Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice mladíků Filos a Kája míří do vesnice Zálesí, aby si z důvěřivých místních obyvatel vystřelila. Považují za velkou legraci je mystifikovat chystanou stavbou vysílače a pozorovat jejich reakce. Vystupují jako zástupci společnosti, která bude ve vesnici hledat nejvhodnější pozemek pro stavbu vysílače mobilního operátora, a samozřejmě slibují vysokou částku za pronájem pozemku v eurech. Vidina příjmů je pro obyvatele natolik lákavá, že na nějaké podezírání "pánů inženýrů" vůbec nepomyslí. Vesnice se rychle stává bitevním polem, a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Protože se ale situace nakonec nevyvine podle jejich plánu, budou muset Kája a Filos vymyslet nějaké náhradní řešení, aby se sami nestali oběťmi svého vlastního podvodu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (448)

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokus Tomáše Řehořka a Marka Epsteina navázat na tragikomické filmy Miloše Formana o české nátuře je na jednu stranu sympatický, na druhou však padá s nevěrohodností příběhu a postav. U nás na (moravské) vesnici žijí různí lidé - někteří jsou vychcánci, další kradli v kolchozu, tuhle Jaruš se chce vdát, než nebezpečně přibere, ale jsou tu i lidé milí - třeba ta knihovnice se zahrádkou, paní řídicí, truhlář, co nás vždycky pozve na zabíjačku a na vínečko a nic za to nechce oplátkou, nebo strejda Ruda, který nám nosí zeleninu ze zahrádky za možnost pokecat si u kafe. Tím chci říct, že na vesnici, kterou znám (a to znám ještě i ty okolní a jednu dokonce přímo na Vysočině, kde se film Signál odehrává), jsou lidé hajzlíci, ale i lidé příjemní a přátelští. Jako všude ve světě. Jen ve vesnici Marka Epsteina a Tomáše Řehořka žijí zatrpklé postavičky, toužící jen po majetku, a teenagerky, toužící jen po sexu, protože se zdá, že ve vesnici žádný další teenager, který by holku z hospody přefikl, nežije. Co potom je na tom, že příběh má solidní začátek, zajímavé charaktery postav, u nichž teprve pomaličku odhalujeme jejich motivy, když to celé v určité chvíli, kdy je jasno a partie jasně daná, ztratí na věrohodnosti? A kdyby jen to. Základní nápad, jenž by původně vystačil tak na hodinový televizní film, je najednou neskutečně rozbřednut a nastavován, až se postavy začnou chovat zcela nelogicky a proti přirozenosti, nemluvě o nudě, jakou podobná rozbředlost, protažená na skoro dvě hodiny, přináší. Přitom jsou zde určité náznaky zajímavosti - třeba linie hospodského v podání Bolka Polívky a jeho snahy být jako jeho dědeček. Když se však zamyslíme hlouběji, zjistíme, že Epstein v mnohém opisoval: něco z Hoří, má panenko, něco z Revizora, a také trošičku z Bobulí. A dokonce ze Slunce, seno... To malé čecháčství, které se chce srovnávat se světem na dvorku plném hoven, to ve Slunce, seno... provozovala Helena Růžičková, zde Karel Roden. Režisér Robert Sedláček se dokáže ve svých filmech podívat na své postavy z vesnice s nadhledem, vidí jejich slabosti, ale i jejich sílu. Zde však jsou postavy jen černobíle a jednostranně pojaté - a i ty dvě (kromě hostinského ještě zneuznaný fyzik v podání Jiřího Menzela), které mají zpočátku nádech vymknout se všeobecné charakterové šedi, nakonec tvůrci hodí do stejné žumpy. K tomu je nutné připočíst velmi nepovedenou a často zbytečně roztřesenou kameru (hned úvodní záběr svou rozklepaností působí velice rušivě), podobně střih je často zbytečně akční tam, kde se nic neděje. Hudba osciluje mezi popíkem a cimbálovkou, s náznaky ambientních variací. Podobně je tomu s žánrovým zařazením - zpočátku se dá film chápat jako moderní drama, jenže pak se přidají rádoby veselé taškařice včetně sestřeleného kohouta, aby konec zkoušel hranice trhilleru a dokonce exploitation (vesničtí burani chtějí lynčovat mládež). Přitom výpravou a některými hereckými výkony jde o slušně odvedené dílo. Herecky nejvíce zaujme Kateřina Winterová, pokud má prostor, i Bolek Polívka dokáže na minimálním prostoru předvést své herecké schopnosti. Karel Roden hraje svůj standard, i když mu na závěr připsali autoři brokovnici do ruky - a vyznívá to směšně. Potenciál zde byl, jenže o chtělo uchopit poněkud jinak, možná podobně jako ve filmu Mistři Marka Najbrta a Benjamina Tučka. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/signal.html () (méně) (více)

