Reklama

Reklama

VOD (1)

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (814)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keďže som ako prvý z dvojice Berryovej trilerov videl Kidnap, tak som si nemohol všimnúť, ako sa snaží z relatívneho úspechu Tiesňovej linky ťažiť. Tam mal celý príbeh poriadny spád a drive, keďže je Halle na cestách a za volantom, ale sklame v odfláknutom závere. Tu je to presne naopak. Záver mení žáner a pribúda napätie, kdežto cesta k nemu nie je až tak zaujímavá. Inak tuctový triler, ktorý ponúka presne to, čo sľubuje. Páčila sa mi hra s úmrtiami v spojitosťou s chovaním Breslinovej ("Je to tvoja vina"), čo je pekne v závere vypointované. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Byl jsem si naprosto jistý, že nic nemůže být otřesnější, než účes Halle Berry ála špatně sestříhaná ovce. To jsem ovšem netušil, jakou závěrečnou třetinu si pro mě připraví svěřenci Brada Andersona. Holt ne každý mančaft má na to, aby za sebe nechal hrát Boba s Bobkem a stejně vyhrál. Tohle ať si dělají Kanaďani, jinak bývá zvykem dohrát zápas tak, aby to mělo hlavu a patu, ne abych z toho měl pocit, že si na trenéra začal hrát Brouk Pytlík. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Pobaví a zmizí z filmové police. Takových kousků je nespočet. The Call do takové skupiny místy směřuje, nakonec je ale přeci jenom o krapet lepší. Tentokrát jsme v týmu operátorů profláknuté linky 911, mezi kterými sedí i profesionálka každým coulem s tváří Halle Berry. Jenže neúmyslnou chybou „připravila“ nepěkné chvilky pro dospívající blondýnu (bacha, spoilery), kterou policie pár dnů po telefonátu najde zakopanou kdesi mimo její dětský pokojíček. Půl roku poté se situace opakuje. Zase jde nějaké hovado po mladé holce a naše milá operátorka už v roli vyučující operátorů-bažantů (navíc poctivě zobající prášky z té půl roku staré nepříjemnosti) si zase bude muset nasadit sluchátko. Tahle óda na všelijaké operátory tísňových linek nicméně předhazuje postavám poměrně rozumné jednání. To je pozitivum číslo jedna. Berry je po delší době opět snesitelná, dobrá zpráva číslo dvě. Uvěřitelnost – do jisté míry a bez finální dvacetiminutovky – pozitivum číslo tři. Přidejme ještě solidního magora Michaela Eklunda a můžeme slavit. Především televizní tvůrce Brad Anderson má navíc řemeslo v malíku. Se střihem a ruční kamerou to umí a vytvořil poměrně intenzivní atmosféru. Rychlý spád jen ruší možnost dozvědět se o oběti víc. Přesto tu máme žánrově čistý thriller, který nakonec (vlastně i částečně zbytečně) odhalí psychopatův motiv a který musí chutnat. Jenže.. Proč něco, co začalo tak slibně, musí skončit tak hollywoodsky? Cokoliv originálního je totiž nakonec opuštěno, z operátorky se lusknutím prstu stává tuctová akční hrdinka a oběť si chce po dlouhé projížďce v kufru taky trochu zašermovat nožem. Cynické finále je přinejmenším trapné!! Škoda, ty čtyři hvězdy mohly být podstatně jistější!! ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

pri takýchto filmoch si vždy hovorím, do akej miery sú sponzorované a financované vládou spojených štátov, zbrojárskymi firmami a rôznymi korporáciami, lobbystickými skupinami atď.... tretia (alebo už neviemkoľká) vlna pseudo-feminizmu v hollywoodskej kinematografii tu nadobúda kolosálne rozmery, podhľad na halle berry v obtiahnutom tielku s vlajúcou americkou vlajkou na pozadí krásne dokazuje, do akej miery táto tendencia v hollywoode atrofovala od dôb sarah connorovej a ripleyovej... veľmi krátku, no ako-tak thrillerovo slušnú, napínavú, a aj keď neoriginálnu, no aspoň poctivú časť prenasledovania a vyšetrovania, trvajúcu od únosu v garáži po zistenie totožnosti páchateľa pochováva zvyšok scenára - príliš štandarný, klišéovitý a zahlcujúci sa nelogickosťami a schválnosťami... film tak ostáva iba skvostným dôkazom toho, že "trvalá" naozaj trvá a hičkoka už jakživ nikto neprekoná a aj to mlčanie jahniat bolo len jedno, v pamäti možno utkvie modrá push-upka abigail breslinovej, ale za to predsa nemusíme platiť šesť euro do kina, keď máme internet, no nie? ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Andersonův thriller lze připodobnit k situaci, kdy rozjetí z kopce vjedete na lyžích na nezamrzlé jezero - chvíli po něm ladně pojedete jako by voda byla sněhová pokrývka (první dvě adrenalinové třetiny, které svým tempem nenechávají čas přemýšlet nad hloubkami scénáristických děr), načež ztratíte rychlost a fyzikální zákony vás začnou stahovat pod hladinu (pitomý zbytek, kdy operátorka zapomněla na slova jako odpovědnost, bezpečnost, či profesionalita a autoři na příběhovou střízlivost, jenž by vyvrcholení slušela mnohem víc). Nutno napsat, že operátorka Jordan je u amerického ekvivalentu naší 112 úžasně flexibilní a kdybych snad někdy volal kvůli výsledkům kriketu a omylem se dovolal k ní, ona by mi je určitě řekla.. K afru její představitelky mám jen to, že kdyby přišla do kadeřnictví společně s Bobby Farrellem z Boney M, už žádný jiný zákazník by se tam nevlezl a sušáky na hlavu by musely mít průměr pivovarnického sudu.. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Halle Berry navštívila během příprav na roli skutečnou centrálu linky 911, kde sledovala tamní pracovníky a dokonce si mohla poslechnout i telefonát, který proběhl rok před natáčením, kdy na linku sama volala ohledně vloupání do jejího domu. (Brousitch)
  • Jedná se o první film společnosti WWE studios, který byl nominovaný na filmovou cenu. (Nathanielmon)
  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)

Reklama

Reklama