Režie:
Miloš FormanScénář:
Michael WellerHudba:
Galt MacDermotHrají:
John Savage, Treat Williams, Beverly D'Angelo, Annie Golden, Dorsey Wright, Don Dacus, Cheryl Barnes, Richard Bright, Nicholas Ray, Charlotte Rae (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Claude Bukowski (John Savage) má brzy narukovat, a tak si chce poslední dny v civilu v New Yorku užít. Náhodou potkává skupinku hippies a dámu na koni – Sheilu (Beverly D´Angelová), která se mu okamžitě zalíbí. Hippies jej přivedou k drogám a druhý den jeden z party zjistí, kdo je ona dáma na koni. Vetřou se na oslavu, jíž se Sheila účastní, ovšem jejich anarchistické chování vyústí v zatčení a soud. Mají na výběr třicet dnů káznice, nebo zaplatit padesát dolarů. Hippies pochopitelně peníze nemají, ale Claude ano. Stačí pouze na kauci pro jednoho z nich, a tak od soudu odchází šéf hippies Berger (Treat Williams). Ten slibuje, že další peníze přinese. Claude s Bergerem se stanou velkými kamarády a skamarádí se i se Sheilou, jenže za dveřmi je strašák války ve Vietnamu. (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (681)
Tohle je podle mě opravdu špička muzikálové tvorby všech dob. Soundtrack doma poslouchám každou chvíli a ani opakované shlédnutí filmu nebývá na škodu. Výjmečně silný příběh (nejen na muzikál), dobrá choreografie (i když některá místa jsou pojatá trochu "nemuzikálově", patří to ke stylu filmu a má to zase něco jiného do sebe, než klasicky zpracované žánrové filmy), opravdu dobře vybraní herci a neuvěřitelně silný zážitek nejen z konce filmu. Miloš Forman ukazuje, že mu žádný žánr není cizí. ()
Zatím nejslabší film Miloše Formana. Jsem asi trošku předpojatý, protože hnutí hippies dlouhodobě nemusím. Rozhodně mají velkou zásluhu na zkvalitnění skupinového sexu, ale přelomové změny ve společnosti, které se v šedesátých letech děly všude na světě, probíhaly celkem jinde, než u hipíků, i když byli mnozí důležití - umělci, progresivní politici, feministky atd., na ně napojeni. Snímek jako takový je strašně jednoduchý. Písně jsou až na výjimky obyčejné, myšlenka vyprávění celkem jasná, až na některá tripová hudební čísla vás nic nepřekvapí. Kromě oceňovaného závěru se mnou pohla píseň černošské manželky, která trošku mířila do řad hippies - k čemu je boj proti systému, když za kecy o vesmírném napojení se skrývá pouze nechuť starat se o svou rodinu. A to, že válka ve Vietnamu byl průser, o kterém americká vláda neustále lhala, je jasné každému a vlasy k tomu také nepotřebujeme. Vážně nevím, co by u mě tenhle film mohlo zvednout z ranku průměrných. ()
Těžké zklamání :-( John Savage vůbec neumí hrát, jen ve filmu stojí a čumí - co to je sakra za herce ? A to jsem se na film tak těšil až ho konečně uvidím. Hudba taky nic moc, vetšina písní se mi moc nelíbila. No nevím, asi jsem čekal něco jíného. Konec je sice skvělý, ale celkový dojem z filmu nezmění. ()
Ak by mal celý film kvalitu prvých 40 minút, bol by to pravdepodobne najlepší muzikál 19 storočia. Veľká škoda, že sa Miloš Forman snažil druhú polovicu filmu režírovať skôr do obyčajnej komédie, než do muzikálového žánru a práve preto, som sa ku koncu filmu začal do cela nudiť čomu dopomohla určite aj dlhá stopáž, ktorá mohla byť o 20 min kratšia. ()
Jak já bych rád žil podle svých svobodných představ, ale bohužel mi to nikdo nechce sponzorovat. Osobně si myslím, že by tak chtěl žít každý, ale kdyby to všichni uskutečnili, tak by přestal domácnosti navštěvovat plyn s elektřinou, benzín by se sám nevyrobil, jídlo by běhalo po lesích a mně by se to až tak nelíbilo. Avšak, když si odmyslím propagaci drog a příživnického způsobu života, tak musím uznat, že jako protiválečný apel s hudbou, zpěvem a tancem funguje snímek naprosto skvěle. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (39)
- O role ve filmu se ucházeli i Bruce Springsteen a Madonna. (don corleone)
- Miloš Forman k vývoji muzikálové struktury filmu: "Nejtěžší úkol přišel hned na začátku. Museli jsme vymyslet, jak co nejpřirozeněji uvést první hudební číslo. Miluju staré muzikály, ve kterých náhle zaduní hudba, cestující v autobusu se zhluboka nedechnou, rozvlení se ve tříčtvrtečním rytmu a syrová realita se změní v operu. Tuto licenci ale beru jako součást kouzla dobového žánru. Ve Vlasech jsem žádné opervní vložky nechtěl a proto nesmírně záleželo na prvním předchodu z prozaického textu k muzice. Věděl jsem, že když se nám podaří hudbu do příběhu hned na začátku organicky začlenit, udáme tón celému filmu a lépe se nám pak budou do příběhu vplétat další písničky." (NIRO)
- Když byl film uveden v Německu, šlo o první film se zvukovým mixem Dolby Stereo, z angličtiny předabovaným do cizího jazyka. (don corleone)
Reklama