Reklama

Reklama

Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)

(více)

Videa (12)

Trailer 3

Recenze (1 846)

Dadel 

všechny recenze uživatele

Když jsem psal, že si chci po Varech vymýt mozek, nemyslel jsem to tak doslova. Transformers měli ještě příběh, i většina počítačových stříleček má složitější příběh než tenhle film, který je jen porno pro kluky, co si chtějí užít bitky obřích robotů a příšer. Bohužel i ty bitky jsou skoro pořád ve tmě či pod vodou. Sice šlo o digitální projekci, ale jsem přesvědčen, že kdyby promítač prohodil uprostřed filmu dva pomyslné kotouče, nevšiml bych si toho. Oproti počítačovým hrám má ten film výhodu jen v tom, že v žádné hře neuvidíme Rona Perlmana a Rinko Kikuchi (sekretářka Omako). ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Del Toro servíruje čistokrevné mecha anime v hrané podobě s řádně umocněným wow efektem. Nicméně je potřeba si uvědomit, že "Pacific Rim" v prvé řadě má fungovat jako představení mecha žánru pro mainstreamové západní publikum. Proto když budeme hledat v rámci anime adekvátní ekvivalenty k filmu, tak rozhodně nemůžeme brouzdat do extrémních pólů žánru typu psychologicko-existenciálně-teologického unikátu "Neon Genesis Evangelion" ani okázale sebereflexivní a žánrově karikaturní šílenosti "Gurren Lagan". "Pacific Rim" je spíš ekvivalent průkopnických titulů žánru, který si vystačí s poctivě přímočarým příběhem a staví v prvé řadě na novosti (v rámci hollywoodského blockbusteru) svého základního konceptu okázalých soubojů velkých robotů s velkými monstry. Lidé, kteří se otřeli o anime, potažmo japonskou popkulturu a viděli hrstku nejvychvalovanějších, a tudíž taky zcela výjimečných titulů, můžou lkát nad tím, že přece existují co do profilace postav, jejich dramatických oblouků a komplexnosti světa lepší mechárny než první americké blockbusterové osmělení se v rozlehlých vodách žánru. Ale berme to prostě tak, že cílem nebylo udělat ekvivalent "Evangelionu", ale prostě natočit historicky první hraný mecha film, který nebude mít podobu papundeklových tokusacu bijáků a seriálů, nýbrž epického hyperrealistického spektáklu, kde hlavními atrakcemi budou rozměry a proporce mechů. Podobně jako v případě "Hellboye" nepřichází del Toro s osobitým uchopením existující tradice, nýbrž si vystačí s fanouškovským nadšením z faktu, že dostal na hraní své vysněné figurky. Více v recenzi pro Cinepur. _____ Ještě dovětek k tržbám a přijetí filmu: Na základě prvních víkendových tržeb v USA někteří filmu prorokovali smutný osud, ale Pacific Rim se nyní několik týdnů po uvedení i v jiných zemích světa ukazuje jako projekt orientovaný nikoli primárně na americké publikum, ale naopak se silným mezinárodním potenciálem, obzvláště pak v Asii. V Koreji si v premérovém víkendu uzmul 44,3% veškerých diváků (konkrétně 1160636 diváků), ale opravdovým masovým hitem se stal v Číně, kde se po tři týdny drží na špičce žebříčku návštěvnosti a odolává i atakům očekávaných domácích hitů a má našlápnuto, aby překonal i tržby počínšťovaného "Iron Mana 3". Zatímco u jiných hollywoodských sezónních blockbusterů jako např. "Iron Man 3" či "Fast & Furious 6" tvoří domácí tržby polovinu celosvětových, u "Pacific Rimu" momentálně (půlka srpna) je to zatím třetina vůči dvěma třetinám ze zahraničí. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

