Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice mladíků Filos a Kája míří do vesnice Zálesí, aby si z důvěřivých místních obyvatel vystřelila. Považují za velkou legraci je mystifikovat chystanou stavbou vysílače a pozorovat jejich reakce. Vystupují jako zástupci společnosti, která bude ve vesnici hledat nejvhodnější pozemek pro stavbu vysílače mobilního operátora, a samozřejmě slibují vysokou částku za pronájem pozemku v eurech. Vidina příjmů je pro obyvatele natolik lákavá, že na nějaké podezírání "pánů inženýrů" vůbec nepomyslí. Vesnice se rychle stává bitevním polem, a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Protože se ale situace nakonec nevyvine podle jejich plánu, budou muset Kája a Filos vymyslet nějaké náhradní řešení, aby se sami nestali oběťmi svého vlastního podvodu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (448)

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokus Tomáše Řehořka a Marka Epsteina navázat na tragikomické filmy Miloše Formana o české nátuře je na jednu stranu sympatický, na druhou však padá s nevěrohodností příběhu a postav. U nás na (moravské) vesnici žijí různí lidé - někteří jsou vychcánci, další kradli v kolchozu, tuhle Jaruš se chce vdát, než nebezpečně přibere, ale jsou tu i lidé milí - třeba ta knihovnice se zahrádkou, paní řídicí, truhlář, co nás vždycky pozve na zabíjačku a na vínečko a nic za to nechce oplátkou, nebo strejda Ruda, který nám nosí zeleninu ze zahrádky za možnost pokecat si u kafe. Tím chci říct, že na vesnici, kterou znám (a to znám ještě i ty okolní a jednu dokonce přímo na Vysočině, kde se film Signál odehrává), jsou lidé hajzlíci, ale i lidé příjemní a přátelští. Jako všude ve světě. Jen ve vesnici Marka Epsteina a Tomáše Řehořka žijí zatrpklé postavičky, toužící jen po majetku, a teenagerky, toužící jen po sexu, protože se zdá, že ve vesnici žádný další teenager, který by holku z hospody přefikl, nežije. Co potom je na tom, že příběh má solidní začátek, zajímavé charaktery postav, u nichž teprve pomaličku odhalujeme jejich motivy, když to celé v určité chvíli, kdy je jasno a partie jasně daná, ztratí na věrohodnosti? A kdyby jen to. Základní nápad, jenž by původně vystačil tak na hodinový televizní film, je najednou neskutečně rozbřednut a nastavován, až se postavy začnou chovat zcela nelogicky a proti přirozenosti, nemluvě o nudě, jakou podobná rozbředlost, protažená na skoro dvě hodiny, přináší. Přitom jsou zde určité náznaky zajímavosti - třeba linie hospodského v podání Bolka Polívky a jeho snahy být jako jeho dědeček. Když se však zamyslíme hlouběji, zjistíme, že Epstein v mnohém opisoval: něco z Hoří, má panenko, něco z Revizora, a také trošičku z Bobulí. A dokonce ze Slunce, seno... To malé čecháčství, které se chce srovnávat se světem na dvorku plném hoven, to ve Slunce, seno... provozovala Helena Růžičková, zde Karel Roden. Režisér Robert Sedláček se dokáže ve svých filmech podívat na své postavy z vesnice s nadhledem, vidí jejich slabosti, ale i jejich sílu. Zde však jsou postavy jen černobíle a jednostranně pojaté - a i ty dvě (kromě hostinského ještě zneuznaný fyzik v podání Jiřího Menzela), které mají zpočátku nádech vymknout se všeobecné charakterové šedi, nakonec tvůrci hodí do stejné žumpy. K tomu je nutné připočíst velmi nepovedenou a často zbytečně roztřesenou kameru (hned úvodní záběr svou rozklepaností působí velice rušivě), podobně střih je často zbytečně akční tam, kde se nic neděje. Hudba osciluje mezi popíkem a cimbálovkou, s náznaky ambientních variací. Podobně je tomu s žánrovým zařazením - zpočátku se dá film chápat jako moderní drama, jenže pak se přidají rádoby veselé taškařice včetně sestřeleného kohouta, aby konec zkoušel hranice trhilleru a dokonce exploitation (vesničtí burani chtějí lynčovat mládež). Přitom výpravou a některými hereckými výkony jde o slušně odvedené dílo. Herecky nejvíce zaujme Kateřina Winterová, pokud má prostor, i Bolek Polívka dokáže na minimálním prostoru předvést své herecké schopnosti. Karel Roden hraje svůj standard, i když mu na závěr připsali autoři brokovnici do ruky - a vyznívá to směšně. Potenciál zde byl, jenže o chtělo uchopit poněkud jinak, možná podobně jako ve filmu Mistři Marka Najbrta a Benjamina Tučka. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/signal.html () (méně) (více)

