Režie:
Blake EdwardsKamera:
Philip H. LathropHudba:
Henry ManciniHrají:
David Niven, Peter Sellers, Robert Wagner, Capucine, Brenda De Banzie, John Le Mesurier, Claudia Cardinale, Michael Trubshawe, William Bryant, Colin Gordon (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Inspektor Jacques Clouseau se snaží dopadnout zločince světového formátu, zvaného „Fantom“, který inspektorovi stále uniká. Inspektor je přesvědčen, že Fantom tentokrát udeří v lyžařském středisku, kam se pravidelně sjíždí společenská smetánka. Do střediska zamířila i princezna Dala, která je majitelkou jednoho z nejslavnějších diamantů světa, zvaného Růžový panter. Inspektor Clouseau jede do lyžařského střediska i se svou manželkou Simone, která se tajně stýká se sirem Charlesem Lyttonem, jenž je ve středisku také. Sotva inspektor Clouseau přijede, dozvídá se, že někdo ukradl psa princezny Daly, což jej přesvědčí, že je na správném místě. Inspektor podezírá všechny, kteří přijeli do střediska, neboť Fantom může být kdokoliv z nich. Všichni návštěvníci střediska se zúčastňovali vyhlášených večírků pořádaných Angelou Dunningovou a na každém večírku Fantom kradl klenoty. Když je Clouseau informován, že únosce psa byl Artoff, který je zaměstnancem sira Charlese, považuje inspektor sira Charlese za Fantoma. Simone varuje Charlese před svým manželem, ale Charles si dělá více starostí s tím, že jeho synovec George objevil jeho tajný kufřík s nástroji lupiče a rukavicí, kterou zanechává Fantom na místě činu. Inspektor Clouseau varuje princeznu Dalu a ta povolí přítomnost policistů ve svém domě na maškarním večírku. Sir Charles se opravdu pokusí Růžového pantera ukradnout, stejně jako jeho synovec George, ale najdou jen prázdný sejf... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (276)
Je fakt, že jsem čekal o trochu víc. Žádná "řachanda" a salva smíchu se nekonaly a dost jsem se divil, jak markantní rozdíly v tom filmu jsou. Na jedné straně pasáže s Nivenem, které jsou skvěle natočené, Niven má šarm a Cardinale je roztomilá, ale přece jen jsou některé scény až moc dlouhé a někdy je to nudné. Na straně druhé je tu potrhlý komisař Peter Sellers a najednou je to o něčem jiném. Film má šmrnc, vtip i spád, a i když je dost fórků laciných, není to trapné. Konec na maškarním plese je pak parádní a hlavně díky němu (a předcházejícímu dědovi) zvedám hodnocení o hvězdu, protože, jak už jsem psal, začátek se dost táhne. Super jsou taky úvodní titulky, ty příjemně navnadí, škoda, že je to pak takové těžkopádné. Ale dobré čtyři hvězdy a 70%. ()
Nedívejte se na to jako film se Sellersem v hlavní roli, poněvadž je jí Niven. Následná série je spíše řadou spin-offů, která by nevznikla, kdyby roli Clouseaua nedostal tehdy uznávaný nejlepší komik té doby (či až potom? Proslavil se v rozhlasové show jako jeden z tria už před Panterem, mno), nebyl každopádně první. A kromě kultovní filmové postavy dal světu i animovanou postavu (či rovnou dvě) se všemi pozdějšími seriály i merchendazingem. Zkrátka kus historie, na který se neprávem plive kvůli ztracení ve stínu existencí zmíněných výše, se kterými si kultovní Manciniho hudbu spojí spíše. No tak, film, ve kterém jsou středověké postavy a gorila součástí jednoho poprasku... a ne, není to King Kong (promiňte, je-li tento vtip moc rasistický, to nemám v úmyslu). ()
Vida, z čeho vznikla oblíbená série o nejzmatenějším a nejkomičtějším policejním inspektorovi všech dob. Z klasické kriminální komedie, kde komisař Clouseau hraje takřka druhé housle, rozhodně není tou nejhavnější postavou. A i když je to ten trouba, kterého jsme si zamilovali v jeho pozdějších one man jízdách a je stále k sežrání, tady mi ho bylo takřka až líto. Růžový panter, i když není tak ztřeštěný a nestojí hlavně a jedině na Clouseauovi (a to je na něm krásné) jako pozdější díly série, je velmi komediální, zábavný a má skvělý smysl pro humor. Honička v autech se zebrou je geniální (a mám dojem, že je na ní v některém z pozdějších dílů navázáno). Cítím z toho charismatického ducha šedesátkových alpských bondovek - distingovaní padouši, nádherné ženy, smetánka (ta vlezdoprdelecká paničkovská blonatá čubka mi pila krev), jen ten Clouseau tam byl navíc. Naštěstí. Možná to znalce a znalkyně pozdějších pinkpanterovek zklame, nic to ale nemění na tom, že ať už s ohledem na ně nebo ne, je to skvělá komedie. ()
