Reklama

Reklama

Diana, princezna z Walesu (1961–1997) byla patrně nejznámější, zcela jistě však nejfotografovanější ženou dvacátého století. Její předčasná smrt po autonehodě v Paříži na konci srpna 1997 šokovala celý svět. Film režiséra Olivera Hirschbiegela zachycuje poslední dva roky života této výjimečné ženy (ve filmu ji představuje Naomi Wattsová), která už v té době žije v odloučení od manžela, prince Charlese. Při jedné návštěvě v nemocnici se Diana seznámí s kardiochirurgem pákistánského původu Hasnatem Khanem (Naveen Andrews), který ji okamžitě zaujme svým klidem a profesionalitou. Překonat „stavovské rozdíly“ není pro lékaře ani princeznu až takový problém. Horší jsou překážky, které přijdou poté, co se z obou stanou milenci. Jakou může mít jejich vztah budoucnost? Diana je v hledáčku bulvárních novinářů, kteří sledují každý její krok – a tudíž i každý krok jejího partnera. Případné manželství s ní by tedy pro Hasnata znamenalo opustit lékařské poslání. Jeho muslimská rodina je ostatně proti sňatku s rozvedenou křesťankou… (Česká televize)

(více)

Recenze (213)

ČervenýKoberec.cz (Jiří Kábrt)

"Logickými požadavky, kladenými na snímky podle skutečnosti, je schopnost představit známé skutečnosti kreativní cestou, nebo odhalit málo známé detaily. Dianě se nedaří ani jedno. Milostný život je na plátně doprovázen princezninou světově známou humanitární činností a schopností manipulovat s…" více

FandimeFilmu.cz (Petr Slavík)

"Diana dokáže díky dobrému výkonu Naomi Watts princeznu z Walesu vykreslit jako osobnost, avšak co se jednotlivých událostí a protivenství jejího života týče, vybírá z nich záměrně poměrně nezajímavou oblast, ze které se při vší vůli nedá vytěžit příliš výrazný film." více

FanMovie.cz (Jan Varga)

"Ani snaha Naomi Watts však nedokáže přebít ten fakt, že vyfabulovaný příběh není moc zajímavý, není dobře napsaný a hlavně nefunguje ze strany dialogů, které oscilují někde mezi špatnými a strašlivými. Obávám se, že ani původem německý režisér Oliver Hirschbiegel (Pád Třetí říše) si nedokázal s tak…" více

Filmpress.sk (Emília Kincelová)

"Kto sa však v kine rád pozerá na pekné ženy, túži zažiť veľkú lásku vystavenú nepriazni okolia a trochu sa mu žiada aj poplakať, tomu ďalšia pravdivá historka (nerátala som ich, ale možno už ôsma) o nešťastnej Diane prekážať veľmi nebude." více

Filmserver.cz (Václav Limberk)

"Diana sklidila negativní ohlasy nejspíše proto, že Hirschbiegel natočil v podstatě "jen" epizodu z červené knihovny pouze s tím rozdílem, že v ní vystupuje skutečná osobnost, jejíž odkaz je stále živý a jejíž tragická smrt stále vzbuzuje mnoho spekulací a kontroverzí. Kdyby se jednalo o jakoukoliv…" více

IHNED.cz (Petr Fisher)

"Nejpřekvapivější částí "osobní hagiografie princezny Diany prostřednictvím režiséra Hirschbiegela" je minimalizace mateřské roviny, která sice není potlačena úplně, ale v milostném příběhu o princezně, kterou odmítá milující princ, hraje jen okrajovou roli. Film Diana se primárně pokouší zachytit…" více

MovieScreen.cz (Adam Fiala)

"Kdo patří k jedněm z těchto lidí, kteří mají Dianu na oplátku také v srdci, jistě nepohrdne příběhem, v němž se vzpouzí z želez monarchie a po letech strádání objevuje skutečnou lásku. Hlubokou a tragickou v perfektním poměru, aby slza ukápla a svatý obrázek zůstal neušpiněn." více

Topzine.cz (Pavlína Nouzová)

"Pokud by se ale film mermomocí držel vykreslení Dianina soukromého života, nedalo by se mu ještě tolik vytknout. Režisér Oliver Hirschbiegel už v Pádu Třetí říše poskytl netradiční pohled na Adolfa Hitlera, a tak by i tento osobnější pohled na princeznu z Walesu nebyl k zahození. Jenže ve své druhé…" více

Totalmag.cz

"Jasně, možná někteří beznadějní romantici si u tohohle vyhypovanéno patvaru, kterému by spíše slušel televizní formát typu Rosamundy Pilcher, nebo jak se ta pizda jmenuje, budou drbat blahem přirození, nicméně faktem zůstává, že provažená story o tom jak si parohatá princezna pakistánského kolíka,…" více

Reklama

Reklama