Režie:
D.J. CarusoKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Brian TylerHrají:
Shia LaBeouf, Michelle Monaghan, Rosario Dawson, Billy Bob Thornton, Ethan Embry, Michael Chiklis, Anthony Mackie, Fahim Fazli, Cameron Boyce, Marc Singer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladík Jerry Shaw přijíždí na pohřeb svého bratra Ethana, dvojčete, který byl poručíkem americké armády. Po pohřbu Jerry zjistí, že mu záhadně na bankovním účtu přibylo 750 tisíc dolarů a poté ho v jeho bytě překvapí dodávka několika krabic plných zbraní a dusičnanu amonného. V tuchvíli mu zatelefonuje neznámý ženský hlas varující ho, že bude do minuty zatčen FBI. Jerry nestačí utéct a je skutečně zatčen agentem FBI Morganem. Do výslechové místnosti mu znovu zavolá stejný ženský hlas, který mu sdělí instrukce k útěku a Jerrymu se podaří utéct. Díky instrukcím se setkává s mladou matkou Rachel Hollomanovou, kterou stejný hlas vydírá, aby plnil její instrukce, jinak zabije Rachelina syna Sama. Jerry a Rachel se vydávají na útěk před Morganem a tajemný hlas jim na útěku pomáhá např. řízením dopravních světel. Ve Washingtonu mezitím agenti Pérezová a Bowman pátrají po příčinách úmrtí Ethana Shawa. Zjišťují, že Ethan monitoroval inteligentní superpočítač ARIIA, který se však poté, co armádní velitelé neuposlechli jeho rozkaz a díky tomu dopadla vojenská mise v Pákistánu neúspěchem, rozhodl, že bude chránit národní bezpečnost na vlastní pěst a odstraní pro sebe nepohodlné osoby - první z nich byl Ethan... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (911)
Hloupý film, který se svoji stupiditu pokouší maskovat (hloupými) akčními scénami a (ještě hloupějšími) rádobyvtipnými a cool dialogy. Někomu to ke spokojenosti stačí, někomu ne. Já patřím k těm druhým, což jste poznali podle hodnocení. Nemůžu popřít, že film rychle utekl, ale převážná většina toho, co se v něm dělo, byla tak příšerně naivní a pitomá zároveň, že se mi chtělo křičet "Stevene Spielbergu, jak jsi mohl!". Kdyby se to celé alespoň nebralo tak vážně! Oko dravce mělo být původně něco jako hi-tech hitchcockovina. Nakonec je to ale prachobyčejná blbost, kterou jsem navíc viděl s českým "Bohdan Tůma mluví asi šest různých postav" dabingem. Brr.__P.S. Mezi žánry mi chybí sci-fi. Hloupé sci-fi. ()
Pro mě svižné akční překvápko, jež o coul předčilo i letošní Wanted. Ani k tomu nepotřebovalo řvavé vizuální kudrlinky, postačilo nadprůměrné tempo, solidní audiovizuál a do zvoleného žánrového rámce typově skvěle zapadající Shia. Fachá to, fachá, i na kopance adrenalinu dojde. A já se v kině bavil a bavil, téměř nenudil, a na nějaké logické lapsy a prvky spíše z kategorie sci-fi po prvním zhlédnutí zvysoka dlabu! Jen ty čerstvé režisérské naděje by se měly naučit točit automobilové honičky, aby z nich měl divák v hlavě i víc, než jen zmatený bordel... ()
