Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 5

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (353)

petero 

všechny recenze uživatele

Xavier Gens si týmto filmom získal moje uznanie. Surovosť a drsné drastické scény ako podliezanie ohrady plnej prasačích fekálií alebo dnes už klasické strihanie šliach nad pätami pôsobilo na moju psychiku drastickejšie ako pílový list cirkulárky. Skvelí fašistický vodca kanibalskej rodiny, obete sa bránia čo im sily stačia a dočkáme sa aj rodinnej poslednej večere. Okašľať decentného zmäteného HITMANa, toto je tá pravá divočina, naviac vo vizuálnom spracovaní ktoré zbožňujem. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Tak a máme tu další jatka. V poslední době si při sledování novodobých hororů, říkám, že se nejspíš filmaři pokoušejí změnit žánr. Dneska když se řekne horor tak to neznamená napětí ale maso. Občas se sice najde nějaká světlá vyjímka ale jinak se žánr horor změnil na žánr vyvražďovačka. Stejně tak je tomu tak i v případě tohoto snímku bývalého "reklamáře", který svůj "rychlostřihačský" kurz nezapře. Film je jedno velké klišé a tak zde opět máme dům (v tomto případě hotel) obývaný jednou hodně divnou rodinkou, kteří se jistě neřadí mezi vegetariány a jíž vede jakýsi bývalý nácek, který je nejspíše hodně zklamaný z toho, že už skončila 2. sv. válka a chybí mu nějaké to mučeníčko, které si dopřává na náhodných zbloudilcích, které zavítají do jeho hotelu. Jednoho dne v tomto hotelu hledá azyl i taková ne zrovna nevinná partička ve které samozřejmě nemůže chybět dívka. Po chvíli však zjistí, že maso, které jim bylo podáváno k večeři zřejmě nebude hovězí a začnou se dít věci. Kdo celou dobu čekal na krev tak se konečně dočká pár brutálních momentů ale pro ty kdo byly odchovaní italskými slashery a viděli nějaký z dlohé řady novodobých amerických (skoro)hororů to nebude nic nového. Prostě klasika. Přeštípané achilovky kleštěmi, sekery zaseknuté na ruzná místa na lidském těle, podřezaná hrdla, ustřelený prsty a prasečí výkaly. Snad jen člověk uvařený v páře nebo scéna s cirkulárkou by se dali nazvat inovací v počtu různorodých morbidních zabití. Ale i tak nemá film v rámci žánru co nabídnout a jistě nikoho nepřekvapí, že opět přežije pouze něžné pohlaví, které by mohl nakládačku, kterou za film dostane závidět i Bruce Willis. Ale je zajímavé, že zuby jí zůstali po těch kopancích a ranách všechny:o) ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Odnes ho k roštu a upeč ho na sádle“ . Horory nevyhledávám, ale když už se kolem nějakého vytvoří aura extrémně brutální řezničiny a jeho sehnání není srovnatelné s hledáním Svatého grálu, rád nakrmím pana Hydea v sobě. Režisér si klidně může tvrdit cosi o metaforickém zobrazení politické situace ve Francii (kde mají údajně nemalý vliv extrémní pravičáci, ale vsadím se, že ne tak lidumilní jako ti filmoví), já jsem si dopředu zakázal hledat za těmi nakřáplými lebkami, vařeným lidským masem a koupelemi v prasečích výkalech nějakou hlubší myšlenku. Odvážná délka, jež byla filmu přiřknuta, překvapivě nachází své uplatnění. Xavier Gens je stejně nekompromisní scénárista jako režisér a při „odkrvování“ čtyř nepříliš sympatických, ale v porovnání s jejich mučiteli mimořádně sympatických hrdinů vykazuje nebývalou míru invence. Předpokládané (a zasloužené) skony jednotlivých (iracionálně jednajících) obětí si hned na začátku zajímavě rozplánuje a až do konce dokáže staré dobré ultranásilí umně prokládat zabijácky černým humorem a obstojně idiotskými dialogy. Tato k žánrovým klasikám odkazující a dle pravidel žánru k pozvracení (ne)chutná lahůdka v žádném směru nevyčnívá a nabízí efektivní, drásavou podívanou. Zběsilý střih, jakýsi Gensův tik, upomínající na jeho videoklipařskou minulost, nenarušuje neexistující atmosféru a pouze znásobuje fyzické znechucení. Nedělám si iluze, že by tahle do osmnácti let rozhodně nepřístupná řezničina unikla pozornosti krvelačných nezletilců, vlastně bych je vedle hororových fanoušků viděl jako nejideálnější adepty pro zhlédnutí. Tohle v učebnicích anatomie nenajdou. (Ano, jsem škodolibý bastard.) 65% Zajímavé komentáře: betelgeuse, tombac, Nick Tow, SeanLSD ()

Hitman_47 

všechny recenze uživatele

Kdyby to byla více přehlídka brutalit, než nelogických hoven, tak jdu s hodnocením výš...z hlediska brutality je tenhle kousek mírně nadhodnocený a ti, kteří o tomto filmu hovoří jako o "nejbrutálnějším killfestu", tak by měli nakoukat více horrorů anebo mrknout na nového Rambiče. Ale Gens má styl, to se mu musí nechat...a krve se taky neštítí, jen by mohl být víc originálnější....ovšem cirkule a ustřelená hlava byly hodně povedené scény :) ()

Claw 

všechny recenze uživatele

Nevím, čím to je, ale přesně ty horory, které se většině lidem vždy nelíbí, mně osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "The Texas Chain Saw Massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni členové rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen je podle mě už trochu ohraná, viděl jsem to již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". "Frontier(s)" sice vykrádá scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch, a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm... "Frontier(s)" je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mě zatím jeden z nejlepších hororů 21. století. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u hororů nikdy moc vážně nebrala. /95% + FILM ROKU/ ()

Galerie (63)

Zajímavosti (6)

  • Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)
  • Film byl v Thajsku zakázán kvůli násilným scénám. (Chatterer)
  • Film byl natočen za 36 dní. (Dlee)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama