poster

Na hraně zítřka

  • anglický

    Edge of Tomorrow

  • slovenský

    Na hrane zajtrajška

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi

USA / Kanada, 2014, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet $178,8miliónaTržby USA $100,206,256Tržby Celosvetovo $370,541,256Tržby za predaj Blu-ray v USA $15,157,629Tržby za predaj DVD v USA $10,559,446║ Tom Cruise ide na plné obrátky, chytil druhý dych, k tomu krásne sekunduje sympatická Emily Blunt, režisér Doug Liman sa po strašne dlhej dobe prekonáva v neskutočne kompaktnej réžii bez jedinej slabšej chvíľky, ide o namakané sci-fi po všetkých stránkach, ktoré krásne strhne, ponúkne prepracovaný príbeh, úžasné triky a akciu, jednoducho si film získa plnú pozornosť diváka, maškrta aká sa až tak moc často v dobách nadvlády komiksových filmov nevidí /100%/(11.10.2014)

  • Bluntman
    ****

    NA HRANĚ ZÍTŘKA má velmi pozitivní ohlasy z domova i ze zahraniční, v nichž se dokola opakuje to stejné: údajně je patrný vliv videoherní estetiky a jedná se o inteligentní sci-fi. Pochvalná hodnocení ale nemají vyargumentovanou dvojici uvedených tvrzení. Jako kdyby stačil jediný styčný bod s videohrami v podobě "nesmrtelnosti", získávání skillů a utkání se s final bossem, což je ale princip příznačný i pro žánrově spřízněné počiny, které jsou staršího data, než se staly videohry populárními a byly z nich přebírány konkrétní postupy. Jako kdyby pro inteligenci postačilo, že protagonista nemá hlavu jenom na nošení helmy, kterou si v bojišti stejně sundává. (Hodnotící adjektiva stejně málokdy něco znamenala, takže "inteligentní" může být cokoliv, pokud je mu to přisouzeno - a vypovídá to hlavně o těch, kdo taková označení volí.)_____ Potíž s novým akčním sci-fi thrillerem s Tomem Cruisem je v tom, že není ozvláštňující, pokud jste už viděli nějaký snímek (anebo četli knihu, případně hráli hru atd.) s časovou smyčkou, kde by se události fikčního světa přepisovaly, aniž by vedly k vytvoření alternativní reality. Paradoxní je, že maximální vypravěčska efektivita, kdy je každý motiv dříve či později využit, může svou rezignací na jakoukoliv narativní komplexnost či satirický významový přesah působit mezi současnou ambiciózní blockbusterovou produkcí ozvláštňujícím "způsobem"._____ Nároky (alespoň některých diváků) se ovšem spolu s čím dál tím větší sofistikovaností vysokorozpočtových hollywoodských snímků posunuly, a tak NA HRANĚ ZÍTŘKA představuje zklamání. Má dobře odhadnutelný vývojový vzorec, a tak nemůže překvapovat jako GO od stejného režiséra (Douga Limana), kde se dohromady splétalo několik osudů postav. Má vyprávění omezené na ústřední postavu a pohrává si s mírou vědění a spolehlivostí některých poskytnutých informací, což je příznačné pro scenáristickou tvorbu Christophera McQuarriea. Žel je vyprávění vysoce komunikativní, a tak jsou zvraty snadno prokouknutelné (když se řekne, že záporák ví a dle toho taktizuje, nepřekvapí, že tomu tak je). Navíc to způsobuje nedostatek napětí, jelikož dopředu víme, co kde hrozí, nebo nebezpečí přijde nečekaně, a tak neni ani čas někomu fandit a uvažovat, jak by rozehraná situace mohla asi dopadnout._____ O zábavnou letní jízdu se jedná, protože akce je nápaditě inscenovaná a osobní linie odvislá od utvoření vztahu sympaticky potlačovaná, ale akční sci-fi thrillery i blockbustery jsou někde jinde než NA HRANĚ ZÍTŘKA. Tomuhle stylu odzvonilo, protože mu - jak výstižně poznamenal jeden zahraniční kolega - chybí hrana.(11.6.2014)

  • Slasher
    ****

    Nehodlám tu tahat z prdele slohovku nad něčím co vlastně nemělo chybu, na to už nemám trpělivost ani dostatek pseudo-intelektu. Jo, nedám 5*, protože tam chybělo WOW, bylo to zato ale jedno dlouhý "jooooo", který od začátku vědělo jak na mě a moji pozornost. Akce, spád, nevyzpytatelnost, sranda, star power. A přijde mi, že délka stopáže mohla být hodinu a půl stejně dobře jako třeba 3, whatever, ve smyčce jsem ztratil pojem o čase... Tak, teď chci zase jít a bojovat za tuhle zk*rvenou planetu.(3.6.2014)

  • Isherwood
    ****

    Technologická pecka, které v dlouhé postprodukci dodali trikaři kabátek, za nějž by modelky pálily svoje norky, boduje hlavně nemilosrdným drajvem válečné vřavy, která si napůjčovala všude možně, aby z toho ve výsledku díky (velmi pravděpodobně nejlepšímu) střihačskému umění roku vyždímala překvapivě chytrou, mile černohumornou (headshoty!) podívanou, které nabourá skeleton až absence říznějšího závěru, který by celou tu videoherní architekturu filmu dovedl do absolutního vyvrcholení; jinak herecky bezchybné, hudebně podmanivé a režijně sebejisté jako máloco v daném žánru za poslední roky. 4 a ½.(6.9.2014)

  • Cival
    *****

    Takhle zábavnej a vykutáleně napsanej blockbuster tu nebyl roky. Plnotučná military sci-fi, v níž je tolik popcornu, že by to nasytilo dvě rozvojový země. Cruise si zase dobře vybral.(3.6.2014)

  • - Na filme začal Tom Cruise (Bill Cage) pracovať 20. júla 2012, necelý týždeň po dokončení snímky Nevedomí (2013). (misterz)

  • - Dragomir Mrsic získal svoji roli v tomto filmu pouze díky Tomu Cruiseovi, na jehož žádost a doporučení byl do tohoto snímku obsazen. (P. J. D.)

  • - Ve scéně, kdy si Rita (Emily Blunt) a Cage (Tom Cruise) běží pro auto s přívěsem, Rita vytrhne dveře u řidiče, avšak v dalších záběrech jsou dveře na svém místě. (SniperG1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace