Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Už ani nepamätám kedy som naposledy videl H. Barry, asi X-meni, no tento thriller je z tých vydarenejších. Na jej výkone stojí takmer celý film. Má to slušný rozjazd, úchyl ma nijako zvlášť neprekvapil, podobných sme už videli stovky, ale inak spokojnosť. Sledoval som to na HBO a dabing bol dosť hrozný(to všeobecne je), zvlášť vo vypätých momentoch napr. "Tak mě zabíjte!" Takéto vety sa musia precítiť, dabing v takýchto momentoch vyznieva nielen úboho, ale často i smiešne, čo nie je na mieste. Podľa mnohých klišovitý záver ma nerozčuľoval a posledné slová o polícii som bral. Dva sudy sebavedomia mi dodala scéna pátrania po záhadnom zvuku z telefonátu. Manželka mala zopár tipov, no môj bol iba jeden. Je to vlajka na žrdi! A bola. Volaj ma génius, hovorím. 70%. ()

AllShallFall 

všechny recenze uživatele

Ono to celé vypadá a působí napínavě a zajímavě. Ale co to má jako znamenat, že USA plná nejlepších technologií a nejlepších agentů, najednou má problém najít signál jednoho pitomého telefonu? A to nemluvě o to, že únosce byl spatřen díky mávající dívce na dálnici a rovněž byla udána přesná poloha... celou dobu tam léta vrtulník, který dokáže být během 10 minut o 80 km jinde a prostě je stále k nenalezení? Do toho rozlitá barva, silnice zajebaná bílou a stále nikde žádné stopy a nikdo to proste nemůže najít. To je dobrá komedie. Frajerka leží půl hodiny v kufru a vůbec neklade žádnej odpor, ani i když se přiblíží nějakej trouba. No to je prostě scénář úplně na píču. Fakt se to tváří tak napínavě,ale hovno z toho. A co víc je perfektní, že žádná policie toho idiota vůbec nenajde, ale hlavně že ho najde operátorka. Debílek k ní stojí zády a prostě všichni jsou vysraný jak lečo s vejci a vůbec nic se neděje. Žádná akce. A co mě úplně rozesmálo, když frajer dostane nůžky do ledvin, otočí se a vidí vyděšenou buchtu a ta čeká, oči na vrch hlavy vyvalený, co zase bude chtít udělat tak dramatizujícího a zákeřného. V tuhle chvíli jsem smíchy spadl z postele. Jednoduchá americká pečovina. To je prostě blbost jak vystřižená. Chtělo by to fakt něco reálnějšího z čeho se fakt člověk posadí na prdel strachy a ne smíchy. Takové hle filmy byli možná tak dobrou záležitostí před 20 lety, kdy to bylo TOP. Dnes je to nudné, trapné ubohé. Vážně to chce lepší děj a ne takové kokociny. No ale protože se to opravdu tvářilo tak napínavě, tomu tu hvězdu dám. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Pobaví a zmizí z filmové police. Takových kousků je nespočet. The Call do takové skupiny místy směřuje, nakonec je ale přeci jenom o krapet lepší. Tentokrát jsme v týmu operátorů profláknuté linky 911, mezi kterými sedí i profesionálka každým coulem s tváří Halle Berry. Jenže neúmyslnou chybou „připravila“ nepěkné chvilky pro dospívající blondýnu (bacha, spoilery), kterou policie pár dnů po telefonátu najde zakopanou kdesi mimo její dětský pokojíček. Půl roku poté se situace opakuje. Zase jde nějaké hovado po mladé holce a naše milá operátorka už v roli vyučující operátorů-bažantů (navíc poctivě zobající prášky z té půl roku staré nepříjemnosti) si zase bude muset nasadit sluchátko. Tahle óda na všelijaké operátory tísňových linek nicméně předhazuje postavám poměrně rozumné jednání. To je pozitivum číslo jedna. Berry je po delší době opět snesitelná, dobrá zpráva číslo dvě. Uvěřitelnost – do jisté míry a bez finální dvacetiminutovky – pozitivum číslo tři. Přidejme ještě solidního magora Michaela Eklunda a můžeme slavit. Především televizní tvůrce Brad Anderson má navíc řemeslo v malíku. Se střihem a ruční kamerou to umí a vytvořil poměrně intenzivní atmosféru. Rychlý spád jen ruší možnost dozvědět se o oběti víc. Přesto tu máme žánrově čistý thriller, který nakonec (vlastně i částečně zbytečně) odhalí psychopatův motiv a který musí chutnat. Jenže.. Proč něco, co začalo tak slibně, musí skončit tak hollywoodsky? Cokoliv originálního je totiž nakonec opuštěno, z operátorky se lusknutím prstu stává tuctová akční hrdinka a oběť si chce po dlouhé projížďce v kufru taky trochu zašermovat nožem. Cynické finále je přinejmenším trapné!! Škoda, ty čtyři hvězdy mohly být podstatně jistější!! ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

