Režie:
Gabe IbáñezKamera:
Alejandro MartínezHudba:
Zacarías M. de la RivaHrají:
Antonio Banderas, Birgitte Hjort Sørensen, Melanie Griffith, Dylan McDermott, Robert Forster, Dan Cade, Tim McInnerny, Andy Nyman, Andrew Tiernan (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (280)
Já nevím, proč ta budoucnost je vždycky tak divná. Prožila jsem už hodně budoucnosti, věci se mění, ale ne tak podivným směrem asi jim vlezla radiace na mozek. Originální byla ta robotí márnice a Melanie byla umělejší než ti roboti, ulevilo se mi, když ji odbouchla ta děcka asi se na ni taky nemohla dívat. ()
Příběhově a vyzněním velmi slabé, častokrát viděné, nepřináší to tedy nic nového, nic navíc, a skoro nic zajímavého. Dokonce i ty filozofické debaty mezi úředníčkem a hlavním robotem jsou jak přes pár kopíráků. Na druhé straně to má slušný vizuál, depresivní náladu, dobré triky i kulisy, pár nečekaných scén (děti u doktorky), a hlavní hrdina je spíše úřednický páprda, který sám neví, co by vlastně chtěl. Kdyby to nebylo tak strašně předvídatelné, šel bych možná i na ty tři *. ()
Panečku, to byl ale film. Zrovna v této době, kdy každému na potkání vehementně vyprávím, jak moji vyprahlou duši uspokojují filmy o ničem, se zjeví tento film o ničem, aby mi ukázal, co to je opravdový film o ničem a jak je to celé výsostně neuspokojivé. Přitom kdyby mi někdo řekl, že holohlavý Antonio Banderas bloudí pouští a pochybuje o podstatě lidství, tak budu zřejmě očekáváním skákat vysoko ke stropu, nedbaje nemocné čéšky v koleni. Jenomže mně někdo řekl, že viděl trailer a bude to něco jako horší Já, robot, a tento soud se ukázal jako fatálně pravdivý. ()
Ani nie som prekvapený. Antonio Banderas je síce herecká superstar, no veľa jeho filmov nestojí ani za myší prd. V tomto prípade sa dá oceniť iba ak tá zaujímavá dystopická post apo atmosféra, ktorá sa v druhej polovici zmenila na celkom zaujímavý obraz v štýle Mad Max. No ale príbeh a vôbec, to celé moralizovanie.... no čo k tomu dodať? Hrozná zlátanina, ba priam až skoro výsmech všetkému a všetkým. Keby sa to aspoň nebralo tak vážne. Ani vlastne človek poriadne nevie o čom to bolo - stále sa riešil len druhý protokol a potom sa naháňalo v púšti. Medzi tým sa narodilo baby a pár robotov dostalo guľku do hlavy alebo do kolena. Inak duchovne prázdne ako egyptská sýpka v čase toho najhoršieho sedemročného hladomoru. Na hranici odpadu. 30/100 ()
Konec lidstva po španělsku. 1) Nápadný u tohoto retro-futuristického snímku je rozpor mezi ambiciózním námětem a jeho laciným (zejména scénář) provedením. Výsledkem je rozpačitý dojem. 2) Zajímavý pohled na použité filmařské triky poskytuje tento shot. 3) Takže máme tu španělské tvůrce, bulharská studia, pár mezinárodních herců. Proč ČSFD film uvádí pod francouzskou vlajkou jako především francouzský nechápu. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (4)
- Elena Anaya, která pracovala s režisérem Gabem Ibáñezem na snímku Hierro (2009), dala přečíst scénář Antoniovi Banderasovi v době, kdy natáčel La piel que habito (2011). (Geriel)
- Antonio Banderas si ve filmu zahrál se svou manželkou Melanie Griffith, svoji jsou od roku 1996. (tomastomb)
- Snímek se natáčel v Bulharsku, především ve filmových studiích New Boyana Film Studios v Sofii. (Yardak)
Reklama