Reklama

Reklama

Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (26)

Trailer 1

Recenze (578)

Slartibarkfast 

všechny recenze uživatele

[ČSFD projekce] Pomalé a klidné drama, tři příběhy, tři spisovatelé, tři vzájemně propojené linky tří životů. Pravdivých nebo fiktivních? Dívalo se mi na to dobře a po dlouhé době jsem zas viděl nějaký solidní film, kde nehrály hlavní roli jen zbraně a krev. Možná i proto jsem byl shovívavější v hodnocení. The Words je průměrný film, který se snaží vnutit divákům svou nesmírnou hloubku, ale chybí mu zaujetí a vtažení diváka mezi postavy na plátně. Rád bych řekl, že jsem byl unešen, ale nestalo se. Snaha o intelektuální spletitý hlavolam se nakonec minula účinkem a rozvila se do podoby ploché představy o spisovateli, který chtěl být jiným, lepším, ale věděl, že takový nikdy nebude. Nerad spoileruji v komentech, takže mohu jen doporučit ke zhlédnutí, ale nic převratného nečekejte. 70% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Občas to díky těm velmi spontánním a otevřeným emocím vypadalo, jako kdyby Anthony Minghella ožil a natočil další ze svých vypiplaných, scénáristicky brilantně zvládnutých a pocitově odzbrojujících dramat. Nestalo se tak, pár slabších momentů se u tvůrčí dvojice Klugman Sternthal našlo (specielně kolem Quaida), ale celkový pocit je naprosto vyjmečný. Po delší době film, který stojí za to a je jiný, než většina ostatních nejen pro ty, co nemají nakoukáno. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tedy docela mě šokuje ta negativní hysterie americké kritiky, která The Words totálně rozcupovala. Přitom se jedná o dobrý film, který má co říct. V závěru sice divákovi nenaservíruje všechno úplně černé na bílém jako na zlatém podnose, ale myslím, že vyznění je jasné. V tom pohledu to prostě je. Každopádně nečekejte romantický film, The Words jsou spíš taková zamyšlená, poloartová dramatická hříčka. Kdo bude chtít, ten si z ní lehce něco vezme. Kdo chtít nebude, dostane příležitost si zanadávat. ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Dvěstěpatnáct příběhů narvaných do stominutové stopáže tak neefektivně, že nezbude čas ani na podprůměrnou zápletku a v podstatě se film nelineárně přesune z bodu A do bodu B, aniž by se cokoliv závažnějšího událo. Což o to, technické zpracování a temná atmosféra na úrovni hadrových pérodaktylů z Cesty do Pravěku není úplně nejhorší a při sledování příběhu z poválečné Francie jsem měl pocit, jako bych skutečně byl na židli před notebookem a koukal na film, ale ten nedodělaný scénář bez pointy a bez ničeho to celé zesyflil. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.8/10] | me: Máme tu zaujímavý príbeh, ktorý od začiatku nasvedčuje tomu, že sa niečo udeje ... a celý čas nás na to pripravuje (a veľmi slušne). Keď sa však už stane to, čo prepojí jednotlivé dejové línie v celok, film spomalí a sústredí sa po zvyšok svojho diania na rozpitvávanie následkov konania postáv v troch súbežných dejových rovinách. Nič viac. Nevravím, že spôsob akým sú prezentované jednotlivé životné osudy je nezaujímavý, ide skôr o to, že nič viac sa už z globálneho hľadiska neudeje ... Je to proste skôr sonda do viacerých (reálnych i imaginárnych) životov, ktorá sa sústreďuje viac na následky jednotlivých činov, morálku a rozhodnutia než na celkovú hĺbku deja. [3.5 *] Another part of being a man, no matter how painful it might be, is accepting your own limitations. ()

Galerie (109)

Zajímavosti (14)

  • Scenár obsahuje niekoľko odkazov na spisovateľa Ernesta Hemingwaya. Rory (Bradley Cooper) a Dora (Zoe Saldana) si počas svadobnej cesty v Paríži prezerajú pamätnú tabuľu Hemingwaya. Keď Celia (Nora Arnezeder) zanechá manželov rukopis v koženej taške vo vlaku, pripomína to podobnú epizódu v Hemingwayovom živote, keď jeho prvá manželka Hadley nechala vo vlaku kufrík obsahujúci všetky jeho rukopisy, ktoré neboli nikdy obnovené. (Arsenal83)
  • Rory (Bradley Cooper) nachází a začíná číst rukopis starého muže. První stránka je ve skutečnosti výňatek z memoárů "Pohyblivý svátek" od Ernesta Hemingwaye. Téměř všechny jeho další prvotní díla byla ztracena. Kufr, do kterého mu manželka uložila jeho práce, byl ukraden ve vlaku v Paříži, když ho nechala na chvíli bez dozoru. Příběh starého muže je zcela jasně obdobou této události. (Mrs.Blue)

Reklama

Reklama