Režie:
Nicolas Winding RefnScénář:
Nicolas Winding RefnKamera:
Larry SmithHudba:
Cliff MartinezHrají:
Ryan Gosling, Vithaya Pansringarm, Kristin Scott Thomas, Yayaying Rhatha Phongam, Tom Burke, Gordon Brown, Oak Keerati, Byron Gibson, Sahajak Boonthanakit (více)Obsahy(2)
Před deseti lety Julian zabil policajta, ale podařilo se mu utéct. Dnes je z něj jeden z největších drogových dealerů v Bangkoku. Když Julianův bratr zabije prostitutku, policie si pozve na pomoc Changa – Anděla pomsty, který dovolí otci zavražděné, aby ho osobně zabil. Tím však rozpoutá peklo, protože do situace se vloží Julianova matka, šéfka jedné z nejmocnějších kriminálních organizací, která Juliana vysílá pomstít svého bratra. (oficiální text distributora)
(více)Videa (6)
Recenze (616)
Priznávam sa: zaspal som. A nehanbím sa za to. Nicolas Winding Refn, Ryan Gosling a Cliff Martinez spojili opäť svoje sily, aby som si tentokrát mohol v kľude oddýchnuť a vyspať sa. Pokiaľ tento film mal tak fungovať, tak sa mi ozvite zvýšim na plný. Keď skončil film vyvolal vo mne skutočne zaujímavú otázku. Neviem či som bol tak unavený z toho benchpressu, alebo z filmu. Každopádne ten film vám aj tak veľa nepovie. A Ryan Gosling tiež nie. Mimochodom aj keď tento film nemá skoro žiadne klady aj tak ho môžem odporučiť. Je to dokonalá uspávačka. 25% - 1* ()
Jeden z nejlepších průběhů „rodinné“ večeře ever (Gosling – Scott Thomas – Phongam), silné v detailech, jinak ale uloudaná story, která prostě nestrhne. Popsat děj je obtížné i snadné zároveň. Režisér Refn jakoby chtěl divákům schválně ubližovat, předkládá nijak se nevyvíjející sekvence, navnadí a pak zklame. Divácky nevděčný film hadr. Tichá podivnost uprostřed Bangkoku má být filmovým podobenstvím o mnoha tvářích pomsty. Hodně si hraje s barvami. Rudá temnota versus ulice plné šlapek a špíny. I stylizovaný vizuál se však začne zajídat. Stejně jako utrápené štěňátko s tváří Ryana Goslinga, který jako věčně zadumaný fighter tentokrát platí spíš za postávající rekvizitu. Což je škoda. Největším osvěžením tak pro mě nakonec byla Kristin Scott Thomas, neuvěřitelně cynická dlaždička, která jen tak mimochodem před synem pronese, že jeho zesnulý bratr měl větší péro.. Větší ho měl mít i režisér!! ()
Zrazu máme pocit, že Refn točí len preto, aby nám dal najavo o koľko je lepší ako my všetci ostatní. Na rozdiel od Drive, Bronsona alebo Valhaly mu to ale vôbec nežerieme. Ukazuje sa, že aj ten najväčší art potrebuje stále povrchné barličky ako motiváciu, zmysel a cieľ. Refn rád a celkom zámerne experimentuje s tým, že nám ani jedno nedopraje. Púšťa sa tak na tenkú hranicu, pretože riskuje, že sa tým úplne znemožní. Je možné sa vymaniť zo základného princípu výpravy? V Drive bol tajuplný hrdina obklopený zámermi a stimulmi iných postáv a my ako diváci sme sa potom mohli niečoho chytiť a hľadať tieto základné prvky aj v ňom. Ku koncu sa navyše odhalili aj niektoré jeho vlastné emócie. Len Boh odpúšťa však postráda akýkoľvek pevný bod, akúkoľvek základnú istotu. Nejde o nedopatrenie, ale o zámer. Vlastne vôbec nie je ľahké niečoho takého dosiahnuť. Skúste si natočiť celovečerný film, v ktorom nie je u jedinej postavy jasné, o čo jej ide, čo chce a o čom premýšľa. Máme tu teraz film, v ktorom postavy tvrdohlavo odmietajú hovoriť, pomaly chodia po Bangkoku a raz za čas niekto niekoho rozseká na kúsky, vypichne mu uši a rozreže oči. Ok. Vieme, že takýto film ide natočiť, ale čo s tým ako máme robiť? Možno na tom budete lepšie, ale vo mne taká snímka nedokáže vyvolať nič. Refnovo ego implodovalo a výsledku jeho aktuálnej snahy - byť lepší ako celý svet sa dá leda smiať. ()
Musím si rozmyslet, jestli to bylo míněno jako humor, nebo jako filosofování. Pokud humor, tak za čtyři. Pokud filosofování, tak mnohem, mnohem méně. Vlastně je to prodloužená verze tohohle http://www.youtube.com/watch?v=X21mJh6j9i4. / S rozmyslem a dosavadními zkušenostmi s Refnem (Drive, Bronson, Valhala) docházím k názoru, že záměrně ten film směšný rozhodně není. Pak se nabízí otázka, jak ohodnotit film, kterým jsem se královsky bavil, ale to proto, že je bizarním způsobem špatný. Protože Refn není Ed Wood, nejspíš to vypadá spíš na nižší hodnocení. ()
