Reklama

Reklama

Jedné zimní noci v New Yorku se sirotek Peter (Colin Farrell) pokusí vykrást honosné sídlo. Ačkoli si myslí, že je dům prázdný, najde uvnitř jednu z dcer majitele. A tak se zrodí láska mezi mladým irským zlodějem a krásnou umírající dívkou. Zimní příběh se odehrává v mytickém New Yorku v časovém rozpětí delším než jedno století. Je to film o zázracích, prolínajících se osudech a odvěkém střetu dobra a zla. Peter Lake (Colin Farrell) je protřelý zloděj, kterého by nikdy ani nenapadlo, že mu ukradne srdce krásná Beverly Penn (Jessica Brown Findlayová známá ze seriálu Panství Downton). Jejich láska je však prokletá. Dívka trpí smrtelnou formou souchotin a Peterovi předpověděl mnohem krutější smrt jeho bývalý učitel, ďábelský Pearly Soames (Russell Crowe). Peter se zoufale snaží zachránit svou jedinou pravou lásku, bojuje o čas a proti silám temnot. A to i navzdory tomu, že Pearly dělá vše, co je v jeho silách, aby mladíka porazil - vítěz bere všechno a poražený bude zatracen. Peterovi může pomoci už jen zázrak a pouze čas ukáže, jestli se nějaký opravdu stane. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (408)

erased 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem mít Zimní příběh rád protože, ač mi nemůže být jeho filmový autor ukradenější, vypadal stejně osobně jako Aronofského opus magnum Fontána a s láskou tvořeným filmům podléhám rád. Na rozdíl od Fontány se ale na Goldsmanově adaptaci podepisuje bytostná nevyrovnanost všech jeho scénářů. Výsledek tak ve filmu působí jako pouhé neuměřené plácání jednoho romantického nápadu na druhý bez téměř jakéhokoli vysvětlení souvislostí nebo důvodů, a vychází z něj jen nijaké vyznění celé pointy a nesmyslné, rádoby poetické chování všech zúčastněných hraničící se sebeparodováním. To, že jsem se u celého filmu užíral nudou ten veskrze špatný dojem jen podtrhuje a o něco výš hodnotím vlastně jen kvůli krásné J. B. Findlay a standardně sympatické Jennifer Connelly. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Režijný debut scenáristu Batmana a Robina a DaVinciho kódu. A je to ešte horšie ako to znie. Absolútna ale ABSOLÚTNA nefunkčnosť vnútornej logiky je zo začiatku zmätočná a od polovice úplne smiešna. Vlastne ani nedokážem popísať aký je ten film bordel ale mám príklad...asi po hodine som mal nutkanie skontrolovať či som si nezasadol omylom ovládač a nepreskákal nejaké kapitoly na DVD. po hodine a pol som to fakt skontroloval.Ten film pôsobí ako niečo čo malo tri hodiny a náhodným výberom niekto z neho vystrihol hodinu.A navyše všetci tí herci s veľkými menami nevedia čo robiť - fakt som nemyslel, že niekedy uvidím film v ktorom sú Russell Crowe, Will Smith a Jennifer Connelly príšerní, nie pretože nevedia hrať ale nevedia čo (scéna v reštaurácii je neskutočná). 2/10 P.S. Konečne som pochopil prečo má Meet Joe Black 3 hodiny.Lebo keby nemal dopadlo by to nejako takto. ()

Reklama

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Připusťme, že logiky, kterou by příběh vyprávěný jakoukoliv formou měl mít, to nemá ani špetku. Přesto to působí na city, probouzí emoce, vyvolává slzy (ne smíchu, ne ty, co tečou při mohutném zívání) a probouzí malé zrnko naděje v zázrak, v existenci lásky a taky v hvězdy. Hvězdami jsem si jistá, že existují, druhé dvě jmenované položky figurují jen ve filmech a literatuře. V New Yorku bojují andělé a démoni, připlouvají tam lodě s ruskými sirotky a vřes utržený z pohřebního věnce dokáže čerstvě mrtvé vyreklamovat od zubaté zpátky do života (na Ukrajinu aby se vřesu poslal celý vagón, v rámci transevropské spolupráce by mělo být solidární Skotsko, tam mají vřesu habaděj). Hlavní, z důvodu nesmrtelné lásky nesmrtelný, hrdina se potácí tu po svých, tu na hřbetě svého okřídleného Bílého psa Východu, který na sebe bere podobu koně, jemuž říká vcelku trefně Koni, a prožívá tu už zmíněnou lásku, aby se posléze (po vřesu?) stal o půl řádku dál zmíněnou hvězdou. Možná jsem zmiňovala jinou než právě tuhle. Taky se tam pod pojmem spravedlnosti démoni mění ve sněhuláky a stařenka, která by reálně měla řešit spíš inkontinenční pleny než co jiného, si k obědu dává čokoládový koktejl se šlehačkou a pod vlivem vize toho koktejlu jí není divné, že najednou vidí člověka, který se u nich vyskytoval před 98 lety sotva pár týdnů, aniž by on od té doby zestárl byť o den. Jestli to je tak, musí být stáří strašná sranda, člověk bere jako velké dobrodružství i oběd, na druhou stranu výbuch sopky by ho asi nechal v klidu, v rámci toho, že by se země zachvěla. Rakovina se léčí nejlépe tím, že se pacient odloží do skleníku na sto let starou postel, do stejně tak dlouho nepraných lůžkovin. Možná jsem ještě něco vynechala, ale ten film je tak nadupaný potenciálem vyvolávat v divákovi otázky, které si až dosud nepoložil (třeba jak se dá naučit tančit a být zkoordinovaný při prvním tanci s partnerem, když jsme nikdy netancovali, z knížky), že snese srovnání i s otázkami, které vyvolává vyplňování daňového přiznání. Někdy zkrátka i velký životní realista potřebuje sladkobolně romantický blábol a na mě ta potřeba padla ve chvíli, kdy jediný takový film, co byl po ruce, byl Zimní příběh. Život není spravedlivý. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Akiva Goldsman nie je zlý scenárista, no ako režisér týmto filmom moc neprerazil. Treba vyzdvihnúť v prvom rade nádhernú vizuálnu stránku, dobrých hercov s nádhernou ozdobou menom Jessica Brown Findlay a hudbu Ruperta Gragsona-Williamsa, ktorému dopomáhal Zimmer, no príbeh je tak nezáživný (a ani mi nedával zmysel), že keby som bol v tom filme namieste Colina Farrella asi by som zomrel od nudy. Slabý priemer a to len za vizuál hercov a hudbu. 55% - 3* ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Opravdová láska dokáže překonat i tok času. Za dlouhých zimních večerů si tenhle romantický příběh dost možná najde svoje opodstatnění. Mimo tohle období hrozí, že se vám z něj zavaří mozek. Peter Lake je hodný pouliční zloděj, ke kterému osud nebyl příliš přívětivý. Jako sirotka ho v malé lodičce objevili rybáři a on v dospělosti padl do rukou zlého správce pěti obvodů v New Yorku, který je ve skutečnosti démonem ve službách Lucifera. Od nějakého blíže nespecifikovaného okamžiku Petera nenávidí natolik, že ho chce se smečkou svých nohsledů zabít. A navíc nestrpí, aby se v jeho městě děly zázraky. Peter se totiž zamiluje do smrtelně nemocné dívky Beverly, kterou může uzdravit jen zázrak. A to ho ještě k jeho velkému překvapení po všech těch patáliích s démonem a prožité lásce s Beverly v roce 1914, také čeká probuzení o sto let později. Především v první polovině stvořil zkušený scenárista, a nyní debutující režisér Akiva Goldsman, něco nepopsatelně blbého. Pro jednou si chtěl