Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francie, dvacátá léta. Středem pozornosti médií i veřejnosti je Emma Eckhert, krásná žena, hlasatelka morálky, ale především úspěšná bankéřka. Získala značné bohatství na burze a nyní se hodlá spojit s investory, jimž na rozdíl od jiných nabízí podstatně výhodnější podmínky. Tím pádem je trnem v oku konkurenčním bankéřům, kteří se ji snaží zlikvidovat.
Film BANKÉŘKA je dílem ceněného francouzského režiséra Francise Giroda, který zpracoval zajímavý příběh, jehož zásadním kladem byl herecký výkon Romy Schneider; přestože její postava je značně rozporuplná, ve výsledku na diváka působí sympaticky. Kromě ní se ve filmu objevila řada dalších známých jmen, jak starší, tak nastupující herecké generace. Stejně jako u jiných svých filmů kladl Girod velký důraz na hudební složku filmu (Ennio Morricone), neméně precizně bylo zpracováno věrohodné zobrazení reality dvacátých let. Film byl ve čtyřech technických kategoriích nominován na Cézara. Ve Francii měla Bankéřka premiéru 27. srpna 1980, a přestože v daném roce dominovaly francouzským kinům komedie, vidělo jej bezmála dva a půl miliónu diváků. (argenson)

(více)

Recenze (23)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Nevšední drama z oblasti finančnictví, ve kterém se blýsklo neuvěřitelné množství významých herců. V podstatě film stojí a padá s přesvědčivým výkonem Romy Schneider a tento fakt byl velmi milým. Pozoruhodně zápornou roli vzal Trintignant či Brasseur a bylo to docela zajímavé. Rozhodně drama, které stojí za shlédnutí. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Kdyby měli tvůrci Vlka z Wall Street trochu pokory a věnovali dvě hodiny zhlédnutí tohoto snímku, nemuseli možná natočit tak zbytečnou slátaninu. Bankéřka má obrovskou výhodu v elitním hereckém obsazení, v kvalitně napsaném scénáři, bezchybných hereckých výkonech, úžasné Romyně v hlavní roli i ve výborné režii ()

Reklama

Kimon 

všechny recenze uživatele

Zpočátku nezáživný pomalu plynoucí děj postupně diváka vtáhne a graduje do překvapivého konce. Film vypráví o vztazích ve vysoké politice a peněžnictví. O vzájemném propojení, mocenských ambicích, intrikách a špinavých praktikách, ... prostě o tom, co dodnes vidíme i v naší současné době sobecké a bezcharakterní "tzv. demokracie". Sledujte, jaké praktiky se používaly a používají dodnes k odstranění vlivu jistých nepohodlných postav ve světě vysokého finančnictví, byznysu či politiky. Přesvědčte se, že nemorální praktiky lze očekávat i od uhlazených a usměvavých politiků. Za umírněnější obdobu tohoto zfilmovaného likvidačního procesu by se dalo považovat v současnosti (06/2012) účelové odvolání ministra spravedlnosti ČR z funkce s tím rozdílem, že filmovou bankéřku nešlo pouze jednoduše a sprostě odvolat s vylhanými odůvodněními, ale bylo potřeba nasadit páku toho nejhrubějšího kalibru. Ano, jak se říká, ryba vždy smrdí od hlavy. :-) O tom jsem se opět přesvědčil z tohoto stále obsahem aktuálního filmového snímku, přestože mi občas unikal význam dialogů i děje. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

"Odi profanum volgus [et arceo]" (Quintus Horatius Flaccus, Carmina III, 1, 1) - "Nenávidím sprostý lid [a vyhýbám se mu]." - to zazní ve filmu a je to také jeho motiv a možná i jeho smysl. Já zase nemám rád ty povznesené, ať šlechtické nebo buržoazní, a také celou tu jejich společnost. Ale i kdybych v ní zálibu měl, nemohl bych říct nic jiného, že se jedná o nezdařilý film ve všech svých aspektech, urousaná režie, nemastné výkony slavných herců atd. Tady by si i Hitchcock musel povzdechnout: "Dyť to nemá žádnou suspension (napětí z očekávání)!" ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Romy Schneider a Jean-Louis Trintignant se potkali už v Boji na ostrově, v Pekle, ve Vlaku, ve Vrtohlavé ovci a naposledy je společně v jednom filmu můžeme vidět zde, v Bankéřce. Tento příjemný příběh jedné ženy, která si ze základní potřeby luxusu vytvořila živnost, je rámován lety 1908-1931 (některé zdroje zacházejí až ke korpusu let 1886-1935) - dává tedy Romy velkou příležitost interpretovat Emmu Eckhert během výrazného úseku jejího života. Po formální stránce je film velice snaživý, secesní úvod je černobílý, jednotlivé dějové kapitoly překlenují rádoby retro montáže, nechybí vyfabulované díly Pathé Journalu a samozřejmě jsou neustále přítomny titulky z prvních stránek novin. Z pohledu uvěřitelnosti jde Bankéřka mnohem dále, než předchozí filmy s Romy, které se odehrávaly za 2. světové války nebo před ní, k zobrazení skutečnosti by bylo však stále zapotřebí mnohem více. Leč Romy se moderní doby, které je často precizní výprava vlastní, nedožila a toto bylo za jejích časů maximum. Dnes je tedy možno Bankéřku zařadit mezi top historických filmů, které Romy vytvořila během své druhé kariéry ve Francii. Ti z vás, kteří dávají přednost filmům postavených na tváři jediné ženy budou spokojeni maximálně, protože všichny ostatní postavy nesahají Mme ani po paty. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (5)

  • Thierry Lhermitte prohlásil o Romy Schneider: „Uvidíš přicházet malou ženskou, které nechybí moc do pětačtyřiceti a která už má něco za sebou. Vypadá bezvýznamně. Pak se seznámíte a ona ti řekne: ,Dobrý den' a bum, padneš na zadek! Byl jsem v zajetí jejího kouzla. Její osobnost a její herecký talent způsobily, že ji lidé mají rádi a mají chuť vzít ji do náruče a říct jí: ,Neměla jste moc štěstí, ale se mnou už je tomu konec.' Během natáčení filmu Prohnilí jsme o ní mluvili s Noiretem. Cítil to naprosto stejně.“ (theSaint)
  • Noëlle Châtelet (Camille) označila Romy Schneider jako „ženu na pokraji svých sil“. Řekla: „Byla jednoznačně vyčerpaná prací, životem a pravděpodobně i osobními nezdary. Ta obrovská síla, kterou po ní natáčení vyžadovalo a která vyžadovala zdolávat davy, situace, lidi, musela být nezměrná. Z toho důvodu nebyla příliš milá k ostatním.“ (theSaint)
  • 31.srpna 1998 Daniel Auteuil prohlásil: „Měl jsem trému. Bylo horko. Celý den jsem strávil vedle Romy Schneider. Tolikrát jsem si opakoval text, že jsem si říkal, že určitě budu mít okno. Měl jsem takový strach, že když jsem se večer svlékl, oblečení bylo celé promočené. Romy byla člověk, který se sžíral úzkostí, a veškerá její energie plynula právě přes tuto tíseň. Proto zůstala ve filmech tak zranitelná a tak zajímavá. V tu dobu byla úžasná, neřekl bych veselá, ale zcela zapálená pro věc.“ (theSaint)

Reklama

Reklama