Kamera:
Antonio CalvacheHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Bradley Cooper, Jeremy Irons, Zoe Saldana, Olivia Wilde, Dennis Quaid, Ben Barnes, Željko Ivanek, Liz Stauber, J.K. Simmons, John Hannah, Michael McKean (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (26)
Recenze (578)
[ČSFD projekce] Pomalé a klidné drama, tři příběhy, tři spisovatelé, tři vzájemně propojené linky tří životů. Pravdivých nebo fiktivních? Dívalo se mi na to dobře a po dlouhé době jsem zas viděl nějaký solidní film, kde nehrály hlavní roli jen zbraně a krev. Možná i proto jsem byl shovívavější v hodnocení. The Words je průměrný film, který se snaží vnutit divákům svou nesmírnou hloubku, ale chybí mu zaujetí a vtažení diváka mezi postavy na plátně. Rád bych řekl, že jsem byl unešen, ale nestalo se. Snaha o intelektuální spletitý hlavolam se nakonec minula účinkem a rozvila se do podoby ploché představy o spisovateli, který chtěl být jiným, lepším, ale věděl, že takový nikdy nebude. Nerad spoileruji v komentech, takže mohu jen doporučit ke zhlédnutí, ale nic převratného nečekejte. 70% ()
Občas to díky těm velmi spontánním a otevřeným emocím vypadalo, jako kdyby Anthony Minghella ožil a natočil další ze svých vypiplaných, scénáristicky brilantně zvládnutých a pocitově odzbrojujících dramat. Nestalo se tak, pár slabších momentů se u tvůrčí dvojice Klugman Sternthal našlo (specielně kolem Quaida), ale celkový pocit je naprosto vyjmečný. Po delší době film, který stojí za to a je jiný, než většina ostatních nejen pro ty, co nemají nakoukáno. ()
Tedy docela mě šokuje ta negativní hysterie americké kritiky, která The Words totálně rozcupovala. Přitom se jedná o dobrý film, který má co říct. V závěru sice divákovi nenaservíruje všechno úplně černé na bílém jako na zlatém podnose, ale myslím, že vyznění je jasné. V tom pohledu to prostě je. Každopádně nečekejte romantický film, The Words jsou spíš taková zamyšlená, poloartová dramatická hříčka. Kdo bude chtít, ten si z ní lehce něco vezme. Kdo chtít nebude, dostane příležitost si zanadávat. ()
Dvěstěpatnáct příběhů narvaných do stominutové stopáže tak neefektivně, že nezbude čas ani na podprůměrnou zápletku a v podstatě se film nelineárně přesune z bodu A do bodu B, aniž by se cokoliv závažnějšího událo. Což o to, technické zpracování a temná atmosféra na úrovni hadrových pérodaktylů z Cesty do Pravěku není úplně nejhorší a při sledování příběhu z poválečné Francie jsem měl pocit, jako bych skutečně byl na židli před notebookem a koukal na film, ale ten nedodělaný scénář bez pointy a bez ničeho to celé zesyflil. ()
[imdb: 6.8/10] | me: Máme tu zaujímavý príbeh, ktorý od začiatku nasvedčuje tomu, že sa niečo udeje ... a celý čas nás na to pripravuje (a veľmi slušne). Keď sa však už stane to, čo prepojí jednotlivé dejové línie v celok, film spomalí a sústredí sa po zvyšok svojho diania na rozpitvávanie následkov konania postáv v troch súbežných dejových rovinách. Nič viac. Nevravím, že spôsob akým sú prezentované jednotlivé životné osudy je nezaujímavý, ide skôr o to, že nič viac sa už z globálneho hľadiska neudeje ... Je to proste skôr sonda do viacerých (reálnych i imaginárnych) životov, ktorá sa sústreďuje viac na následky jednotlivých činov, morálku a rozhodnutia než na celkovú hĺbku deja. [3.5 *] Another part of being a man, no matter how painful it might be, is accepting your own limitations. ()
Galerie (109)
Zajímavosti (14)
- Jednu z rolí ve filmu ztvárnila i matka Bradleyho Coopera Gloria. (winifred1)
- Scenár obsahuje niekoľko odkazov na spisovateľa Ernesta Hemingwaya. Rory (Bradley Cooper) a Dora (Zoe Saldana) si počas svadobnej cesty v Paríži prezerajú pamätnú tabuľu Hemingwaya. Keď Celia (Nora Arnezeder) zanechá manželov rukopis v koženej taške vo vlaku, pripomína to podobnú epizódu v Hemingwayovom živote, keď jeho prvá manželka Hadley nechala vo vlaku kufrík obsahujúci všetky jeho rukopisy, ktoré neboli nikdy obnovené. (Arsenal83)
- Rory (Bradley Cooper) nachází a začíná číst rukopis starého muže. První stránka je ve skutečnosti výňatek z memoárů "Pohyblivý svátek" od Ernesta Hemingwaye. Téměř všechny jeho další prvotní díla byla ztracena. Kufr, do kterého mu manželka uložila jeho práce, byl ukraden ve vlaku v Paříži, když ho nechala na chvíli bez dozoru. Příběh starého muže je zcela jasně obdobou této události. (Mrs.Blue)
Reklama