Režie:
Jean GiraultKamera:
Edmond SéchanHrají:
Louis de Funès, Michel Galabru, Christian Marin, Guy Grosso, Michel Modo, Jean Lefebvre, Geneviève Grad, Pierre Tornade, France Rumilly, Dominique Zardi (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New Yorku, kde se koná mezinárodní policejní konference. Cruchotova dcera se sem dostane jako černý pasažér, tady se proti vůli svého otce seznámí s pohledným italským důstojníkem. Když to Cruchot zjistí, začne jí hledat, přitom se zaplete i s místními pouličními gangy... (Intersonic)
Videa (1)
Recenze (270)
Tenhle díl četníků mi přišel celkem zbytečnej. Souvislej děj tu skoro neexistuje. Prostě se tu jenom Funes a spol prohánějí po New Yorku a dostávají se do rádoby vtipných situací který, ale zrovna dvakrát vtipný nejsou. Louis to samozřejmě táhne jak se dá, ale to samo o sobě nestačí. Takže asi druhej nejslabší díl z téhle série. Holt ani Francouzi neproměnili všechno na co sáhli ve zlato.30% ()
Nevím, proč je tento díl zde zatracován. Pravda, už jsme příběh o četnících jednou měli, ale přechod na americkou půdu dává prostor k novým situacím, které jsou většinou velmi vtipné. Nedávám ale pět hvězd, protože tento díl na kráse oškliví takový vřed - parodie na West Side Story, která se mi dost nelíbila. ()
Jo, brečel jsem celej film :-D Ovšem pozor děvčata a chlapci - dabing může na diváka působit také záporně - já proti Františku Filipovskému nic nemám, ale Louis zde předvádí jeden ze svých nejlepších výkonů - on totiž mnoho scénářů postavil na nohy svým herectvím. Skutečně nechápu ty veskrze záporné reakce na tento film. Snímek v základu vychází z rozdílů, ten nejzákladnější jsou francouzští četníci, kteří přijedou na americkou půdu a tam zažívají neobvyklé situace. Od orientace se na trajektu, přes Cruchotovy "halucinace," že vidí dceru, k hotelovým scénám a scénám z konference (jazykové bariéry), k vynikajícím scénám z prohlídky New Yorku (střílející kovbojové plus scény se zmrzlinou), dále psychoanalýza, hledání dcery (ŠA DAP, AJM D FÁTR), baseball, čínské převleky, cesta v kufru a celé to hledání flákoty masa, která by nebyla v tom jejich zatraceném PVC obalu. Napsat, že Louis jenom řve je opravdu demagogie největšího kalibru, protože to je ve všech Funésových filmech a jde o to, jak se to podá a konec konců i o to, jak to přijme divák. Svůj komentář jsem se rozhodl prodloužit poté, co jsem si dal za úkol podrobně naznačit, proč Četník v New Yorku evidentně je dobrým filmem a následně mám pocit (ačkoliv tuhle větu nemám rád) že se mnozí z vás nejspíš dívali na úplně jiný film... ()
Sice ne tak kvalitní jako první díl, ale o to zase vtipnější. Sledovat patálie Chruchota a jeho bandy v americkém prostředí, to je něco neuvěřitelného. Nicole mi v tomto filmu docela vadila, ale aspoň díky ní vzniklo několik dalších legendárních scén. Jiné scény byly zase naprosto zbytečné a natahované (např. Chruchotův "souboj" o maso s chuligány). Chudák Fougasse si toho New Yorku moc neužil :) Vaše flowers jsou hnůj! ()
Narychlo spíchnuté pokračování, které ještě možná má ucházející dějovou linku, jenže scénář její nápad nedokázal vůbec využít. Louis De Funés prokazuje, že ani sebelepší herec z bahna hloupý scénář nevytáhne. A v Četníkovy V New Yorku je scénář skutečně strašný. Zasmál jsem se asi dvakrát a to považuji u komedie za poměrně málo. Oproti prvnímu dílu je tenhle na druhé straně barikády, hrabivost hold nezmizí. ()
Galerie (19)
Photo © Société Nouvelle de Cinématographie (SNC)
Zajímavosti (19)
- Scény na zámořské lodi, kdy četníci cestují z Francie do USA, se točily za plného provozu. Cestujicí si mysleli, že představitelé četníků jsou celníci a filmovému štábu uvěřili až když jim Girault a spol. promítli Četníka ze Saint Tropez (1964). (fandalehy)
- Auto newyorského taxikáře (Leroy Haynes) je Dodge Dart Seneca z roku 1961, auto matky představené (France Rumilly) je Pontiac Bonneville Convertible z roku 1956 a auto Nicolina přítele (Jean-Pierre Bertrand) je Peugeot 404 Cabriolet z roku 1964. (frolish01)
- Pri nácviku poplachu a následnom nástupe má Cruchot (Louis de Funès) správne oblečenú záchrannú vestu, no v ďalšom zábere, keď sa rozpráva s Fougasseom (Jean Lefebvre) je vidieť, ako má záchrannú vestu oblečenú nesprávne, zaviazanú zvrchu cez ruky. (Van_der_Ovec)
Reklama