Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

Temná britská minisérie natočená podle bestselleru Michela Fabera se odehrává za časů viktoriánské Anglie a vypráví příběh prostitutky, která se svou přičinlivostí dostane až do londýnské vilové čtvrti. (Ant)

Recenze (35)

Sofia 

všechny recenze uživatele

Viktoriánská Anglie v celé svojí "kráse". Příběh kombinuje Janu Eyrovou (bláznivá manželka) i Dickense (linie s dcerou Sophie), romance se tu hledá jen ztěžka. Zajímavé výtvarné pojetí - kontrast hnusně špinavých londýnských ulic a krásných levandulových polí. Hodně dojmů, které se jen těžce popisují - všechny čtyři díly jsem shlédla za jeden den, tak moc je to návykové. Chystám se i na knižní předlohu. ()

terunka003 

všechny recenze uživatele

Drsné, silné, špinavé, smradlavé, ublížené, bolestivé, traumatické, pomstychtivé, britské. Prostě tyhle seriály z koprodukce BBC zbožňuju. Zvlášť tuto špinavou dobu Anglie. Zvlášštní příběh prostitutky a muže z lepší společnosti. Úžasné sledovat změny v charakterech obou hlavních postav, jsou jako na miskách vah, jednou tak, podruhé jinak. Bylo to opravdu silné, zejména druhá polovina seriálu, tj. třetí a čtvrtý díl. Mám ráda oba představitele hlavních rolích, a myslím si, že Chris byl na tuto roli vybrán vážně dobře. Jeho naivní výraz seděl na začátku děje, ke konci, zvlášť ve věcích manželky byl dost nechutný, až odporný. Romola mě nadchla už v Emmě, a tady byla opravdově opravdová a dospělá. Konec je takový nic neříkající, můžeme doufat, že se "holky" dostaly někam, kde je jim dobře a jsou ušetřeny nechutným sexuchtivým mužům. "..můj Anděli, už je čas?" ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JMENUJI SE SUGAR. NAZVALI BY JSTE MĚ PADLOU ŽENOU, ALE UJIŠŤUJI VÁS, ŽE JÁ JSEM NEPADLA....“ /// Příběh lásky a šílenství zasazenej do Londýna plnýho špíny, smradlavejch kurev, ale i velkých možností. Osudy trojúhelníku – pracháč – blázen – anděl, ve kterým se všechno odehrává podle ŠŤASTNÝ šablony (Sugar šablony), až nakonec zjistíte (dřív nebo později – dle inteligence), že je to téměř dokonale zamaskovanej příběh z ,,Červený“ knihovny (tady Sugar knihovny). Děj a příběh plynou přirozeně, plynule a do posledního dílu bez výraznejch emočních zvratů s důrazem na šanci ke změně osudu (Sugar osudu). Špinavost tady nehraje nijak zvláštní roli (kdo chce špínu, ať skočí do bláta! Nebo zapátrá ve svý minulosti...). Solidní TV zpracování, spoléhající na sílu předlohy a (skoro) divadelní dialogy. I ty udržujou mojí pozornost, a taky (když už jsem na to začal čučet...) mě zajímá, jak to teda dopadne. Napsal to chlap, snad proto to není až taková slaďárna a finále se dokonce snaží kurevsky dramaticky finišovat. Ve vztazích – samozřejmě. Jinak se toho zase tolik neděje a člověk je rád, že to má jen cca 4 hodiny, páč jsou na světě kreténi, kteří by z toho udělali 5 sérií o 20ti dílech. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou napsal Michael Faber v roce 2002 číst nebudu. 2.) Dělám do potratů. To tenkrát vzala .... . 3.) Thx za titule ,,Tayna“ a ,,iq.tiqe“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Právě jsem dočetl knihu, moje recenze bude tedy erudovanější než jiné tady :) O existenci seriálu jsem se dozvěděl až ze zadní obálky knihy, a ihned mě zarazilo, jak jako vmáčkli 900 stran bohatého románu do 4 hodin. A dopadlo to nadočekávání dobře - příběh byl sice osekán na to nejdůležitější, ale zároveň vše to důležité zůstalo a příběh funguje, jak má. Jde o zdařilou adaptaci hlavně pro lidi, kteří nečtou a k románu by se jinak nedostali. Ještě oznámkuji výběr herců: Henry Rackham - 1, Emmelína Foxová - 1, William Rackham - 1 (Chris O'Dowd mne nejprve zarazil, protože jsem si při čtení představoval někoho jiného, ale musím uznat, že byl skvělý), Caroline - 3 (měla to být mnohem větší troska), slečna Sugar - 3 (ne snad že by byla Romola Garai ošklivá, ale do Sugar z knihy jí dost chybí. Ale zahrála ji dobře), paní Castawayová - 4 (zombie ve špatně uděláném makeupu. Nechápu, proč nemohli angažovat normální neznámou ošklivou herečku, kterou by nemuseli moc maskovat. Místo toho obsadí hvězdnou milfku Gillian Anderson a zaplácají ji makeupem, že není k poznání. Jestli chtěli hvězdné jméno na plakát, šlo to udělat vhodněji a u jiných rolí), Agnes - 5 (nepochopitelný castingový omyl, Agnes má být nevinná křehká drobná dívka, které se skoro bojíte dotknout, abyste jí neublížili. V seriálu vypadá jako upírka nebo masová vražedkyně). Sofii nehodnotím, všechny děti vypadají stejně :) ()

Ant 

všechny recenze uživatele

BBC mi opět vytřelo zrak a stává se z něj pro mě takový britský ekvivalent HBO. Crimson Petal... je silný příběh prostitutky, která se díky svému pudu sebezáchovy dokáže dostat z londýského ghetta viktoriánské doby do luxusní vilové čtvrti. Jedna z nejlepších věcí na celé minisérii je ta, že bez servítek ukazuje všechny neduhy té doby. Celé je to temné, špinavé a hodně realistické. Hudba je ve spojení se skvělou kamerou místy tak děsivě nepříjemná, až mi z ní běhal mráz po zádech. Romola Garai mě tu opět nadchla dokonalým splynutím s postavou. Na celém seriálu mě prakticky zklamal jen ten konec, který mohl být pro postavy mnohem fatálnější a méně smířlivý. 85% ()

Galerie (44)

Zajímavosti (4)

  • Na otázku ohledně nahoty Chris O'Dowd (William Rackham) odpověděl, že mu připadala pro roli důležitá a připadalo by mu velice hloupé se ostýchat, když Romola Garai (Sugar) zacházela ve své roli mnohem dále. (IQ Tiqe)
  • Ve 12. minutě 3. epizody a na 27. minutě 4. epizody můžeme spatřit postavičku (panenku) Golliwogga. Jeho autorkou je spisovatelka Florence Kate Upton a poprvé ho použila ve své dětské knize „The Adventures of Two Dutch Dutch Dolls and Golliwogg“ z roku 1895, která se v Británii stala velmi populární a pro mnohé generace tato panenka symbolizovala jejich dětství. Ačkoliv postava byla obdařena kladnými vlastnostmi, v současné době je považována za rasistickou z důvodu jejího stereotypního ztvárnění černocha. (Petsuchos)
  • Původně měl být místo seriálu motiv zpracován jako film s Kirsten Dunst v hlavní roli. (R´Hell)

Reklama

Reklama