Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dva gangsteři středního věku Paulo Berger a Charles Binnaggio řídí mezinárodní pašerácký gang a hledají nové lidi na pašování ilegálního zboží přes Evropu. Na výpomoc přijmou mladého nezaměstnaného novináře, který je ve skutečnosti agentem americké vlády. Má zjistit, zda jeho noví nadřízení nepracují pro šéfa americké zločinecké organizace, který ilegálně prodává zbraně na Kubu. Agent zjistí, že nespolupracují s mafií… Panama se v argotu označuje Paříž a její okolí. Názory na původ tohoto pojmenování se liší. Podle historika a novináře Claudea Duboise, se tento termín objevil po tzv. Panamském skandálu, který propukl v souvislosti s úplatky při stavbě Panamského průlivu, který poskvrnil reputaci řady francouzských politiků a průmyslníků. Podle jiného francouzského lingvisty Panama znamená nádherné elegantní město, ve kterém je plno skandálů a neřestí, a i když se nad ním vznáší duhový lesk, je plné iluzí a deziluzí. Možná proto si tvůrci filmu zvolili název Rvačka v Panamě. (Česká televize)

(více)

Recenze (50)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Další precizně zpracovaná drsná gangsterka s vynikajícím Jeanem Gabinem v hlavní roli. Ponurá atmosféra prostředí, nekompromisní mafiánští šéfové, jejich pistolníci nešetřící kulkami, nevybíravé metody získávání informací a neustálé podezírání, to je film Rvačka v Panamě. K tomu vynikající hudba Georgese Garvarentze a velmi dobré herecké výkony ve vedlejších rolích. Opravdu velmi příjemný filmový zážitek. Tohle se dnes už netočí a je to škoda. Zasloužené čtyři hvězdičky. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Připravené na profesionální úrovni a z kvalitních surovin, pěkně naservírované i správně dochucené, se všemi přísadami, které máte rádi - ale STUDENÉ jako ... jako psí čumák - to je asi to nejvýstižnější, co mě napadá. V podstatě se jedná o stav ne nepodobný setkání Jeana Gabina a jeho čtyřnohého filmového partnera hned v úvodu snímku. Protože sebetalentovanější psí hvězdu nepřimějěte k nadšenému vítání, pokud k němu nevidí žádný důvod. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moj druhy Denys de la Patelliere a opat som spokojny. Gangsterka zo 60. rokov ako ma byt, film hlavne stoji a pada na Jeanovi Gabinovi /Francouzsky Kankan, Komisar Maigret klade past, Komisar Maigret zuri/. Dej zaujme, takze divak sa az tak nenudi. Gert Frobe /Goldfinger, 100 000 dolaru na slunci/ bol taktiez na urovni. Takze ja ako mylovnik starych filmov 60. rokov musim ist vysoko. 72 % ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Kvôli Jean Gabinovi som to chcel vidieť, ale ani veľké meno nie je zárukou dobrého filmu. Od začiatku až do konca som sa v tom strácal a tunajší obsah akoby pisal niekto, čo o filme len počul z druhej ruky. Nenadväzujuce scény, chýbajúce predstavenie postáv a minimum akcie, takto sa gangsterky netočia. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ve snaze vidět kompletní filmografii Jeana Gabina jsem si pustil i tuhle dobovou gangsterku, která mě dlouho předem více odrazovala, než lákala. Jestli mě v něčem nakonec překvapila, tak spíše negativně. V rámci žánru dost slabou atmosférou, absencí alespoň jedné výrazní akční scény, od počátku silnou nepřehledností řádky postav a... Gabinem. Myslel jsem, že v roce 1966 měl to své umělecky mizerné poválečné období už dobrých deset let za sebou, ale evidentně se z času na čas objevila slabší chvilka i v zlatých šedesátkách. Jestliže lze o některých filmech s tímto legendárním francouzským hercem říci, že stojí a padají především s jeho výkonem, Rvačka v Panamě pak pouze padá bez jediného pevně stojícího kladu. Tato gangsterka navíc postrádala jakýkoliv nadhled, takže ve své nepřehlednosti a zaměnitelnosti zůstává po většinu času dost nudná a Gabin se do role smrtelně vážného gangstra s hrubou kožešinou na krku v těchto letech vážně nehodil. Denys de La Patellière v roce 1966 dokončil také svou volnou „rodinnou“ trilogii filmem Otec a dcera, do něhož po Luční ulici a Hrom do toho! překvapivě neobsadil znovu Gabina, ale topornějšího Fernandela, zatímco s Gabinem natočil pak tuto gangsterku. V obou případech volba trochu nepochopitelná, ale z výkonů v hlavní roli v režii de La Patellièra za rok 1966 u mě vyhrál nečekaně Fernandel. Vlastně nevím, co bych zde vyzvedl, neb jedna nápaditá scéna s výtahy je na celovečerní film žalostně málo. 40% ()

Galerie (5)

Reklama

Reklama