Reklama

Reklama

Pád Bílého domu

  • USA Olympus Has Fallen (více)
Trailer 1
USA, 2013, 119 min

Obsahy(1)

Mike Banning dlouhou dobu velel ochranné směně amerického prezidenta. U prezidentského páru byl oblíben a jejich syn, Connor, Mikea miloval. Pak přišla nešťastná autonehoda, při které se Mikeovi nepodařilo zachránit prezidentovu manželku. Mike odešel ze služby a teď pracuje jako ochranná služba na ministerstvu financí. Jednoho dne z okna své kanceláře uvidí podivně nalétávající letadlo na Bílý dům. Mike ihned spěchá zjistit, co se děje. Je na čase. S delegací jihokorejského ministerského předsedy proniklo do Bílého domu teroristické komando. Teroristé využili momentu překvapení a na Bílý dům zaútočili ve třech koordinovaných útocích. První útok provedli teroristé ukrytí ve speciálně upraveném vojenském nákladním letadle. Letadlo napáchalo na Bílém domě velké škody, bylo však naštěstí sestřeleno jednou ze stíhaček, které proti němu byly vyslány. Vzápětí došlo k druhému útoku. Na Bílý dům zaútočila skupina teroristů, kteří se vydávali za turisty. Prezidentská ochranka odvedla prezidenta do bezpečnostního bunkru v podzemí úřadu. Toho využila třetí teroristická skupina ukrytá mezi členy korejské delegace, která vyřídila prezidentovy strážce a prezidenta a jeho doprovod zajala. Mike se ihned zapojí do bojů o Bílý dům a podaří se mu do budovy proniknout. Stane se tak ve chvíli, kdy teroristé budovu dobydou. Mike se tedy schová ve vnitřních prostorech. To se už však velení nad státem ujímá předseda sněmovny Trumbull, který ihned organizuje záchrannou akci. Mikeovi se s velením podaří spojit vysílačkou. Prvním úkolem, který od Trumbulla a šéfky tajné služby, Jacobsové, dostane, je najít prezidentova syna, Connora. Ten se před teroristy schovává v zázemí budovy. S americkým velením se spojí i vůdce teroristů, Kang. Ten požaduje, aby se americká armáda stáhla z demilitarizovaného území v Koreji a a její flotila opustila Japonské moře . Kang při tomto požadavku popraví jednoho z rukojmích, aby Trumbulla přesvědčil, že vše myslí vážně. Jenže Kang má v ruce ještě další trumf. Z vojenského velitele prezidentovy kanceláře mučením dostane spouštěcí kód k autodestrukčnímu systému amerických jaderných zbraní. Systém je sice jištěn třemi kódy, Trumbull a zbytek velení ale vidí, že teroristé jeden z kódů již použili. Trumbull s velením proti tomu nejsou schopni zasáhnout. Mike v útrobách domu hledá Connora. To už ale i Kang a jeho lidé zjistí, že se Mike po budově pohybuje. Kang posílá na Mikea jednoho ze svých lidí, Američana Forbese, který pracoval tak jako Mike v prezidentské ochrance, ale stal se z něho zrádce. Mikeovi se zatím podařilo v budově najít prezidentova syna a dokázal ho také skrz ventilaci dostat bezpečně z budovy. Teď se na rozkaz Trumbulla Mike vrací do nitra Bílého domu najít prezidenta... (TV Prima)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (1 164)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Patosu k zalknutí. Samotná fáze útoku na Bílý dům je sice debilní a s podfinancovanými triky, ale poměrně baví. Zbytek filmu bohužel nebaví vůbec. Mohla z toho být fajn variace na Die Hard, ovšem absolutní nedostatek nadhledu a nesympatické dřevo v hlavní roli (málokdo z Hollywoodu je mi tak protivný jako Gerard Butler) to v mých očích potápí. Druhou polovinou jsem se zkrátka pronudil. PS: Amerických vlajek v tom samozřejmě vlaje požehnaně. Co na to Emmerich? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Potěš Pánbůh! Protikrizová proamerická propaganda v krystalicky čistém akčním balení, jejíž tvůrci posledních dvacet let zřejmě sledovali jenom filmy Rolanda Emmericha a Michaela Baye. Zato z osmdesátých let si velmi dobře pamatují Smrtonosnou past a všechny střílečky s Chuckem Norrisem. (Srovnání s McTiernanovým filmem zaslouží rozvést - ač oba filmy jistým způsobem reagují na krizi maskulinity a významným vizuálním elementem jsou v nich ničené falické objekty (Nakatomi Plaza a Washington Monument), McClane padouchy střílet MUSÍ, a odměnou je mu znovunabytý respekt manželky; Banning oproti tomu střílet CHCE, zapojení do akce bere jako službu vlasti a možnost, jak odčinit své dřívější pochybení.) ___ Je to debilní. Kouzelně