Přiznávám se, že když tohle nedávno běželo v kinech, tak jsem zvažoval shlédnutí v kině. No, měl jsem jít, ale nevadí. Hlavní je, že se mi film líbil a byl jsem z něho nadšen, takže ho ještě několikrát v budoucnu uvidím. Jak bych to měl zkráceně shrnout ? Takže to zkusím takhle. Strhující thriller s ohromným spádem, velmi slušnou dávkou napětí, nepředvídatelnosti a uvěřitelnosti. Námět je celkem ohraný, ale to mi nevadí. Zde to bylo trochu jiným stylem pojato, takže tu máme zase trošku něco nového, něco odlišného. Úvod filmu mě hned chytil, hned jsem si říkal, sakra má to nějakou svoji kvalitu, která se pozná hned. Takže na úvod se seznámíme s prostředím (s pracovníky, vybavením a způsobu výkonu práce). Takže jsem byl už mírně nadšen ze začátku. Halle Berry jako hlavní hrdinka mi sedla, neskutečně sympatická její role jí opět sedla. Opět píši proto, že mě zaujala ve více filmech. Třeba v mixové žánrové pecce Atlas mraků, nebo v Bondovce Dnes neumírej, prostě je dobrá ve více filmech. Rychlé rady, odhodlanost a správné jednání v tísňové lince je důležité, Halle to zvládala dobře a kolikrát i to chvílemi nezvládala, což jsem pochopil. Takže atmosféra a uvěřitelnost si představit, dělat pracovníka v tísňové lince je velmi obtížné, především na psychiku. Já bych to teda nezvládal. Takže skoro 1/3 filmu se ubírala takovým seznamovacím stylem. Halle v téhle třetině snímku nedokázala zachránit jednu holku, což její chyba vůbec nebyla. Halle to ale psychicky neunesla, jako ne, že by se z toho úplně složila, ale dost si to vyčítala. Po půl roce, což se během filmu znázornila pak jak bývá zvykem u spousty filmů. No, vypadá to, že Halle povýšila, jsou zde zajímavé scény, kdy svým podřízením vysvětluje zásadní parametry a úkony, které musejí zaměstnanci v téhle náročné práci splňovat. Takže tato 1/3 téhle pecky byla pěkně nadupaná. Nemohl jsem nic vytknout. Ani minuta dialogů mě nenudila. Takže nechci být nějak odborný, ale zhruba v době, kdy začala 2/3 filmu začne pořádné napětí až do konce filmu. Takže bez nějakého rozepisování, abych nevylíčil celé dění filmu. Dojde k únosu jedné mladé holky. Bude po většinu času v 2/3 filmu držena v autě, kde pomocí mobilu se bude dorozumívat s Halle. Bude to mít dost zajímavých nápadů, takových aby policie zjistila, kde se holka nachází, kdo je únosce atd. Napínavost je zde ohromná a i sem tam brutalita padne, což dá filmu na reálnosti, avšak mladé holky mi bylo upřímně líto, dokonce zde bude jedna i hodně dojemná scéna (Tím to nepřehnáním, opravdu dojemná), takže tohle co sem píši je velkým kladem, aby bylo téhle unesené holky líto. Takže Halle se překonávala, měla pevné nervy, unesená holka hrála velmi přesvědčivě. A hlavní záporák (únosce téhle holky) ? Naprosto dokonalý. Ovšem měl své určité kvality. Někdy se choval jako pomatenec, nevěděl co má v některých situací dělat. Vypadal jako skutečný psychouš, choval se někdy dost brutálně, takže sehrál svojí úlohu excelentně. Takže herecké obsazení výborné. Hudba od Debneye byla velmi povedená, v každé scéně byl dobrý hudební motiv. Poslední zhruba dvacetiminutovka byla celkem děsivá, kde v nějakém sklepení únosce držel tu holku. No, nebudu nic vykecávat, naštěstí vše dopadlo dobře, což jistě bude předpokládat každý divák. Konec nebyl úplně nejlepší, ale přenesl jsem se přes to. Jak dopadl hlavní záporák – to bylo výborné, nic jiného si zmetek nezasloužil. Ale přišel mi moc urychlený ten konec. Nevadí, ještě jednu menší chybu bych tu našel. Tou chybou je!!!: SPOILER!!! Myslím tím to, že holka před únoscem hovořila se svojí mámou, že za chvíli přijde domů a vzhledem k tomu, že byla dlouho držena únosce, dokonce do noci, tak nikde ve filmu její máma nepůsobila, no, ale přesto mi to nezabrání dát plný počet hvězd. !!!KONEC SPOILERU!!! Takže co dál vytknout ? Určitě už nic. Vytknul jsem jedině to, co jsem popisoval ve spoileru a trochu lepší a dramatičtější konec by to chtělo. Jinač dojemných a emotivních scén zde bylo dostatek. Halle se jako postava ve filmu chovala fakt výborně, byla za každé důležité situace pohotová. Mladé unesené holce dokázala radit a hlavně ji mírně uklidňovat. Takže jsem nesmírně spokojen. Čekal jsem teda o něco menší zážitek, no vlastně jsem nečekal skoro nic. Nechci film vůbec nadhodnocovat. Veškeré filmy vždy hodnotím a obhájím v komentářích upřímně a tak jak si podle mého názoru zaslouží daný film. Takže každého věc jak každý hodnotí, ale toto se skutečně povedlo. Takže celkově hodnotím na skvělých a zasloužených 94% = ***** () (méně) (více)

Posheidon 

všechny recenze uživatele

Mohl to byt výborný krimi thriller, mohla to být kultovní záležitost. Bylo to velmi nadějně rozehrané, do 2/3 filmu to mělo nejen spád, děj, ale i autentičnost, tedy potenciál to rozhodně mělo. Pak se však uvěřitelnost nejenže vytratila, ale hlavně to postupně začalo dosti skřípat i co se logiky a chování postav týče. Buď tomu scenáristovi už nechtěli dát další prachy za dopsání anebo byl prostě někým dotlačen: „Hlavně to už nějak dokonči prosím tě, nebo to dáme někomu jinému.“ Jinak si to tvůrčí selhání v závěru totiž nedokážu vysvětlit. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)
  • Jedná se o první film společnosti WWE studios, který byl nominovaný na filmovou cenu. (Nathanielmon)

Reklama

Reklama