Režie:
Xavier GensKamera:
Laurent BarèsHudba:
Jean-Pierre TaïebHrají:
Lauren German, Michael Biehn, Milo Ventimiglia, Michael Eklund, Courtney B. Vance, Ashton Holmes, Rosanna Arquette, Iván González, Jennifer Blanc-BiehnObsahy(1)
New York City, obyčejný den. Ovšem jen do chvíle, kdy je celé město paralyzováno nekonečnou sérií výbuchů. Skupinka několika rozdílných lidí nachází útočiště v suterénu obytného domu, kde byl (zásluhou paranoidního správce) vybudován provizorní protiatomový kryt. Jídla a vody je dostatek, strach, naprostá absence informací a sílící ponorková nemoc si však začínají vybírat svou daň a z bezpečného útočiště se tak velmi brzy stává klaustrofobická past. A venku zatím vyčkává "zlo", které předčí i ty nejhorší představy. Dokážou se naši hrdinové spojit proti společnému nepříteli a přežít? (Allien.9)
(více)Videa (9)
Recenze (631)
Psychologická sračka o bandě lidí, zavřených ve sklepě. Tak nesmírně vlekoucí, nekonečný film jsem už dlouho neviděl. Díky Bohu jsem měl časopis SPY a tak jsem si mohl číst. A nezachránilo to ani posledních 10 minut akce při klavirním doprovodu. A nejlepší na tom je, že se ani vůbec nedozvíte, proč jsou v tom sklepě a co se vlastně stalo :-) ()
The Divide NENÍ neoddiskutovatelně kvalitní, nenapadnutelný film. Dalo by se do něj velmi jednoduše kriticky opřít, sám bych asi neměl problém s obhajobou třeba dvouhvězdičkového hodnocení, protože scénář pár věcí vůbec neřeší (ten krátkej výlet mimo bunkr měl znamenat co? => jak a proč se "to" tam tak rychle vzalo?), dosti laxně se pracuje s časem, proměny v chování u některých postav probíhají moc rychle, ostře, skokově, herci sem tam možná až moc tlačí na pilu, opakování téhož hudebního motivu po chvíli začne prudit... Ale ten film je tak neskutečně depresivní, deptající, špinavej, násilnej, odpornej, že mi z něj po zhlídnutí bylo až teskno. Takže fakt zapůsobil. Z postav, které se ani v úvodu neucházely o divácký titul miss sympatie, ale dalo se jim fandit, se postupem času stanou šílené trosky, svině, zvířata (proměna Marilyn? To je fakt síla). Vůbec se to nesleduje příjemně, takže důrazně varuju případné zájemce: Opravdu se rozmyslete, jestli tohle chcete vidět, protože pro mne to je nejzlejší filmová novinka od dob Srbského filmu, úplná urážka lidskosti. Každopádně Gens se od průměrného gorefestu Frontière(s) posunul o pěknej kus dál. Horror movie of the year ()
,,NEVÍM, KOMU MŮŽU VĚŘIT A KDO JE TADY TEN ŠPATNEJ“..... /// Může se stát, že několik přeživších se po nějaký katastrofě odmítne flákat po světě a radši (?) se zabydlej u někoho v krytu. Jeden by později možná řekl, že ti šťastnější chcípli venku, ale nebudu filozofovat, páč bych třeba mohl bejt na tý správný straně. Nečekejte sci-fi ani děsivej horor. Někdo (něco) se objeví, ale vo to tady vůbec nejde. V hlavní roli je totiž vzorek lidstva vystavenej psychickýmu nátlaku. Po seznamovací voťukávačce začíná takovej drsnější ,,Big Brother“ (jen je třeba mít na paměti, že se asi nikdo nedívá, natož aby otevřel nějaký dveře, za kterejma bude čekat vysmátej Leošek…). Jak už to tak v lidským kolektivu bejvá, jsou tu ti schopnější i ti druzí. Ti schopnější jsou schopní čehokoliv a ti druzí se snažej bejt schopný sněma přežít. Čekáte takovouhle dávku emocí? Toužíte se rochnit v atmošce plný napětí z chování debilů (na vobou stranách)? Tak potom honem usadit děti, rozdat příděly vody, žrádla, určit vůdce a rozhodnout, kdo bude koho porcovat a třeba i píchat. Můžu příjít na návštěvu? Mě totiž můžete věřit! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem rád, když z hrdiny není hrdina. 2.) Chcu přežít katastrofu a nevím, jestli je lepší bejt feťák nebo právník. 3.) Nebavěj mě vězeňský historky. 4.) Thx za titule ,,Hrabo“ a ,,AnimaliX. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *** ()
Tak za prvé - horor to príliš nie je. To však neznamená, že je to vhodné pre slabšie povahy, práve naopak - Divide zobrazuje najčistejšiu ľudskú krutosť, v nárazových vlnách doráža na vašu psychiku a každou sekundou audiovizuálneho utrpenia vás ženie do stále hlbšieho a prenikavejšieho šialenstva. Brutalita tohoto filmu má v mainstreame len minimálnu obdobu (a konkurenciu), nezávislá produkcia zasa nemá na niečo takéto dostatok peňazí. Xavier Gens dokazuje, že so skvelým obsadením a látkou so skutočným potenciálom dokáže vykúzliť depresívnu klaustrofobickú atmosféru približujúcu sa legendám ako Carpenterova Vec. Biehn je neskutočný badass, Ventimiglia a Eklund sú zmrdi, že by som na nich bez váhania vzal motorovku, a Ashton Holmes najväčší sympaťák filmu. Teda nie žeby zvyšok nejako zaostával. Jedinou vadou je objektívne príliš dlhá stopáž a subjektívne pocit straty časti atmosféry v druhej polovici. Film si aj tak zaslúži pozornosť, ktorá je mu neprávom odopieraná - a hodnotenia na IMDB považujem v tomto prípade za čistokrvnú šikanu. 80% ()
Film byl pro mě jednoznačne příjemné překvapení. Díky hodnocení jsem čekal o dost horší snímek. Velmi přesvědčivé herecké výkony a práce s postavamy. Od začátku jsem byl v napětí, které nepovolilo. Místy mi tenhle snímek v lecčem připomínal "REC" a oproti REC to tady z mého hlediska fungovalo. Za mě 75% ()
Galerie (36)
Photo © ContentFilm International
Zajímavosti (18)
- Scéna, pri ktorej si Bobby (Michael Eklund) a Josh (Milo Ventimiglia) strihajú vlasy, bola natočená na jeden pokus. (Artass)
- Režisér Xavier Gens sa vyjadril, že zásadnou inšpiráciou pre film bola tvorba kultového režiséra Johna Carpentera a knižná predloha "Pán much" od Williama Goldinga. (Artass)
- Mickey (Michael Biehn) vo filme mylne uvedie, že nukleárna bomba zhodená Američanmi počas 2. sv. vojny na japonské mesto Nagasaki niesla pomenovanie "Little Boy". Tento názov však mala prvá bomba zhodená 3 dni predtým na mesto Hirošima. Bomba zhodená na Nagasaki sa volala "Fat Man". (MikaelSVK)
Reklama