Režie:
Seth MacFarlaneKamera:
Michael BarrettHudba:
Walter MurphyHrají:
Mark Wahlberg, Mila Kunis, Seth MacFarlane, Joel McHale, Giovanni Ribisi, Patrick Warburton, Matt Walsh, Jessica Barth, Aedin Mincks, Bill Smitrovich (více)VOD (4)
Obsahy(2)
John (Mark Wahlberg) byl jako malý velmi opuštěný, i proto pronesl to pošetilé přání, aby jeho plyšový vánoční dárek začal mluvit. Stal se zázrak a mluvící medvěd se stal mediální hvězdou a miláčkem davů. Jak roky ubíhaly, chlupatému Tedovi zůstal jediný fanoušek – John. Ti dva si náramně notují v pohledu na život (maximální pohoda), na holky (divošky mají přednost), na práci (jen když není zbytí) a John i díky tomu velkoryse přehlíží, že okolí se na jeho soužití s méďou dívá čím dál rozpačitěji. Sežrat mu to dává především jeho holka Lori (Mila Kunis), která je sice nadmíru tolerantní, ale i u ní platí přísloví o chození se džbánem pro vodu. Takže když se ucho utrhne, dostává John nekompromisní ultimátum. Buď Lori, nebo plyšák. A tak se John ocitá na zásadní životní křižovatce, ze které vede jen jedna cesta. Nebo to tak aspoň vypadá. (oficiální text distributora)
(více)Videa (43)
Recenze (1 829)
// Distribútor: Universal // Počet premietajúcich kín v USA: 3,239 // Otvárací Víkend USA: $54,415,205 // .......SAY THESE MAGIC WORDS: FUCK YOU THUNDER,YOU CAN SUCK MY DICK, YOU CAN´T GET ME THUNDER, COS YOUR JUST GODS FART........ Slušný záhul, a Mila Kunis? no coment. ()
Ted je typická romantické komedie s velice netypickou hlavní postavou. Originál neoriginál, je to plné "drsných fórů" v čele s vulgárním "cool" medvídkem, takže prostě trhák pro masy.. Nepopírám, pár výbuchů smíchu jsem měla, ačkoliv když jsem si onu vtipnou scénu pustila podruhé, už mi připadala spíše trapná a trochu jsem se styděla za to, jak jsem se jí předtím smála. Myslím, že spousta lidí při druhém shlédnutí zjistí, že to taková pecka není. Ted je tedy určitě jednorázová záležitost a přestože je Mark Wahlberg herecké prkno, příběh je šablonovité klišé alá "počkat, neviděla jsem to už nikde? protože vím přesně, co se stane v příští minutě a jasnovidec nejsem" - musím přiznat, je to chvílemi tak blbé až je to dobré. Ale pro mě je to stále okoukatelný a až příliš jednoduchý humor, který se neobejde bez hov*n, sexu a prdění. A vzhledem k tomu, že mi Family Guy připadá jako laciná rádoby kopie Simpsonů, tak jsem úplně nepřišla na chuť ani tomuhle.. (Ale konec mě dojal!) ()
Abrams sa snažil zbytočne. Až toto je E.T. súčasnej mladej (zhulenej) generácie. Miestami sa dalo zo situácií vyťažiť viac, niektoré vtipy sú hluché a pýtajú si klávesnicu Kevina Smitha. Rovnako veľa ich je ale naopak veľmi vtipných, originálnych a odvážnych, a hlavne prehlavne - méďu si obľúbite a zamilujete, čo je pri nepodliezavej kultúre filmu najväčší úspech jeho tvorcov. ()
Romantická komedie nakřížena s pohádkou a akčním thrillerem. Kombinace divoká, ale díky ústřední dvojce lehko ukoukatelná. Méďa proti zastydlosti svého námětu bojuje s pomocí rádoby dospěláckého humoru, který se ale jako skutečně vyzrálý a nekřečovitě nekorektní projeví jenom párkrát (dva nejlepší vtipy jsou na nás vybaleny až těsně před titulky). MacFarlane sice scény inscenuje hodně sitkomově (dvě sedící postavy klábosí), zato dokáže výborně využít ambivalentní kombinace méďova roztomilého vzhledu s jeho prohnilou náturou. Některé momenty jsou díky tomu obojaké, baví i dojímají zároveň. Přehnaně rušivý v důsledku není ani žánrový obrat v poslední třetině. Navíc, aby hrdina konečně dospěl, musí čelit skutečně vážné situaci, kterou pro něj příznačně nepředstavuje riziko rozchodu s partnerkou (který přijme stylem „jsem looser, co naplat“), ale riziko ztráty celoživotního kámoše, v přeneseném významu ztráty svého napojení na svět dětství. Protagonistova proměna z nespolehlivého kňouby v zodpovědného partnera není oproti jiným romantickým komediím definitivní a nevratná – shovívavě je mu povoleno dále blbnout, citovat z Flashe Gordona, hulit z bonga a během bouřky bázlivě zalézat pod peřinu. Zásluhou toho, a společně s kvantem narážek, odkazů a poct (včetně bizarní citace scény z parodie, sloužící k demonstraci, nakolik je Johnova mysl infikována osmdesátkovou popkulturou), je Méďa perfektním kouskem pro analýzu způsobů, jakými se Hollywood vtírá do přízně významné divácké skupiny ne již úplně mladých, leč duchem rozhodně nedospělých a dospět odmítajících mužů. 75% ()
Jsem docela smutný! Všichni to tady čtyřkujou a pětkujou a já mám docela problém vztyčit paleček s ukazováčkem a povislý prostředníček jen tak plandá na půl žerdi. To jsem opravdu jediný, kdo si myslí, že se z toho plyšového zmrda dalo vytřískat daleko víc než třicet procent opravdu genitálních vtípků, třicet procent fekálního tumoru pro hornické smažky a čtyřicet procent hnusného, amerického patosu, který způsobuje svědění rekta a podráždění pokožky? ............... Pardon, musel jsem se teď trochu podrbat a namohl jsem najít písmeno "H", protože bylo zasviněné od Nugety. Takže: Hlavně, že jste si všichni pěkně zahihňali nad tou kůl zábavičkou a vůbec vám k tomu všemu nevadilo, že se Marky Mark hodí do komedií asi jako Danny Trejo do zpívajícího, chlapeckého homokvinteta. Doufám, že dvojku přeobsadí a toho třicetiletého retarda bude hrát třeba Derek Jacobi. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (50)
- V jedné scéně je zmíněno 11. září, se kterým jsou hlavní protagonisté silně spjati. Mark Wahlberg (John) a Seth MacFarlane (Ted) na poslední chvíli nenastoupili do letadla, které poté narazilo do Světového obchodního centra. Wahlberg se rozhodl, že nakonec pojede do New Yorku autem a do Kalifornie poletí později. MacFarlane přiběhl k letadlu o 10 minut později a už nemohl nastoupit. (wertcha)
- Ted (Seth MacFarlane) při telefonování drží svůj telefon v pozici, ve které mají ucho lidé. On má však ucho mnohem výš. (Claude Speed)
- Pri scéne, kde John (Mark Wahlberg) menuje ženské mená nemal pred sebou herec žiadnu pomôcku. (FREEWHEELER)
Reklama