• daEmoNickY

    Haf haf. To museli chudaka jezevcika Huga zavrit na 2 dny do sklepa aby ho donutily vystekat takovou slataninu. A jak dopad.(14.1.2009)

  • Sandiego
    ****

    Stále svěží komedie, která na svou dobu neuvěřitelně inteligentně pracuje s pointováním situací, návratnými motivy a hlavně slovním humorem, který bohatě čerpá s třeskuté dvojznačnosti. Navíc je děj podán dynamicky a graduje ve skvělém dvojnickém závěru. Haas ovládá plátno a Mandlová mu zdárně sekunduje, škoda, že Haasova škola z ní bez jeho přítomnosti vyprchala a znovu v ní musel talent dolovat až Vávra. Velmi příjemná byla i Svozilová v opravdu ulítlé roli milovnice vážné hudby a starších pánů. Výmluva typu "šla jsem po ulici a teď najednou začalo pršet a mně se srazily sukně. Já musela dělat malý kroky..." je jen jednou perlou z dlouhatánského slovního náhrdelníku.(25.11.2009)

  • snaked
    *****

    Podle počtu hodnocení méně známá komedie než by si zasluhovala. Je to PERLA, stejně jako Ať žije nebožtík.(17.9.2011)

  • kinderman
    *****

    Srovnáním komedií H.Haase s filmy V.Buriana jasně vysvítá, že zatímco Burian byl typ Bohem inspirovaného primitiva přijímaného širokými lidovými vrstvami, komika H.Haase je mnohem modernější a sofistikovanější, přičemž některé dialogy znějí až „allenovsky“ (popřípadě "grouchovsky"). Čemu dávám přednost, je nasnadě.(26.2.2007)

  • Marthos
    *****

    Znovu a jinak. Setkání režiséra Martina Friče a herce Hugo Haase lze obecně považovat za jeden z nejšťastnějších okamžiků v historii československého filmu, také proto, že umělecké renomé obou mužů nabývalo na intenzitě teprve ve třicátých letech. Ještě předtím se ovšem uskutečnil nepříliš úspěšný začátek, rámovaný Fričovými i Haasovými rozpačitými zkušenostmi s novými možnostmi zvukové kinematografie, jenž měl být záhy zapomenut ve jménu smíchu. Crazy komedie byl žánr v Československu de facto neznámý a možná také díky velké dávce dravosti doslova vybízel k rychlému útoku. Frič v ní mmj. dokázal náležitě uplatnit i prvky (záměny a rychlé převleky), jež měly základ ve francouzské frašce, tzv. vaudevillu, a Haasovi bylo umožněno stvořit na plátně fantastickou dvojroli sympatického smolaře a usedlého hudebního vzdělance tak, že v některých okamžicích nebylo jasné, zda se skutečně stále jedná o tutéž postavu. Hugo Haas pak přes nesouhlas a protesty majitele Moldaviafilmu do hlavní ženské role prosadil Adinu Mandlovou, tehdy třiadvacetiletou začínající herečku, která se po prvních filmových nezdarech objevila ve zcela jiné formě. Zasloužené pozornosti zde docházejí i další: Theodor Pištěk, Jára Kohout a především Světla Svozilová, která v silně groteskní tónině poukazuje na svůj fatálně nedoceněný komediální potenciál. Hvězdnou sestavu tohoto veskrze autorského snímku doplňuje ještě Haasův starší bratr Pavel, nadaný hudební skladatel, tragicky zahynuvší během nacistické okupace. Život je pes náleží bezesporu k prvním úspěšným vlaštovkám juniorských let právě vznikajícího zlatého věku české komedie, je dílem stále svěžím a moderním, které suverénně obstojí i dnes, po více než osmdesáti letech. "Máte rád vážnou hudbu? – Tedy, specielně vážnou. – A chodíte rád na koncerty? – Přímo šíleně. – Jé, to tedy budeme chodit spolu! – Dobře mi tak.“(3.10.2008)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo na viacerých miestach v Prahe. (dyfur)

  • - Adina Mandlová a Světla Svozilová zde hrají sestry. Ve filmu Mravnost nade vše (1937) hráli Svozilová s Haasem rodiče Mandlové. (Kulmon)

  • - Adina Mandlová (Eva) nemala žiadne herecké skúsenosti, a tak ju Hugo Haas (Viktor) denne bral do divadla. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace