Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (911)
Scénář: John Glenn, Travis Wright, Hillary Seitz, Dan McDermott .. Jsem otráven! Eagle Eye není ničím víc než jen dalším filmovým dežavi. Respektive omlazeným mixem Enemy of the State & Déjà Vu (Tony Scott) + uvědomělých umělých inteligencí + s nádechem politicko/teroristického thrilleru + Hitche (kterého D.J. Caruso vykradl už minule a lépe v Disturbia). Hodně bych odpustil a přehlédl, kdyby tohle dokázal film nahradit alespoň pořádným drajvem. Bohužel, výše zmíněným snímkům sahá maximálně ke kolenům a nepřevyšuje je ani akčními pasážemi či nějakým napětím. Nejen že se tohle nekoná, snímek je navíc krutě brzděn sentimentálními vykecávacími částmi, které nudí (stříhat!). Hudbu udělal Brian Tyler, ale v hlavním motivu jsem donekonečna slyšel vykradený Rabin&Gregson-Williams Armageddon. Shia LaBůh je sice stále fajnovější, Michelle Monaghan přitažlivější i zbytek hereckého ansáblu neurazí, ale ten klišovitý scénář, nulová originalita, náhody a produkční zásahy ano. Pokud chcete pořádný (sci-fi) útěkový film muže a ženy, dejte si Island maestra Bay. ___ Dojem nezachrání ani věta z recenze Franty Fuky „mistrovství těchhle filmů spočívá v tom, že nám v nich ta nelogičnost nevadí a bavíme se stejně“, protože Eagle Eye do jeho zmíněné elitní skupiny nepatří. Není zábavně hloupý, je prostě přestřelený a blbý jako jeho, s každou minutou otravnější, scénář. __ Mám velkou chuť vrazit k té padesátce dvě hvězdy. Co chuť - šup je tam, protože s tímhle na mne nechoďte!! _ 50%. ()
"Přílišná obrana naší svobody se může klidně stát hrozbou pro svobodu samotnou." Ať chceme nebo nechceme, žijeme ve světě, kde jsme neustále sledováni kamerami, Facebooky, telefony, Googly, občankami s čipy, Xboxy, webkamerami a podobnými technickými vychytávkami, který se tváří, že nám zpříjemňují život. Nikomu kromě mě to nevadí? Asi ne. Tak to si tu budu muset se svými paranoiami žít sám a užívat si tento snímek, i když to trochu přehnal se spolehlivostí lidskýho faktoru. Lidi by tento dokonalej plán prostě zignorovali dřív než by začal, ale za mě to bylo hodně svižný, zábavný a lehce znepokojivý. ()
[ Na sever severozápadní linkou + Já, robot + Nepřítel státu + Die Hard 4 ] x Shiovo charisma= 70% Tomu, abych syntetickému Orlímu oku složila poklonu coby dokonale funkční letní jízdě, brání dva prvky: přespříliš ztlumený humor, jehož jediným nositelem je vlastně postava B. B. Thorntona, a místy zadrhující se motor akčních scén, což v důsledku zapříčinilo, že ačkoli jsem se nudou nezívala, nepřipadala mi Carusova kompilační jednohubka jako časový kompresor. Shia v další roli kluka od vedle nicméně znovu exceluje. Vypadá to, že se z Boy Next Door stane Man Front Door. :) ()
Popkóóóóóóóóŕn! Naprosto jasný příběh a konec. Naprosto nepříjemná Michelle Monaghan, jenž mi celou dobu připadala jako chlap. Naprosto mrazící myšlenka o onom "Oku dravce", o možnosti sledování všech a ovládnutí života. Originální nápady a akční scény s šíleným střihem. Krásná Rosario Dawson, typický a šedivý Thornton. Vidět a zapomenout. Eagle Eye. ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (20)
- Dvojice hlavních hrdinů ujíždí policii ve voze Porsche Cayenne. Jedná se o tzv. „crossover“ vyráběný od roku 2002 v Lipsku. Jeho cena po uvedení filmu dosahovala 2 227 000 kč. (Ostrovan211)
- Ve filmu si zahráli i skuteční vojáci. (zigot7)
- Tržby ze severoamerických kin činily 101,4 milionu dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 178,8 mil. (NIRO)
Reklama