V kině v 3D paráda!! Prostě ať si kdo chce co tvrdí, ale TOHLE je nejlepší 3Dčkovej film, jakej jsem osobně viděl. Počítám samozřejmě i Avatara. Fakt masakr, když kolem vás prochází vobrovský "godzilácký" příšery a pak proti nim nastoupí vobrovský roboti s všelijakejma zbraňovejma vychytávkama ... a pak se začnou řezat a řezat a řezat ... až to tam ku..a celý vybuchne BÁÁC!!! A vy jste prostě v tom a nestačíte se koukat kolem sebe ... tam najednou z moře zprava vyplave další jakási ještěrka, proplave kolem vás a začne se řezat s těma robotama !!! ...No tak asi takový pocity jsem u toho filmu měl. Je to zábava!! Čistá zábava, trochu militaristická, ale děkuju Torovi, že se úplně a zcela vyhnul mnou nenáviděnýmu "amerikanismu" celýho tématu. A i když dost dlouhá část je hluchá a kecy o propojení sice mají svůj fylozofickej význam, divák chce stejně vidět ty potvory, jak se řežou navzájem ... Je to geniální a úžasná pocta japonské filmové kultuře a to jak všem těm "moster movies" jako byly Godzily, Gappy, Gaosové a dobrá desítka dalších. Tak stejně je to pocta japonským "Mecha-anime" filmům a seriálům, které osobně docela můžu... Docela zajímavý kousek pro tento rok, zaujal, hlavně pobavil a díky bohu neurazil ... :-) ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Nejslabší Del Toro a zcela jistě největší box office exploze letošního roku. Sympatické postavy sice zavalitý nerd sype z rukávu hladce jako pouťový kouzelník papírové pugéty. Dokonce se neštítí ani na blockbusterové poměry nevídaného polechtání hlubší psychologie a možná až příliš detailních popisů fikčního světa. Jenže ono je to ve výsledku putna, protože Pacific Rim chce být hlavně opulentní megalománií, ve které si monstra a roboti budou vzájemně rvát hlavy a spodní čelisti. A ačkoli je to napoprvé fajn rytmizované, na pár tmavých záběrů i přehledné, chybí tomu hravost a nadšení, které Del Toro obvykle do filmů pumpuje pod tlakem. Jakoby se vyřádil na konstrukci všeho okolo a hlavní atrakci za něj odkroutil Emmerich, Liebesman nebo Leterrier. Tj. fušeři, pro které je ve slovnících už pár let vyhraněné spojení "rutinní nuda". P.S.: Djawadi asi nestíhal, že zremixoval svůj vlastní soundtrack z Iron Mana. ()

Galerie (163)

Zajímavosti (68)

  • Travis Beacham a Guillermo del Toro začali pracovat na sequelu ještě v době, kdy jim ho studio oficiálně neschválilo, a měli připravený ambiciózní projekt v podobě animovaného seriálu a mnohadílné komiksové řady, pomocí nichž chtěli děje obou filmů propojit. Seriál tehdy nebyl realizován a z komiksu s názvem „Tales from the Drift“ nakonec zbyla jen limitovaná čtyřdílná minisérie, která vyšla v roce 2016 (hlavními postavami byla posádka japonského Jaegera jménem Tacit Ronin, který se na pár vteřin objevil v prologu filmu). O několik let později přece jen vznikl animovaný seriál Pacific Rim: Země nikoho (od r. 2021), ale bez účasti Del Tora. (Israha)
  • Název filmu přímo odkazuje na místo častých zemětřesení a sopečné činnosti zvané „Ohnivý kruh“, které má přibližně tvar podkovy a obepíná Tichý oceán. (jirkahorn)
  • Prvního obřího robota, který drží turnajové kopí a ničí město, vytvořil karikaturista Rjúiči Jokojama ve svém propagandistickém díle zvaném „Kagaku Senshi New York ni Shutsugensu“, a to už v roce 1943. (Aelita)

Související novinky

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

06.06.2016

S pokračováním sci-fi Pacific Rim: Útok na Zemi to chvíli vypadalo bledě. Celý projekt se v létě 2015 skoro zrušil, letos v únoru byl ale vzkříšen a příští rok by měl jít do kin. Už nějakou dobu víme… (více)

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

04.05.2016

Jurský svět vydělal 1,67 miliardy dolarů, takže vás asi nepřekvapí, že nás čeká kupa nových "monstrfilmů". V březnu 2017 se vrátí King Kong ve filmu Kong: Skull Island od Jordana Vogta-Robertse … (více)

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

18.03.2016

Guillermo del Toro nám nadělil dva díly Hellboye nebo Pacific Rim, teď se ale hodlá na dobro vrátit k menším projektům. Alespoň to tvrdil loni v říjnu, když propagoval svůj horor Purpurový vrch, a… (více)

Uvidíme Pacific Rim 2?

Uvidíme Pacific Rim 2?

18.09.2015

Nad pokračování sci-fi rubačky Pacific Rim - Útok na Zemi, se pomalu stahují mračna. Režisér Guillermo del Toro (Hellboy: Zlatá armáda) ho připravuje na 3. srpna 2017, teď to ale vypadá, že se datum… (více)

Reklama

Reklama