Dneska mi přivezli Amélii a Panteři edici (ej!), (když mi to brácha donesl, dal jsem mu zpropitné a nechal pozdravovat kuchaře) tak s tím jdu poprudit ještě sem.. Blaku Edwarsovi se určitě povedlo natočit šartmartní stylovovku ve jménu zlatých šedesatých. Ani mi nevadí že je tady Clouseau teprve na vedlejší koleji a na rvačky s Katem a Dreyfussem si musí ještě počkat. Protože je tady ještě trochu jinou (a i poněkud lidstější) postavou. Jeho postelové hrátky patří k nejlepším pasážem série. Užívám si je naplno a občas přitom dokonce zapomenu na to že chudák musí mít v posteli takovou mrchu (v tomto případě se snad nehodí ani pojem andělská mrcha, prostě mrcha a hotovo.) V pátek večer po škole před víkendem jsem objevil Hoffmana a bylo to tak provokativní, že na to jen tak nezapomenu, a ještě teď to ve mně doznívá..le jak jsem sledoval Sellerse jako Hoffmana, dokonce jsem na chvíli zapomněl, že nějaký můj milovaný Clouseau existuje (:D). Ale teď už jsem zase zpátky v realitě a Sellers jako Clouseau je už ve startovacím díle skvělý. A když není Clouseau na scéně, neznamená to za každou cenu tragédii. David Niven byl určitě charismatický švihák a kvůli (již zmíněné) Edwarsově stylové režii je film po většinu času velmi příjemnou podívanou. Jen se mu trochu nedaří udržovat tempo. Některé pasáže jsou zbytečně kecy, kde se postavy neustále balí. Jinak nic proti balení nemám, ani v dnešním světě, ani v tomto osvěžujícím dobovém podání, ba naopak. Tohle se týká především prostřední části, která je trochu horší, ale poslední půlhodinka mi už přijde naprosto skvělá taškařice a jako by už naznačovala k jakým bláznivinám se série dobere později. Tak já si to jdu už natrénovat. Zatím se jde hledat MŮJ NÁDHERNÝ DETEKTIVNÍ PLÁŠŤ!!! Tak se mějte. A nezapomeňte na další skvělou Manciniovu vypalovačku - tentokrát Meglio Stasera. Tam začnu, skončím u Inspektor Clouseau Theme a je krásně na světě.:D To mi připomíná, pustil jsem si už dneska Moon river? A kdy asi dojde na Amélii? ()
Je zvláštní paradox, když je prví film série vnímán negativně optikou dalších, úspěšnějších dílů. Došlo totiž k žánrovému posunu. Blake Edwards neusiloval o nic víc než natočit starosvětskou společenskou veselohru s Davidem Nivenem a Claudií Cardinalovou, ale většího úspěchu nečekaně dosáhla vedlejší postava inspektora Clouseau. Původně ho měl hrát Peter Ustinov, několik dní před natáčením ale odstoupil od smlouvy a musela se překotně hledat náhrada. Peter Sellers měl pověst velkého improvizátora a své pojetí Clouseaua - grotesknější než ve scénáři - byl schopen dát dohromady během cesty letadlem do Říma, kde se točilo. V průběhu natáčení už bylo zřejmé, že se Sellers stane další hvězdou filmu, což mu vyneslo druhé místo v titulcích a pohotově připravovaný spin-off Clouseau na stopě. Teprve v něm se rozjelo to, co si s Pantery jakožto sérií spojujeme. Já mám ale rád i ten první film, kde je hlavní hvězdou David Niven (nelze si nevšimnout, že i animovaný Panter v titulcích má jeho mimiku) v typické roli šarmantního lupiče gentlemana a duchaplného společníka. Pak je tu nádherné režijní aranžmá, rozmáchlé přes celou šíři širokoúhlého formátu a hudba geniálního Henryho Manciniho. Nejen titulní melodie, i píseň Neglio Stasera je moc hezká. 80% ()
Galerie (36)
Zajímavosti (19)
- Další film o Clouseauovi (Peter Sellers) Komisař Clouseau na stopě (1964) byl uveden do kin pouhé tři měsíce po tomto filmu. (Kulmon)
- Honorář Petera Sellerse (Jacques Clouseau) byl 90 000 liber. (Cheeker)
- Ústřední postavou měl být původně Sir Charles Lytton (David Niven). Diváci i samotní tvůrci si však natolik zamilovali postavu inspektora Clouseaua (Peter Sellers), že o něm nakonec vznikla série dalších filmů. (Dreadd)
Reklama