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

Pane kameramane Sysle,když chci vidět co nejvíc záběrů během deseti sekund, jdu na řetízkovej kolotoč a když chci vidět příběh, jdu na film, víme ? Ono kino není matějská pouť a já už na ty pomatený rychlostřihaný záběry nemám nervy. Chcete si hrát na Američany, Ok, já si zase budu hrát na popeláře a budu se tu babrat s odpadem. Nerad to českýmu filmu dělám, ale pokud si budeme zrovna v tomhle hrát na amíky, tak odpad, odpad a ještě jednou odpad. Navíc tady do toho filmu se ten šílenej střih vůbec nehodil. Tady někdo vzpomíná Formana, no tak v jeho filmech kamera tak krásně volně klouže z postavy na postavu a ne tady, jak když se upevnila kamera na holuba na báni. Ono, ale ani ostatní není až takový terno, film poměrně nešikovně střídá žánry, takže se prostě sedí a čeká se na konec, který je neustále protahovaný, jako kdyby ještě někomu záleželo na tom jak to dopadne. Jako plus vidím herce, Karel Roden je tradiční jistota, Kryštofa Hádka mám za sympťáka a cením si nápadu nechat Menzela, aby se filmem doslova prochcal. Zamzrí, že Bolek Polívka nedostal víc prostoru a do hlavní dívčí role nebyla obsazena Terezka Voříšková nebo Veronika Kubařová, protože ať se na mě slečna Josefíková nezlobí, ale jí bych svoje číslo rozhodně nedával narozdíl od výše uvedených slečen, kterejm bych ho přímu vnucoval. Z toho plyne, že ta romantická část příběhu mě přišla naprosto umělá a nepřirozená Nicméně Evo nic proti, nejhroší je stejně Dyk, na něj už mám alergii a filmy s ním budu ignorovat stejěn jako filmy s Holubovou a Issovou. Dal bych dvě, ale za šílený střih ubírám na odpad. ()

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Nemám ani tak problém s absencí humoru u těžce nezvládnutých scén, které měly spouštět bujaré salvy smíchu. Už trochu víc mi vadí nevypointované pasáže, ale s tím, že na konci si film hraje na něco víc, a právě tam selhává úplně. Rada na závěr tedy zní, buď zkusit ulítlou komedii se vším všudy, nebo zvolit českou klasiku v podobě hořkého osudu jedné malé vesničky a jejich těžce zkoušených obyvatel. Nacpat oboje do jednoho a čekat aplaus za komplexnost je blbost. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Na nezávislý film je to moc komerční, na komerční trhák je to moc takové nijaké. Nebýt dobrých hereckých výkonů (Dyk, Hádek, Roden, Winterová, Lichý), nestálo by to za zhlédnutí. Dykovi role sebestředného don Juana sedí. Kdyby film neměl tak pomalý rozjezd a byl zkrácený tak o dvacet minut, bylo by to jedině dobře. ()

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Nějak jsem ani nikdy neměla v plánu tento film vidět, ale když ho dnes dávali v TV, tak jsem se koukla a musím říct, že mě to hrozně moc překvapilo. Čekala jsem další nudný a hrozný český film a místo toho jsem dostala supr film, u kterého jsem se nenudila ani vteřinu. Kryštofa Hádka mám hodně ráda a když jsem zjistila, že do jedné z rolí byla obsazena i Eva Josefíková, tak jsem se na to musela podívat. Eva mě hodně zaujala už ve filmu Probudím se včera a tady potvrdila, že hrát umí. Takže nečekaně dávám 75%. A určitě jsem to neviděla naposledy. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (14)

  • Obyvatelé Lhoty, kde natáčení probíhalo, museli během filmování dodržovat ticho, díky čemuž se museli vzdát sekání trávy, práce na polích či řezání dřeva. (Lenny09)
  • Snímek měl premiéru ve dvou pražských kinech současně, a tak si diváci v Lucerně museli počkat na delegaci tvůrců přesunující se ze Světozoru. (Olík)
  • Scenárista Marek Epstein a režisér Tomáš Řehořek se v základní myšlence nechali ovlivnit jinou českou komedii, díky čemuž se v kuloárech snímku přezdívá „Bobule 3“. (Olík)

Reklama

Reklama