vyzkoušet režii, aby zřejmě z frustrujících pohnutek nad rozpačitým a nepříliš dobrým (komerčním) výsledkem usoudil, že tahle umělecká činnost je mu zapovězena. Ne každý scenárista může být automaticky stejně schopným režisérem. Nezbývá mu, než nadále rozesílat svoje scénáře režisérům, kteří svoji práci umí dokonale. Už od úvodních sekvencí s jeho filmem není něco v pořádku. Spíše bych jeho počáteční snahu připodobnil absolutnímu patlalství se spoustou logice odporujících scén. Začnu počátečním seznámením Petera s Beverly. Vloupá se do jejího domu s pistolí v ruce. Dívka ho zpozoruje, ale místo přirozené reakce na pohyb cizí a ozbrojené osoby v domě, si s ním začne přátelsky povídat(!!!). Následně oba zjistí, že se do sebe zamilovali(!). Peter má koně, který je ve skutečnosti pes(!!), jež má být něco jako duchovní rádce, což není uspokojivě vysvětleno a ve filmu to funguje jen jako letmá zmínka. Tenhle koník skáče a létá, a to hlavně, když se jeho majitel ocitne v úzkých. Démon Pearly je ve svém pronásledování natolik důsledný, že neváhá usmrtit číšníka a jeho krví namaluje podobiznu dívky Beverly. Je to úděsná čmáranice, jak od tříletého dítěte, podle níž, světe div se, je dívka neomylně identifikována vyslaným komplicem do terénu(!!!). U filmů se moc nahlas nesměji, ale tady jsem vyprskl smíchy. Démon by mohl používat při pronásledování svého nepřítele přece jen schopnější metody. Místo toho si však pro rady chodí k Luciferovi, kterého hraje trochu otráveně Will Smith(!). Načež démon prohlásí, že New York je malé město(!!). Ano, podle Goldsmana zřejmě je, jinak by se osoby nemohly tak často podle potřeby příběhu potkávat, a rozhodně za tím není náhoda nebo něco na ten způsob. Tím výčet toho horšího z filmu máme za sebou. Od druhé poloviny se zmatek a debiloviny podstatně zredukují a máme tady krásně uslzený romantický příběh se vším, co k němu patří. Colin Farrell je spolehlivý sympatický mladík (pozor hraje dvacetiletého), který sice svým podholeným účesem neplní typ uhlazeného seladona z počátku 20. století, ale budiž. S rusovláskou Jessicou Brown Findlay vytvořil pár, mezi nímž je chemie. Kazil jim to jejich protivník Russel Crowe, který k nim vytvořil až odpudivý kontrast. Pomáhá mu zjizvená tvář a permanentně nasupený výraz, ale občas s tím neměnným výrazem působil trochu směšně. Na filmu je znát jeho rozpočet. O dobrý obrazový zážitek se stará nádherná a opravdu romanticky snová kamera Caleba Deschanela, hudební komfort poskytuje skladatelské duo Zimmer/Gregson-Williams, a jen ta režie si občas nedávala pozor na střihovou skladbu a působila místy nápaditě, originálně, ale i rozpačitě a nekonzistentně nablble. Scénář byl z části připitomělý a z části originální, ačkoliv byla patrná vzdálená ozvěna podobně založeného filmu "Věčně mladý". Náš hrdina se, podobně jako kdysi Mel Gibson, nezamiloval do přátelské ženy v současném světě, kterou hrála na svůj věk stále šukézně vypadající Jennifer Connelly. Pro mě je takový malý zázrak, že se film z počátečních nesourodě rozpačitých mrákot probral a postupně se dopracoval v příjemný a velmi dojemný příběh o ztracené, a možná tak trochu, i znovu nalezené lásce napříč stoletím. 70% () (méně) (více)

Galerie (53)

Zajímavosti (13)

Související novinky

Will Smith a jeho nejhorší den

Will Smith a jeho nejhorší den

09.01.2014

Největší černošská herecká hvězda se pomalu vrací na plátna kin. Po čtyřleté dovolené se Will Smith objevil v předloňských Mužích v černém 3, rok 2013 potom strávil ve sci-fi Po zániku Země, kde… (více)

Russell Crowe: RoboCop nebo Noe?

Russell Crowe: RoboCop nebo Noe?

03.02.2012

V uplynulých měsících zhubl k nepoznání a je připravený do akce. Jenže co to bude? Darren Aronofsky mu právě nabídl hlavní roli v biblickém eposu Noah (poté, co kvůli vytíženosti odmítli Christian… (více)

Reklama

Reklama