Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean-Paul SchwartzHudba:
Giorgos HatzinasiosHrají:
Annie Girardot, Philippe Noiret, Francis Perrin, Catherine Alric, Marc Dudicourt, Paulette Dubost, Roger Carel, Anna Gaylor, Gabriel Cattand (více)Obsahy(1)
Policejní inspektorka a profesor řečtiny na svatební cestě aneb Ztřeštěná honba za překupníky s uměním. Málokdy se stává, aby volné pokračování filmu předčilo úspěch první části. Dvěma francouzským komediím Něžné kuře a Ukradli torzo Jupitera se to podařilo. Ve filmu Něžné kuře se policejní inspektorka a profesor řečtiny potkali, zamilovali, nakrátko rozešli a znovu si spočinuli v náručí. V pokračování nazvaném Ukradli torzo Jupitera se hned na začátku vezmou a odjíždějí na svatební cestu do Řecka, ostatně kam jinam. Zdá se, že je čekají jen antické památky, slunce, moře a dobré víno, ale opak je pravdou. Osudovým se jim stává setkání s poněkud rozevlátou manželkou potrhlého francouzského archeologa, protože díky této nesourodé manželské dvojici mají na krku vrahy, řeckou policii a překupníky s uměním. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (143)
Je až neuvěřitelný, jak obrovská pohoda dokáže z torza jít. Annie a Phillippe jsou jako dvojka dokonale okouzlující. Scéna kdy Philippe machruje před Annie ohledně dějin a následně je setřen mě svým vtipem sejmula na dlouhý minuty. Obdivuju přirozenost hraní hlavních postav v podání obou titulních herců, jejich vztah měl v sobě tolik lehkosti až jsem žasnul jak je vůbec možný to takhle umět zahrát. Doplňující postavy aršíka a jeho sexozní ženušky byl famozní nápad. V bílejch kalhotkách po kuchyni ťapající Catherine nemá jedinou chybu. Takovýhle filmy se nedaj vyvážit ani tunou zlata. Kdo chce prožít pohodu, řecké sluničko, poznat lidi z kmene sympošů a příjemně se pobavit, ať z ukradeným torzem nevahá ani na sekundu. ()
Herecký koncert Annie Girardot a Philippa Noireta. Romantická atmosféra Řecka. Napínavý příběh. To všechno dělá z tohoto filmu jeden z mých nejoblíbenějších, u něhož je jistota, že mě rozesměje a naladí na pozitivní vlnu. Zároveň se člověk přesvědčí, že od Afrodité k Jupiterovi není zase až tak daleko...:o) ()
Francouzi to namíchali báječně - do přední linie postavili dvě velké národní ikony (Girardot, Noiret), do zálohy popleteného archeologa (Francis Perrin) se skvělým dabingem Fr. Němce a k němu po bok roztomilou a překvapivě (s ohledem na datum vzniku) velmi sexy blondýnu Catherine Alric (také báječný, sladký dabing Jarmily Švehlové), jednoho pana padoucha X a šíleného komisaře řecké policie. K tomu skvělá hudba (nejenom) s řeckými motivy, trochu toho moře, jednoduchou zápletku, hodně vtipů a když pak bylo nejhůř (a taky nevěděli, co s ní), Agnès Pochet ukázala prsa a bylo zase dobře.___A tohle všechno je holé nic proti té nenapodobitelné atmosféře VHSkových filmů ze západu, které sem za socialismu pronikaly, která z On a volé la cuisse de Jupiter přímo čiší, voní a tryská. ()
...Včera som zrovna toho de Brocu príliš, a k tomu asi aj úplne zbytočne prechválil, teda aspoň, čo sa konkrétne týka tejto danej veci: » Skrátka, Filipovi nemali vôbec povoliť to, aby nakrúcal sequely svojich vlastných filmov, viď Muža z Hongkongu, čo je hneď vedľa aktuálne recenzovaného pokračovania v podobe Ukradli torzo Jupitera, ďalším, naprosto odstrašujúcim príkladom, v ktorom sa znovu (scenáristicky) pokazilo úplne všetko, čo sa proste pokaziť dalo, pričom z obidvoch prípadoch, som taktiež postrehol i maximálne trápnu atmosféru, až takmer intenzívne-neznesiteľnú, ktorú bohužiaľ ešte podtrhovala i samotná prítomnosť dvoch, hereckých hviezd v podaniach Filipa Noireta a Aničky Girardotovej, ktorá nielenže z jednotky na dvojku, akosi strašne zostarla, no súčasne z nej už vonkoncom nesálal ten zvodný sexappeal, ktorým sa totálne vyzbrojila v predchádzajúcom dieli, inými slovami, ťažila z neho, ako sa len dalo, a zas povedzme taký Toníček, sa tentoraz zmenil na ne(s)poznanie » • Ďalej si zase ani vonkoncom nemyslím, že by zmena klímy a prostredia, našim postavám výraznejším spôsobom pomohla, t.j. bolo by to ku prospechu celkovej myšlienky, skôr práve naopak, totižto z neho nedokázali vyťažiť ani toľko, koľko by bolo vskutku reálne dosť možné, trebárs ma okamžite napadá uviesť exotický príklad v priamom ponímaní s originálnym prístupom v Mužovi z Ria, kde sa tvorcovia dokázali veľmi vkusne pohrať s tými exotickými, brazílskymi exteriérmi, zatiaľ čo s tými gréckymi, si nevedeli dať žiadne rady! • A predsa napokon spadá ešte do úvahy i ďalšie pokračovanie ohľadom „mužovej trilógie”, kedy by si mohol konečne ten nepodarený Fili(p)es, napraviť svoju pošramotenú reputáciu v záverečnom zúčtovaní v Mužovi z Acapulca, keď si následne práve teraz myslím i to, že dokáže byť mimoriadne originálnym vo svojich režisérskych origináloch, ak v tejto chvíli rozumiete, čo má tým básnik vlastne na mysli? PS: Otázka na záver: „Ktorý je podľa vás najlepší Filipov film, ktorý jednoducho má poriadneho filipa?” ()
Malinko jsem se bál, podívat se po letech znovu Nechtěl jsem si kazit vzpomínku na dobrou krimi-komedii. Zbytečná obava - Ukradli torzo Jupitera patří v žánru francouzské krimikomedie k nejlepším. Předcházející Něžné kuře bylo jiné, decentnější, ale pár Annie Girardot a Philippe Noiret zvládají i ztřeštěnější pokračování. Dobře sekundují Francis Perrin s Catherine Alric. Přidejte opravdu vtipné dialogy, přechody z čisté komedie do thrillerových momentů a zpět. Plus přihoďte řeckého policejního komisaře, který cizince vůbec nemusí a s případy se také zrovna nepředře. A celé to dohromady šlape, včetně dabingu z královské éry. ()
Galerie (30)
Zajímavosti (5)
- V menší roli Hermanna von Blankenberg se ve filmu objevil i producent Alexandre Mnouchkine, který produkoval většinu filmů Philippa de Brocy. (argenson)
- Natáčení probíhalo od září do listopadu 1979 na několika místech v Řecku, konkrétně v Athénách, na ostrově Korfu nebo v klášterním komplexu Meteora. (argenson)
- Ve francouzských kinech vidělo film více než jeden a půl miliónu diváků, z domácí produkce ale v komerční úspěšnosti obsadil až třináctou příčku. (argenson)
Reklama