela škoda, protože námět je zajímavý. Též by tomu pomohla alespoň nějaké dramatičtější hudební podbarvení. Eastwood se zaměřil hodně na scénář a dialogy, které docela šlapou, ale tak nějak ten scénář není podpořen ostatními prvky. Takže já osobně dávám 3 hvězdičky, ale je to trochu víc než obyčejný průměr. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (6)

  • V tomto filmu se Eastwood už po osmnácté vrátil do role herce i režiséra. (ClintEastwood)
  • Clint Eastwood byl spoluautorem závěrečné písně vytvořené speciálně pro tento film.Singl zpívaný Dianou Krall s názvem Why Should I Care zní při závěrečných titulcích. (Roztržitý Luke)

Reklama

Reklama