a neuvěřitelně debilní a nepatřičně vážné, ale díky práci s deadliny a promyšleně dávkovaným akčním scénám to má spád, má to Rkový rating a má to asi desetivteřinový OTT záběr ohořelé americké vlajky, zpomaleně padající z balkónu Bílého domu. Ke studiu ideologických praktik v hollywoodské žánrové tvorbě už tady dlouho nebyl takhle vděčný materiál. ___ Úvodní letecký záběr nás seznamuje s majestátností americké krajiny, reprezentované v následujících minutách „civilizovanějšími“ symboly. V záběru se vždy najde prostor pro Bílý dům nebo alespoň americkou vlajku, umístěnou tak, abychom si jí zaručeně všimli (národními barvami je pomalován dokonce i „náhodně“ projíždějící autobus). Intro stručně představí oba mužské hrdiny (prezident jako tvrďák, který umí boxovat, naplno se věnuje vlasti, ale přitom neodbývá rodinu, Mike jako drsňák, ale zároveň rodinný typ, oblíbený u dětí) a dále rozvíjený způsob vztahování se k americkým hodnotám – důležitá je tradice, odkaz předků, zde zastoupený hodinkami po dědečkovi (jež po smrti manželky získávají ještě druhotný, poněkud fetišistický význam – zpřítomňují ženu, potažmo rodinu). Útok přichází, stejně jako 11. září, ze vzduchu. Tentokrát jsou ale ochránci amerického národa připraveni, ví, jak reagovat (prezident nezůstává netečně sedět, pádí do bunkru) a pakliže nakonec stejně dochází k obsazení architektonického symbolu americké demokracie, pak díky početní a silové převaze útočníků (jejichž špičkovou vojenskou techniku by jim mohla závidět lecjaká armáda světa). ___ Řešení zahraničních konfliktů je sice výhradně v kompetenci Američanů, ti ale nikam neintervenují – jsou napadeni (občany jedné z posledních zemí, která není pro americký filmový průmysl nijak významná) a musí se bránit. Jak již bylo nastíněno, musí bránit demokratické hodnoty, za jejichž celosvětového garanta se Spojené státy díky mnohaleté tradici považují (příznačné jsou všudypřítomné portréty bývalých amerických prezidentů, staré dělo před Bílým domem nebo Lincolnova busta, s kterou Mike zpacifikuje jednoho protivníka). Jestliže teroristé označují za důvod svého útoku „fucking Wall Street“, tzn. zkázonosný kapitalismus, špatně pochopili, na jakých hodnotách americká společnost stojí. Na rodině a demokracii, které na rozdíl od peněz charakter nekazí, ale vylepšují, a jsou nedotknutelné. ___ Největším hrdinou filmu je bílý prezident (černošský „prezident“ za něj jenom zaskakuje, třebaže má nesrovnatelně více charismatu i životních zkušeností). Muž rozhodný, nechybující, zosobňující esenciální „americkost.“ Proto je jeho život důležitější než život kohokoli jiného. Ostatní postavy se po útoku prioritně zajímají, zda je v pořádku prezident, nikoliv, zda nepřišli k újmě jejich blízcí nebo zda samy nejsou zraněné. Životy pár vyvolených mají mnohonásobně větší hodnotu než životy tisíců anonymních lapačů kulek (jednotlivec je ceněn výše než kolektiv). ___ V návaznosti na vyzdvihování individuálních zásluh spadá záchrana světa do kompetence hrdinných jednotlivců s jejich zvláštních „skills“, nikoliv kolektivu s jeho moderními technologiemi, které se obracejí proti svým tvůrcům (ukázkově neschopná armáda). Špatné ale nejsou samotné atomovky, jimiž Spojené státy disponují, aby se v případě napadení mohly bránit, špatní jsou teroristé, kteří se jich chtějí zmocnit. Čili – zlo pochází zvnějšku, což se týká také hrozby chudoby, kterou Kang vyhrožuje (vina by tudíž byla přenesena z „kapitalistické“ finanční krize na teroristy). Podobně je mučení a zabíjení žen akceptovatelné, pokud jej aplikujete na lidi, kteří se sami neštítí zabít psa nebo zmlátit ženu. ___ Sdělení filmu, který bezelstně (a podobně jako před mnoha lety třeba futuristé, považující válku za jedinou hygienu světa) poukazuje na revitalizující funkci krizových historických událostí (a tím mírní obavy z neustálé omílané krize kdečeho), je nádherně přízemní – s teroristy se nevyjednává a se Spojenými státy nevyjebává! Lze se tím buď bavit, nebo být znechucený. Zvolil jsem první možnost a těch dvou hodin nelituji, jakkoli mne zároveň nemálo zneklidňuje vědomí, že to bylo celé míněno smrtelně vážně. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, woody, Orthank, Anarion () (méně) (více)

