Režie:
François OzonKamera:
Jérôme AlmérasHudba:
Philippe RombiHrají:
Fabrice Luchini, Ernst Umhauer, Kristin Scott Thomas, Emmanuelle Seigner, Bastien Ughetto, Denis Ménochet, Diana Stewart, Mehdi Meskar, Jana Bittnerová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Šestnáctiletý chlapec dochází do domu svého spolužáka a vše, čeho je tam svědkem, pak popisuje ve svých slohových pracích učiteli francouzštiny. Toho začne díky tomuto talentovanému žákovi vyučování zase bavit, ale vzniklá situace spustí celou řadu nekontrolovatelných událostí... (Festival francouzského filmu)
Videa (6)
Recenze (67)
Bože, prečo? Prečo tak perfektne rozbehnutý film s dokonalým spádom v závere tak zničili? Už od samého začiatku to pôsobilo priam úžasne a napätie stúpalo čím ďalej, tým viac. A potom zrazu sa to zlomilo a upadlo akoby scenárista tohto filmu upadol do kómy a koniec za neho dopísal niekto iný. Takže z relatívne perfektného filmu to padlo niekam na úroveň ľahkého nadpriemeru. Ale inak treba uznať, že námet a to prevedenie bolo fascinujúce. Tá harmónia skutočnosti a predstavivosti, keď razom človek nevie, kde je hranica medzi nimi - to bolo niečo skvelé. Učiteľ počas filmu prízvukoval, že dobrý koniec musí byť taký, aby si človek na konci povedal, že to vôbec nečakal. Je to pravda - toto som naozaj nečakal, že skvelý príbeh sa skončí takto fádne, dokonca by som povedal, že absurdne. Ale či to bol dobrý koniec? Za seba môžem povedať, že určite nie :( ()
Film s perfektním námětem, scénářem i zpracováním, který s nadhledem, provokativností a fantazií ukazuje propojenost vztahů mezi manipulátorem (učitelem) a jeho objektem (učenlivým žákem). Kdo má navrch? A až kam to povede? Nakonec i dobře zakončené, tak můžu dát bez obav 4 hvězdy - možná příště zvednu i na 5. Moc líbilo a připomenu si to určitě ještě někdy. Doporučuji, především však těm, co si libují v intelektuálních konverzačních hrách [ PŘÍBĚH: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 2 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
„Tichý, bezproblémový. Vždycky sedí v zadní řadě. Tak jako ty. Je to nejlepší místo. Vidíš všechny a tebe nikdo.“ V podobném typu filmů většinou nacházím zalíbení. A s milým překvapením můžu konstatovat, že U nich doma není výjimkou, právě naopak. Film hned na začátku nenápadně diváka vmanipuluje do role učitele. Jeho hladovost, při které se jen marně snaží zakrývat, jak ho studentovo vyprávění nesmírně přitahuje a vzrušuje, se stává i divákovou. Ten si pak stejně jako hlavní hrdina přeje další pokračování dobrodružství mladého stalkera a vetřelce v domě, ba přímo po něm baží (s tím rozdílem, že publikum nemá tu možnost zasahovat do tvůrčího procesu talentovaného spratka). Ale přestože si tvůrci filmu s divákem nádherně hrají a manipulují, pořád mu dávají velkorysou možnost si to zároveň uvědomit a škodolibě se bavit na účet hlavního hrdiny spolu s nimi. A ačkoliv mě konec snímku v první chvíli mírně zklamal, s odstupem času se mi zamlouvá stále víc. Trošku nadhodnotím a přiklepnu filmu slabších 5*. ()
Pokud pominu úlet Sitcom, tak jde jistojistě o nejzvláštnější Ozonův snímek. Rozehrál promyšlenou hru plnou manipulace, skrytých vášní, tužeb a do jisté míry i temnosti a zvrhlosti. A kupodivu jsou hlavními postavami muži, přestože se jádro příběhu opět točí kolem ženy-žen. Spojení Ozon-Luchini bych si v budoucnu klidně zopakoval. Pro všechny, kteří milují francouzský jazyk, jsou filmy s Luchiniho účastí neskonalým zážitkem. ()
Naozaj zaujímavý film založený na slovách a dialógoch. Herci veľmi presvedčiví. Ako tu už niekto spomenul, keď prižmúrim oči, pripomína mi to tak trochu ukecaného Woodyho. A zase raz výborná muzika ... http://www.youtube.com/watch?v=lq8ZjgQQue4 ()
Galerie (46)
Zajímavosti (3)
- V 39. minúte môžeme vidieť v pozadí plagát na film Woodyho Allena Match Point - Hra osudu (2005). (MontyBrogan)
- Ernst Umhauer řekl o postavě, kterou hraje ve filmu: „Zaměňuje své psaní s realitou a všechno, co mu stojí v cestě, obrátí vzhůru nohama. Je chytrý, ale není si vědom své odpovědnosti.“ (aporve)
- Rodiče spisovatele a režiséra Françoise Ozona byli učitelé. (aporve)
Reklama