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Nějak jsem ani nikdy neměla v plánu tento film vidět, ale když ho dnes dávali v TV, tak jsem se koukla a musím říct, že mě to hrozně moc překvapilo. Čekala jsem další nudný a hrozný český film a místo toho jsem dostala supr film, u kterého jsem se nenudila ani vteřinu. Kryštofa Hádka mám hodně ráda a když jsem zjistila, že do jedné z rolí byla obsazena i Eva Josefíková, tak jsem se na to musela podívat. Eva mě hodně zaujala už ve filmu Probudím se včera a tady potvrdila, že hrát umí. Takže nečekaně dávám 75%. A určitě jsem to neviděla naposledy. ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Takovéto podvodníčky v Americe 19. století polili dehtem, vyváleli v peří a vyhnali z města. 1) 24letý Tomáš Řehořek v sobě talent nezapře. Typologicky přesný výběr herců sice místy hraničí se schematičností, ale 26letý Vojtěch Dyk i 29letý Kryštof Hádek zahráli podle očekávání dobře a o dalších hereckých hvězdách i v malých rolích se není třeba rozepisovat. V různé míře současně sympatickým i nesympatickým empaticky zahraným postavám jsem měl ze začátku tendenci se vysmívat, postupně jsem se však stal jejich fanouškem - ne, že bych si je nějak oblíbil, ale jsou mi blízké, znám je a rozumím jejich konání. 2) Film nejde proti české vesnici, ale proti českým (nejenom) buranům - jak je vidět z komentů, mnozí se poznali a hlasitě kejhají a kejhají. Zmateného střihu jsem si nějak nevšiml, ani oné žumpy, sraček a podobných ingrediencí, z nichž je podle části kultivovaných komentátorů tento snímek poskládán. 3) Ke konci se autoři rozběhli k thrilleru, pak se ale lekli a poslušně se vrátili k české úsměvné komedii. Ostatně už nightworkská dechovková comingoutová vypalovačka dala hned na začátku jasně na vědomí, že bude sranda přeukrutná... 4) Vadily mi nadužívané basy a echa v postsynchronech, místy až na úkor srozumitelnosti, a především zdlouhavost celého snímku. Půlhodinu vyškrtnout, závěrečné quasithrillerové scény rozšířit a vše by bylo fajn. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Bože, miluj mě, jako já miluju lidskou blbost !!" S Tomášem Řehořkem se to má vlastně stejně jako s Epsteinem, když se ho producenti snaží fatálně zbrzka učinit hitmakerem, ten však celkem zákonitě musí zklamat, když se většina jeho bijáků snad až s výjimkou Pika bortí pod tíhou vlastních nabubřelých ambicí a coby nefunkční žánrový hybrid působí spíš jako školní film.. Bez rytmu, bez tempa, mimo původní záměr.. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Je mi líto pane Řehořku, ale znovu nám to nevyšlo. A stejně jako u Czech Made Mana to formálně (kamera, střih, hudba) vůbec není špatné, naopak bych uvažovala o "českém nadprůměru". Dokonce dobří, ač profláklí herci hrají své (odpudivé) postavy dobře. Zásadní problém je ve scénáři, absenci sympatických postav a naprosto křečovitém happy-endu, který po "thrillerové" čtvrthodině působí jako facka pro kteréhokoli diváka, který třeba začínal věřit, že by tvůrci mohli prokázat alespoň trošičku odvahy a dokončit film jinak, logičtěji. (To bych snad i přidala hvězdu či dvě navíc.) Tak jsou to dvě, především za to, že Czech Made Man mě štval podstatně více. PS: Ten pokus o "poselství" beru jako snahu zařadit se alespoň něčím do žánru komedie. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (14)

  • Scénář Marka Epsteina k tomuto filmu se v roce 2006 umístil na 2. místě v Ceně Sazky o nejlepší dosud nerealizovaný scénář. (Cheeker)
  • Kvůli natáčení muselo být prostředí natáčení leckdy upravováno. Přemalována byla například hospoda, a to jak výčep, tak i sál. Pomník připomínající 700leté výročí Lhoty byl pak obalen, aby získal jiný tvar. (Lenny09)
  • Titulní píseň „Čekám na signál“ nazpíval Vojtěch Dyk ze skupiny Nightwork. (SONY_)

Reklama

Reklama