Hitchcock a Kubrick na speedu, kterým chybí sofistikovanost, ale zato mají koule. D.J. Caruso po nepřiznané vykradačce OKNA DO DVORA v DISTURBII přichází s variací na NA SEVER SEVEROZÁPADNÍ LINKOU v OKU DRAVCE (scéna na poli za bílého dne!) a přimíchává k tomu 2001: VESMÍRNOU ODYSSEU, protože pochopil, že už nestačí být "jen" hi-tech, ale je nutné být sci-fi. Nemám totiž za to, že film je s přibývající stopáží čím dál béčkovější a hloupější, ale že akce je v duchu akčních filmů čím dál tím přepálenější až do úplného závěru (čím by byla první M:I bez za vlasy přitažené scény v tunelu či SMRTONOSTNÁ PAST bez seskoku z budovy na hasičské hadici?). A akci D.J. Caruso umí, a tak pokud máte vytrénovaný zrak, v dvousekundové změti obrazů se budete perfektně orientovat díky nájezdům a odjezdům a fyzicky pocítíte tříštící se kov aut (což je dáno hlavně díky rytmicky rušícím jednosekundovým prostřihům, posílením zvukových efektů a "mediaventureovskou" rytmizující hudbou, která dělá hodně). Jenže zatímco u Hitchcocka jsme se postupně dozvídali, že "ti zlí" jsou "ti navrchu (ve vládě)", tady to víme hned a závěrečné utvoření páru působí sice decentně, ale hrozně zastydle a zpátečnicky (žádný vlak zajíždějící do tunelu se nekoná). Napětí a pocit paranoie byl permanentní, ale nadšení mi kazil fakt, že jsem napřed a že se jedná o popcornovou jednohubku, která ustála sentimentální dialogy díky výbornému Shiaovi a která není tak vypravěčsky vysoustružená, protože se vrací zpět a dialogovky retardují temporytmus vyprávění. ()
|| Scenár: John Glenn & Trevis, Adam Wright, Dan McDermott, Hillary Seitz | Hudba: Brian Tyler | Produkcia: Steven Spielberg, Alex Kurtzman, Robert Orci, Pat Crowley, Ed McDonnell | Distribúcia: DreamWorks Pictures | Štúdio: DreamWorks | Rozpočet: 80 miliónov $ | Tržba: 178,966,569 $ || ()
║Rozpočet $80miliónov║Tržby USA $101,440,743║Tržby Celosvetovo $177,861,336▐ Tržby za predaj DVD v USA $35,900,306 //počet predaných kusov 1,719,642║ V prvom rade treba povedať že tento thriller ma výborný námet, s ktorým si ale moc neporadil režisér D.J.Caruso, takáto látka je skôr pre takého Tonyho Scotta(Verejný nepriateľ) prípadne jeho brata Ridley Scotta(Pavučina lží), Caruso sa jednoducho nedokáže v plnej sila do príbehu oprieť tak aby tam neostali príbehové kúsance, diery, zmetený strih,... lebo pokiaľ funguje akcia zas nefunguje príbeh a opačne. Jednoducho nedokáže zachytiť vážnosť tejto témy čo by chcel zo všetkou tou efektnou akciou prezentovať. Dá sa povedať u tohto filmu o veľkom potenciály využitom len z takej polovice. Dvojica Shia LaBeouf a Michelle Monaghan su vo svojich úlohách dosť neuveriteľný, jednoducho to čo robia je až moc, lebo aby sa z obyčajných všedných ľudí za noc stala vďaka nejakej pomoci super dvojica, ktorá pripomína takmer super agentov v ráži Jasona Bourna, bez toho aby podstúpili akýkoľvek výcvik? Takže základný námet je ozaj skvelý ale to čo je navešané okolo neho nefunguje až tak reálne ako by malo, tento tip filmu sa jednoducho nevie tváriť tak vážne ako by mal, k tomu občas kazí dojem aj prílišná naivita u niektorých postáv. Ale určite aj cez množstvo chybičiek a príbehových dier stojí tento film za pozretie. Carusovi skôr sadne niečo menej vykričané, komornejšie ako Disturbia, na takéto hi-tech filmy ešte proste režisérsky nedorástol. /60%/ ()
Galerie (41)
Zajímavosti (20)
- Shia LaBeouf (Jerry Shaw) a Michelle Monaghan (Rachel Holloman) natočili osmdesát procent scén bez kaskadérských dublérů. (zigot7)
- Dvojice hlavních hrdinů ujíždí policii ve voze Porsche Cayenne. Jedná se o tzv. „crossover“ vyráběný od roku 2002 v Lipsku. Jeho cena po uvedení filmu dosahovala 2 227 000 kč. (Ostrovan211)
- Producent Steven Spielberg se nechal inspirovat povídkou Isaaca Asimova "Všechny starosti světa" z roku 1958. (Terva)
Reklama