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To byl teda nightwork, to ti povím. Potemnělé kino nabídlo první záběry, které místo vyvážené ostrosti a jasu ukázalo jen takové velké šedočerné nic prošpikované několika sněhovými vločkami. To jsem totiž ještě netušil, že zhruba od poloviny filmu upadne Bílý dům do tmy. To asi chtěli poukázat na ten kontrast, rozumíš, ne? Bílý dům ve tmě. Jako fajn nápad, ale já nic neviděl. Tolik k báječnému pocitu z kina. Film mě, v těch místech, kde něco vidět bylo, drtil už od začátku. Hned po té nehodě, kdy prezidentova limuzína sletěla z mostu jako shnilá hruška, začal prezident ve zpomaleném záběru křičet: Nééééééé... a za chvíli i jeho synek: Máááááámiiiiiii..., jsem poznal, že to bude něco extra, fakt. A bylo. Celé dvě třetiny filmu byly natočené tak, že jsem z toho měl dojem, jako by to točili výhradně pro Kim Čong-una k narozeninám nebo co. Úplně vidím, jak si pořád dokolečka sjíždí kinorip tohoto snímku do té fáze přepadení Bílého domu a strašně se u toho chechce. Mně ale do smíchu moc nebylo. Vlastně jednou jsem se usmál, to když Buttler měl nějaký hlody na toho severokorejského teroristu. Každopádně to bylo mnohem lepší, než poslední verze Red Dawn, co do ztvárnění představy útoku na USA. Celkově mi to ale přišlo takové splácané, že k tomu termínu nightwork přidávám ještě patchwork.                                                                                                                                                                                                                                                    Nakonec jsem pochopil, proč jsem v celém kině v podstatě sám. Byla to fakt ptákovina, pomyslel jsem si, ale jak jsem opouštěl kino, všiml jsem si, že kdesi v rohu se mačkali dva Vietnamci. Odcházeli zamlklí a vyhýbali se cizím pohledům. Šel jsem v jejich stopách a vidím, že nasedli do neoznačené dodávky a odjeli směrem do centra města, někam tam, kde je naše radnice. Celou noc jsem nespal pronásledován výčitkami, zda jsem neměl upozornit starostu na možný útok. Ráno jsem jel centrum očíhnout. Objevil jsem tam opuštěnou dodávku. Jinak všude klid. Situaci budu nadále sledovat. Když by se něco dělo, budu vaše oči i uši, platí? Tak, žádný vylomeniny, Segruš je na místě. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NEPŘÍTEL NEPŘIŠEL POUZE ZNIČIT NAŠE VĚCI ČI NAŠE LIDI. PŘIŠEL ZNESVĚTIT NÁŠ ZPŮSOB ŽIVOTA. ZNEČISTIT NAŠI VÍRU, POŠLAPAT NAŠI SVOBODU…“ /// Mike je dobrej chlap. Jenže nevodříz včas prezidentovi manželku. A tak je lehce (pracovně) v píči. Podobně – jen citově - je v krizi (v píči by znělo líp, že?) i prezident (Zeman? Ten se zdál v pohodě…) a jeho synek. Hezkej rodinnej úvod do problematiky národní obrany, a předvedení, jakej že to může mít prezident těžkej den (i noc). Na Bílej barák konečně útočí někdo jinej než emzáci a všichni jednodušeji založení jedinci budou masturbovat, až zjistěj, že žádná šikmooká píča nešahá agentoj Benningovi ani sem (…ještě níž.. tak asi…). Proč jen ti jednodušší? Páč Amerika, to je země kreténů (mluvím vo filmu…, i když…). Prezidentem počínaje a posledním člověkem v nějaký tý jejich prdeli konče. Ovšem POZOR! Agent Mike Benning je BŮH! Jestli jste schopní se uvolnit, vypnout závity, kýčovitým záběrům a patosáckej kecům se zasmát – tak se budete dobře bavit. (Třeba když Žérárd začne votvírat Korejce jak konzervy...). Jinak … mám pro vás pár fesťákovejch tipů… P.S.: 3* nebo 4*? Když vona to je fakt většinou zábava. Třebaže bezduchá... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nesnáším Bílej dům. 2.) Baví mě, když je Černý jestřáb sestřelen. 3.) Thx za titule ,,fčelí medvídek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ***** NAPĚTÍ * ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Kdysi jsem četl takové ironické popíchnutí, že herci jsou nejlépe placení prostituti na světě. Tehdy jsem nad tím moc nepřemýšlel, ale v tomhle filmu se to ukazuje náramně. To, co tady ve druhé půli s kamennou tváří pronášejí, zcela vážně a plni patosu, to by položilo i sebemrskajícího masochistu. A nejvíc mi bylo líto Morgana Freemana. Jeho účast, protlačena producenty jenom proto, aby si odškrtli aspoň jedno slavné jméno, je tu zredukována na stále stejný bezradný apatický výraz, kdy je zcela zřejmé, že Morgan tu vlastně nemá co hrát a jeden jeho rozčilený několikasekundový výraz už na tom nic nezmění. Americký prezident je tu vzor čestnosti, udatnosti a vědomí vážnosti svého postavení, kdy už jenom čekáte, až z toho všeho začne srát mramor. Všechny repliky, které lítají vzduchem mezi Butlerem, vojenským štábem a šéfem teroristů jsou pak ekvivalentem esence demence, že už i ty zpomalené scény s prostřílenou americkou vlajkou, ´Cerberus kód´ a hrdinný výkřik „Přísahám na vlajku Spojených států amerických!“ vám připadnou jako tím nejmenším prohřeškem na diváckém vkusu. Ten film měl prvních cca 45 minut našlápnuto dobře, díky staromódní ´osmdesátkové´ akci, kdy teroristi a bodyguardi padají na zem jak po zásahu vojína Matrixe (tímto zdravím Arnolda), ale pak všechny aktéry a zejména scenáristy obestoupil duch Chucka Norrise, bez sebemenší špetky nadhledu a všechno šlo do hajzlu. Zlatý Schwarzeneggerovo ´Komando´, to je proti tomuhle vtipná odlehčená komedie plná hlášek. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (26)

