Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Předvolební boj o první místo na radnici jednoho francouzského města vyústil ve tragédii, když zastánci současného starosty napadli aktivisty z tábora protikandidáta. Vůdce násilníků Portor jednoho z nich ubil k smrti, zastřelil policistu, který chtěl zasáhnout, a uprchl z místa činu. Případ dostal na starost komisař Verjeat. Jeho snahu najít Portora cílevědomě kříží starosta, obává se totiž, že by ho zabiják po dopadení zkompromitoval. Politik má dlouhé prsty, podaří se mu dokonce dosáhnout Verjeatova přeložení. Policista se však nevzdává, před odjezdem do nového působiště chce ještě dopadnout vraha. Pokračuje tedy v pátrání, ačkoli se to jeho nadřízeným vůbec nelíbí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (100)

classic 

všechny recenze uživatele

Tento francúzsky, kriminálny thriller, divákovi sprístupnený ako zo starej francúzskej školy; teda ako som i postupne zistil, tak zároveň k tomu aj naprosto nadštandardným spôsobom zväčša úplne »klamal telom«, až som si na úplný koniec pripadal zrovna iba tak, ako by mi ktosi riadnou silou uštedril akúsi poriadnu ["filmovú"] facku, čo podľa mňa nie je celkom fér, a pritom zo začiatku bolo ešte všetko v naprostom súlade tak, ako má skrátka byť, t.j. blížiaca sa línia udalostí takmer ihneď nabrala potrebný «politický spád», nakoľko sa obalila práve týmto politickým kabátom, keď jeden z politických kandidátov, resp. akési jeho nastražené g-o-r-i-l-y, začali útočiť proti svojim oponentom [lepičom plagátov angažujúcich sa hneď z prichádzajúcej protistrany], kedy nielenže pri tom prišiel o život aj jeden zo zasahujúcich policajtov, ale zároveň aj jeden z aktívnych aktérov, ktorého vskutku pomerne dosť surovým postupom dobili [železnou tyčou] až na smrť, inými slovami podčiarknuté, že tohto prípadu sa vari odteraz konečne ujímajú aj vrchný komisár Verjeat spolu s inšpektorom Lefèvreom. A až následne snáď priamo odteraz sa to predsa začínalo odvíjať i poriadne zaujímavo, no zase to netrvalo ani príliš extra dlho, keď sa protagonistom postupne začali hádzať samé polená pod kolená, vrátane aj akýchsi prekombinovaných [scenáristických] pasáží, ktoré sa na seba čoraz viac intenzívnejšie chrlili, až som sa v tomto začarovanom kruhu začal normálne už systematicky strácať, čo zrejme ani neveštilo nič pozitívneho, pričom som sa toho ťažkého b-r-e-m-e-n-a; v podstate nikdy totálne nezbavil s tým, že sa jednalo o premárnený potenciál. Proste namiesto daného vyšetrovania, sa na ústredných protagonistov vzťahovali kompletne »odlišné mračná«, možno aj miestami hlúpo naaranžované, ale to totižto vôbec neospravedlňovalo daný, dejový a nesúvislý chaos, aký ma vzápätí sprevádzal, a z akého som ani nijako zvlášť nemal dobrý pocit. A pravdepodobne nebyť v tomto účinnom chaose zdarne sa pohybujúceho Lina Ventury, tak hodnotenie by napokon bolo minimálne i o rovný stupeň nižším, než v skutočnosti je. A mimochodom; akosi nerozumiem ani tomu, prečo sa vlastne tieto veci začali etapovo kaziť, keď boli sprvoti tak kvalitne nastavené? Scenár, postavy, montáž a podobne. PS: Rozhodne by som najskôr odporučil najmä nasledujúci, Neľútostný súboj, alebo tiež titul s rovnakým názvom, ako si ho zvyčajne ľubovolne prekladajú distribútori. A v tomto prípade išlo znovu o zavádzajúci názov! PS 2: Dôjde aj na narážku Zbohom kura, alebo čo to tí Francúzi neustále majú s tými kurčatami? [SMIECH]. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Ještě než předá, zaperlí, amplion zaplní. Odznak cti, morálky, spravedlnosti, neohroženosti a zásadovosti na klopě neúprosného Posledního mohykána policejního sboru. Kousne do prohnilého jablka myšlení mocipánů, zaťatý duel hozené rukavice s důrazně  rázným řinčivým posledním sbohem, dobrým dnem z velení. ()

Reklama

topi 

všechny recenze uživatele

Francouzská kriminálka staré školy, kde jde policajt po krku jednomu padouchovi, ale pod nohy mu hážou klacky jeden politik a také jeho nadřízený. Lino Ventura v roli komisaře Verjeata má charismatu na rozdávání a jeho vyšetřovací metody jsou dokonale přímočaré. Filmu prospívají i humorné vsuvky, třeba když Verjeat před policejní budovou doslova vyhází mlčky protestující bandu nějakých harekrišňáků, to je fakt nářez :D. Nebo scény v nemocnici, kde je na lůžku pacient (Dominique Zardi) se zlomenou klíční kostí a dějí se mu tam další absurdní úrazy. Ve snímku je spousta známých francouzských tváří a výsostný je také český kinodabing z roku 1979, stačí zmínit jména jako Petr Kostka, Petr Oliva, Stanislav Fišer, Čestmír Řanda, Ferdinand Krůta, Vladimír Krška, Libuše Švormová, Ladislav Mrkvička nebo v titulní roli František Vicena, který Venturovi sedí perfektně! Ocenit musím také novou zrestaurovanou verzi, kterou právě vysílala ČT2. Luxus! ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Politické pozadí má reálnost postav i děje. Je to příběh, který se může stát kdekoli na světě, tu víc, tu míň. Hlavním atributem tohoto filmu je, že má schopnost převyprávět politické hnusné mravy filmovou řečí tak, že to má gradaci a nechybí napětí. Navíc tu je ta jistota, že si můžete dopřát herecký nášup v podobě vynikajících herců Lino Ventury a Patricka Dewaere, na kterých si lze jenom smlsnout. Hm, komisař Verjeat je věru zcela jistě velký sympaťák, ale měl opravdu těžkou konkurenci v inspektorovi Lefevre. Film má neočekávaný konec a precizní atmosféru. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tak řeknu vám, narazit z času na čas na takový film, který má nejen silné objektivní kvality, ale vám současně sedne, ani na minutu nepustí a zavání z ní dojem geniality, to je radost! :-) Během onoho distribučního roku Pierre Granier-Deferre točil s Linem Venturou hned dva snímky za sebou a já mám po tomhle zážitku málem choutky ubrat Kleci kvůli odlíšení hodnocení jednu hvězdičku. Nelítostný souboj je naprostou dokonalou esencí toho nejlepšího francouzské kinematografie 70. let., využívá atmosféru z tradičních kriminálek, povyšuje jí na politický thriller se společenskou kritikou a vedle toho není zde nouzi o akci i zábavná odlehčení. Lino Ventura mne nezklamal, podává špičkový výkon stejně jako jeho mnohem mlaši kolega Patrick Dewaere, co ale očekávat od Francise Vebera v pozici scenáristu výjimečně dramatického snímku, jsem vážně netušil. Nicméně Veber dal nejen skvěle vyniknout odlišným charakterům dvou hlavních policistů, ale doložil i pár černohumorných momentů (v nichž ostatně rukopis autora nelze přehlédnout, např. když nad utečencem postřeleném v nemocnici policajt pronese "dyť je na správném místě... zavolejte chirurga"), které do filmu kupodivu též skvěle zapadly. Méně příjemné je samotné dění plné špinavých politických praktik, ukázka světa korupce, intrik... resp. zjištění, že ve srovnání s dobou vzniku film získal s vývojem politické situace silný přesah i pro krajiny bývalého východního bloku. Netušit předem rok a zemi vzniku, skoro bych tento film bral jako podobenství o současné době... zapůsobil totiž na mne po mnoha stránkách až mrazivě nadčasově. 100% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (3)

  • Panorama Rouenu se natáčelo na Côte Sainte-Catherine a v Bonsecours, rue des Aigles. (classic)
  • Když byl film v dubnu 2009 vydán ve Francii na DVD, bylo na zadní straně obalu uvedeno, že je „zakázán pro děti do 12 let“, přestože byl v kinech uveden pro „všechny diváky“. (classic)
  • Film byl inspirován skutečnou událostí, která se stala v roce 1971 v Puteaux (Ile-de-France, Francie). (Snorlax)

Reklama

Reklama