Reklama

Reklama

Ulovit miliardáře

  • angličtina Catch the Billionaire (více)
Trailer
Česko, 2009, 90 min

Předloha:

Martin Nezval (kniha)

Kamera:

Marek Jícha

Hrají:

Tomáš Matonoha, Ester Janečková, Jiří Mádl, Kateřina Pechová, David Štěpán, Josef Carda, Milan Šteindler, Radomil Uhlíř, Miroslav Etzler, Tomáš Vorel ml. (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Miliardáře touží ulovit každý i každá. Policisté, novináři, politici, umělci, dámy i chlápci od náboženství. Na úspěšného podnikatele Patrika Grossmanna je navlečena vykonstruovaná reportáž. Atmosféra zhoustne natolik, že si do něho může každý kopnout, a tím demonstrovat svou morálnost. I jeho přítelkyně, televizní rosnička, cítí, že by její kariéra mohla být ohrožena. Zdálo by se, že musí přijít nezastavitelný pád, když se v marihuanovém opojení dostaví spásný nápad… Podstatnější než příběh je odhalování vztahů a mechanismů, na nichž funguje informační společnost. Diktatury nepoužívaly Public Relations, ale propagandu. O propagandě věděl každý, ale nikdo ji nevěřil. O Public Relations neví nikdo, ale věří mu každý. Zkrátka být dnes miliardářem, není nic záviděníhodného… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (495)

boshke 

všechny recenze uživatele

Už před projekcí jsem se rozhodl přistupovat k filmu bez despektu, předsudků a shovívavě. Výš než na těch třicet to však nejde. Dobrý nápad, leč zcela "odpadově" zpracován. Zasmál jsem se pouze párkrát, a to když Etzler ze srandy zatýkal Matonohu a pak když Polívka, Vávra a romský boss v čele davu požadovali propuštění Grossmana (samozřejmě, že v tom žádné peníze nebyly). Film ukazuje naši zemi v opravdu nelichotivém světle; k tomuto obrazu však v pravdě určitě nemáme moc daleko. Jenže pod pokličku těchto sraček nám nikdy nebude umožněno nahlédnout... 30% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Vorel s Nezvalem měli žalující náladu, tak se rozhodli pár lidí / skupin / institucí ztrapnit. A když už u toho byli, tak zkusili ztrapnit úplně všechny, na které si jen vzpomněli. Problémem je, že na to jdou přes smutně hloupou karikaturu, výkřiky do prázdna s příběhem ve stylu "naznačíme pár postav" a přehrávání herců (Miroslava Etzlera v budoucnu, prosím, zabít). Jedna usmolená hvězda za nečekaně se ctí prolézajícího Matonohu a překvapivě fajn Mádla, který pochopil, že s čistým štítem z téhle maškarády nevyjde, tak si ji alespoň pořádně užil. A menší rada na závěr: Mluvit donekonečna s výrazem paka o korupci a podvodech nedělá "trefnou satiru". ()

Reklama

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

Těžko uvěřit, že člověk, který stojí za filmem nazvaným Kouř, natočí takovou splácaninu, jakou je Ulovit miliardáře. Jestliže v Kouři absurdita a afektovanost funguje bravurně, tady vše vyznívá spíše trapně. Zhruba chápu, co se Vorel snažil říct, ale tentokrát se sekl nehorázně. Pokud jde o herce, Matonohu jsem nikdy neměl příliš rád, zato Esterka je fajn. Ovšem za nápad obsadit Jiřího Mádla by se někdo měl houpat za koule v průvanu. (573., srpen 2010) ()

Toj odpad!

všechny recenze uživatele

Rómové kradou, židé jsou bohatí, spisovatelé jsou ziskuchtiví, média lžou, lidé jsou hloupí, policisté jsou falešní, boháči jsou bez vkusu, ženy jsou štětky, politici jsou dosazení, křesťané jsou nenávisiví a všichni jsou zkorumpovatelní... Wow, Vorel je zřejmě génius, jak někdo dokáže, tak úžasně inteligentně proniknout hluboko pod povrch soudobé společnosti a vytvořit, tak úchvatně alegorické dílo? Pan Jan Novák z Horní Dolní, povoláním hospodský povaleč a pravidelný přispěvovatel do diskuze ke článkům na Novinky.cz, musí momentálně pukat závistí... O to víc zamrzí, když přiznám, že Vorla mám docela rád.. Jeho starší filmy bavily i se silně stylizovaným herectvím a měly něco do sebe... Tohle je odporný. K pochválení není téměř nic (snad něco málo z technického zpracování (digi kamera). Nejenomže přírodní Vorel ztratil veškerou soudnost a postrádá schopnost jakéhokoliv hlubšího vhledu, zároveň tahle pseudoalegorická blbost má naprosto nesmyslnou narativní strukturu - furt se něco děje, furt nás něco šokuje, ale dohromady se neděje vlastně nic. Svým způsobem umění... Nedělám si iluze o fungování současné společnosti v ČR, ale tenhle film mě urazil. Musel jsem sledovat nesourodou spatlanost různých nesmyslných předsudků a vykonstruovaných ptákovin. Pozor!!! Tenhle film nefunguje ani jako odpočinková ptákovina. Naopak má divácká zkušenost je, že film mě unavoval a cítil jsem se neuvěřitelně trapně za samotný film i za všechny herce, kteří se k tomu propůjčili. Vorel je blb... ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Od počátku se děj takzvaně zcizuje, hrdinové jej glosují do kamery, což pár herců zvládá, ale většina si to plete s dětskou besídkou. Pak se rodí přehlídka suterénních karikatur od homosexuálů po "investigativního" reportéra, byť se k němu váže jeden podařený bonmot o tom, jak se dostává k horkým informacím. Stylizované herectví účinkuje v němé grotesce, což dokázal Vorlův skvělý Skřítek, ale moderátorské "hraní" nezabírá v mluveném pamfletu s papírovými dialogy, zvláště když dojde i na vážné meditace o židovství. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (9)

  • Vrtulník, kterým odváží policie Grossmanna (Tomáš Matonoha) od hranic, je Robinson R44. (Cheeker)
  • Film je prvním českým snímkem natočeným na vysoce kvalitní digitální kameru Red One 4K, kterou si režisér Tomáš Vorel a kameraman Marek Jícha nemohou vynachválit. Snímaný obraz je ovšem natolik kvalitní, že výrazně vzrostly nároky například na pečlivost líčení a někteří si herci si museli nechat narůst pravé vousy, protože ty nalepené by šly ve filmu snadno poznat. (Niktorius)
  • Počítačová hra, kterou hraje David (David Štěpán) na začátku filmu, když se Grossmann (Tomáš Matonoha) vrátí z práce, je "Vietcong 2" od českých vývojářů Pterodon Illusion Softworks (2K Czech). Mise, kterou David právě hraje, je "Dobývání města". (Cheeker)

Reklama

Reklama