Tak to mám za sebou a musím říci, že jsem udělal dobře, že jsem si na poslední chvíli rozmyslel nejít na to do kina. Neříkám, že je to úplně špatný film, ale je tak zvláštní a někdy i nelogický, že jsem to, abych se přiznal moc nepobral. Tím nechci naznačit, že jsem ho vůbec nepochopil, ale některé logické věci mi chybí - třeba chování postav atd. Takže nejprve než tento snímek rozeberu, ho zkusím shrnout. Takže takhle to zkusím: Atmosférický, temný a brutálně nekompromisný pokus o thriller ve velmi zvláštním provedení. R-ko jak vyšité, brutalitou se zde nešetří, ikdyž, klidně jí zde mohlo být více - nebyla využita na maximum. Úvod filmu to ani nemá, což mě trochu překvapilo. Uvidíme zde pár postav, hned Ryana Goslinga na začátku, no asi se divák moc nebude orientovat a pak asi po 5 minutách nezáživných scén se jde na věc, kdy je brutálně zabita dcera místního prodavače. Na scénu se objeví drsný policajt, jehož bych mohl nazvat jako mstitel a hned už podle mého gusta padne dost nelogických věcí. Prodavač se vypořádá s padouchem, který zabil jeho dceru. Drsný policajt ho potrestá - brutálně - nechci vykecat přesněji jak. Takže chování tohoto policajta mi přijde mimo zákon, on má podle mě své zákony i jeho kolegové mi přijdou, že si dělají co chtějí. No a padouch, který za svůj čin, který spáchal pěkně doplatil. Jeho smrt se nelíbí jeho matce, která s tím bude něco chtít udělat. A právě tento padouch byl bratrem Ryana Goslinga. Dále mě ve filmu už nic extra nebaví až na hezky brutální vyvraždovačky. Zápletka, která se rozjela rychle skončila a to co následovalo nebylo už moc dobré. Co se týče postavy Goslinga, tak byl zde naprosto zbytečný. Sice hraje celkem dobře, ale minutu kouká do blba, má furt nějaké přeludy, představy, které se nakonec některé nestanou. Ve filmu Drive mě ten herec bavil, zde ne. Postava matky Goslingamě bavila už víc, někdy měla občas vyvedené hlášky. No, film mi moc nenabídl. Musím ale pochválit hudbu, která je v některých scénách velmi vydařená. A jak už jsem zminoval, asi tak 3 krvavé vyvraždovačky o které se postará ten onen policajt. Takže zmíním ještě kameru, která se také celkem vyvedla. Respektive kladných prvků je celkem tři. 1. Kamera, 2. Hudba, 3. Nekompromisné a brutálně krvavé vyvraždovačky. Tyto klady nejsou bohužel všechno. Postava Goslinga jak se chovala, chvílemi mi vadila. Dokonc i na poměrně krátkou stopáž filmu (nepočítaje závěrečné titulky to má cca 85 minut) jsem se místy mírně nudil. Ani 1 souboj mezi policajtem a Goslingem mě moc nechytl. Námět je nadějný, ale potenciál dosti nevyužitý. Nic významného se ve filmu neděje. Konec tomu nasadil korunu. Nepochopení střídalo nepochopení. To jak se zachoval Gosling ...!!!SPOILER!!! když uviděl svoji mrtvou matku, kterou sice nenáviděl jak jsem pochopil, tak vzal meč a ještě jí mrtvou probodl. Proč ? Přeskočilo mu ? :-D Asi jí chtěl znova zabít, když jí před tím zabil ten policajt. :-D No a ke konci se nechal Gosling od toho policajta nechat useknout ruce, což nebylo ani vidět. !!!KONEC SPOILERU!!! No, celkově je toto dílo neuvěřitelně zvláštní a divné, moc mi nesedlo, ale pokus o něco jiého to bylo no. Nějaké posleství, dovysvětlení chování policajta ? Zjednává si dle svého pořádek, ale přesto se někdy zachoval až moc nechutně. No, myslím, že nemá cenu to nadále pitvat. V němčem mě film zaujal, dal mi něco málo nového, tak nebudu příliš kritický, ty 2* dám v pohodě. Je to finálně, ale značný podprůměr, slabší 2*. Potenciál to mělo, ale byl zcela nevyužitý. Některým lidem film může sednout, mě bohužel moc ne. Tím film vůbec ničím nechci urážet, takže případným fanouškům se omlouvám, napsal jsem to tak jak obvykle píši. Proto hodnotím tak na 38% = ** () (méně) (více)
Galerie (106)
Zajímavosti (24)
- Jméno ústřední písně "Tur Kue Kwam Fun" lze volně přeložit jako "Ty jsi můj sen". (leBIGmac)
- Představitelka matky Kristin Scott Thomas sama řekla, že film je velmi znepokojující a těžce sledovatelný. (filmsim)
- Crystal (Kristin Scott Thomas) byla vytvořena podle charakteru Shakespearovy Lady Macbeth a módní návrahářky Donatelly Versace. (filmsim)
Reklama