  • Náklady na výrobu byly přibližně 70 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Gerard Butler se soudí s producenty Pádu

Gerard Butler se soudí s producenty Pádu

01.08.2021

Po Scarlett Johansson a její žalobě studia Disney se nám v Hollywoodu nejspíš se soudními přestřelkami roztrhne pytel. Jako další prý o podobné žalobě uvažuje herečka Emma Stone, mezitím se ale… (více)

Gerard Butler potvrdil pokračování série Pád

Gerard Butler potvrdil pokračování série Pád

12.11.2020

Studio Millennium a herec Gerard Butler už před několika měsíci avizovali, že akční série Pád rozhodně nikam neodchází. Naopak – v budoucnu bychom se kromě nových filmů měli dočkat také seriálu. No a… (více)

Gerard Butler chce zachránit svět

Gerard Butler chce zachránit svět

27.06.2020

Herec Gerard Butler patří v Hollywoodu už řadu let k akčním jistotám. Nehraje sice v těch největších blockbusterech a jeho filmy v kinech čas od času šeredně vyhoří, hvězda snímků 300 nebo Pád Bílého… (více)

Tři další Pády s Butlerem v plánu

Tři další Pády s Butlerem v plánu

11.11.2019

Gerard Butler a jeho akční série Pád Bílého domu, Pád Londýna a Angel Has Fallen je v kinech kupodivu držák, který tu s námi očividně ještě pár let zůstane. I přes kolísající kvality jednotlivých… (více)

Reklama

Reklama