Reklama

Reklama

Psycho IV: Začátek

(TV film)
  • USA Psycho IV: The Beginning (více)
Trailer

Obsahy(1)

Čtvrtý díl slavné série je současně jakýmsi prologem k prvnímu filmu, který v roce 1960 natočil slavný Alfred Hitchcock. Odehrává se v současnosti, kdy už je Norman Bates, muž, který ve svém motelu zabil několik žen, vyléčen a volný. Je dokonce šťastně ženatý a čeká se svou manželkou dítě. Volá do rozhlasové talk show na téma matkovražda a svěří se moderátorce, že před lety zabil svou matku a nyní mu prý nezbývá nic jiného, než zabít znovu. Moderátorka se ho snaží udržet na telefonu a jeho záměr mu rozmluvit. Zpovídá ho a Norman se ve vyprávění dostává až na počátek svého děsivého příběhu. Jak mu zemřel otec, když byl ještě malý, jak ho jako kluka jeho šílená matka mučila a dováděla k zoufalství, a to tak dlouho, až ji nakonec v záchvatu žárlivosti, když si domů přivedla nového milence, zabil stejně jako jeho. Tím však začaly jeho skutečné potíže a v motelu, který zdědil, na to doplatilo životem několik žen. Norman prozradí, že ten, koho se chystá zabít nyní, je jeho milovaná manželka, protože se bojí, aby se s jeho dítětem děsivá historie neopakovala. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (62)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Vzhledem ke zdravotnímu stavu Anthonyho Perkinse v době natáčení by se to spíš mělo jmenovat "Psycho HIV: Konec", ch. Řekl bych, že tohle je jediné pokračování Hitchcockova Psycha, které dává smysl. Ovšem není to zas kdovíjak chytré. Nápad s voláním do rádia je opravdu debilní a vůbec nechápu, co by Normana Batese vedlo k tomu, aby se takhle veřejně svěřoval (mimochodem se představí jako Ed, což je asi odkaz na vraha a úchyla Eda Geina, kterým se inspirovala postava Normana). Ještě že nám moderátorka prozradí, co je to matkovražda: "Tak se nazývá to, když zabijete svou matku", chch, fakt? Divné mi bylo, že ve trojce ho zatkli a měli zavřít někam na doživotí, ale teď je najednou zas volnej a dokonce má za manželku ženskou, která o jeho minulosti ví, protože ho sbalila v ústavu. Takže logika často úplně mimo. Ale ten pohled do minulosti bylo něco, co mě zaujalo. Ten počátek, ty jeho prapůvodní motivace a konečně odhalení toho, co vše mu ta matka prováděla a jaký mezi nimi byl vztah. A hlavně tady opět bylo použito hudební theme od Bernarda Herrmanna, což v jinejch sequelech chybělo. PS: á, už jsem na to přišel - podle IMDB se události z Psycho 2 a 3 v tomto díle ignorují, a proto to místama nedává smysl. Hned je mi líp, taky bych je nejraději neviděl. ()

PKD 

všechny recenze uživatele

Po 3jce jsem toho moc nečekal pravda, ale nakonec se ukázalo, že jsem se příjemně zmýlil. Zkrátka, prequel+sequel zároveň. 2 mouchy,1 ranou:-) Silných 3.5 Doporučuji ost, které sice během prvních pár minut, mohou klamati tělem vy smyslu, jéééé, dyk je to ouplně to stejný jako v 1...hehe. E-e. Není tomu tak. Je to lehce zremixovany původní ost + něco nové hudby. Podobně jako u Predators. ()

Reklama

henrycruel 

všechny recenze uživatele

Film ukazuje zmateného Batese, který volá do rádia, protože chce zabít svojí ženu a tváří se, že neví jak na to. :) Mezitím jsou tu návraty do minulosti, které jsou sice zajímavé, ale kazí to herec, který hraje Normana v pubertě, protože na mě působil spíš jak mazánek bohatých rodičů, kterej si žehlí vlasy, než jako šílenej psychopat. No a nakonec se ještě z Normana stane milující otec a vzorný manžel. Ach jo!... Takže z legendárního hororu se postupně stává romantika! Dlouho jsem se rozhodoval jestli dát tři nebo dvě hvězdy, ale prostě už to není Psycho jaké bývalo předtím! ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Po tomhle dílu jsem toho názoru, že nebýt zbytečné a zprasené trojky, byla to perfektní, vyvážená trilogie, ve které by každý díl měl něco do sebe způsobem, jako ve vetřelčí sérii. Po hodně slabé trojce je tady jednoznačně velký kvalitativní vzestup. Podle mě naprosto perfektně vystavěná zápletka, střídání flashbacků a volání do rádia naprosto skvěle funguje, vynikající atmosféra (na televizní thriller), geniální hudba (klasika), skvěle hrající Anthony Perkins (rozhodně lépe než minule, prostě na úrovni jedničky a dvojky) a navíc velká kočka Olivia Hussey. Je tam sice pár WTF momentů, ale ty ve výsledku nepůsobí nijak rušivě - scénář je skvěle vygradován, herci tomu navíc dost pomáhají, šoky (takové mílé, příjemné) nastavají přesně tam, kde mají, fungují, s postavou Normana navíc prostě musíte soucítit a souhlasit s ním (mimochodem veliká čest Henry Thomasovi, kterého jsem nikdy neviděl jinde než v E.T. a který si Batese střihnul perfektně) a nakonec přišlo i naprosto geniální finále, které celou sérii už lépe zakončit nemohlo. Tohle je ten nejlepší origin a zároveň naprosto nejlépe napsané vykoupení jakékoliv postavy, na kterou si vzpomenete, navíc se to tváří jako regulérní film do kin a popravdě nechápu, co na tom kritizujete, protože za tohle se tvůrci rozhodně nemusí stydět a troufám si říct, že tohle je ta největší pocta původnímu Psychu i samotnému Hitchovi, jakou kdy kdo mohl vymyslet. Sláva Anthony Perkinsovi. PS: Ten film dost hraje i na emoce a to taky funguje. 100%. ()

Trevor 

všechny recenze uživatele

Podobne ako o niečo neskôr v sérii Hannibal sa diváci dočkali aj začiatku vyrozprávania príbehu o Normanovi Batesovi. Dej, ktorý sa odohráva ako telefonát samotného Normana Bates do talkshow v rádiu je prepadákom.Ak by sa príbeh zameral iba na detstvo a rannú dospelosť 15 ročného Normana ( v podaní v tom čase 19 ročného Henryho Thomasa, čo je síce vidieť avšak film sa vďaka tomu v niektorých scénach aspoň vyhol zbytočnému rozruchu, ktoré by obsadenie mladšieho herca určite priniesli ) mohlo to byť podstatne lepšie. Postupný prerod z milého chlapca v masového vraha by bol lepším záverom série ako obrátenie sa Normana vďaka odrazu vlastnej tváre v čepeli kuchynského noža v baránka. Ak by scény z minulosti neboli zvládnuté relatívne dobre tak by výkon moderátorky, Normanovej ženy či samotný záver film posúvali k hranici odpadu, takto to je na hranici 40%. Psycho však nemalo, rovnako ako Krstný otec, pokračovať. Malo byť jednou samostatnou perlou filmového plátna. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (11)

  • Ke scénáři tohoto čtvrtého dílu se vrátil scenárista původního Psycha (1960) Joseph Stefano. Předchozí dvě pokračování mu přišla příliš komerční. (griph)
  • Název psychologa je dr. Leo Richmond. Psycholog, který vysvětlil Normanův stav v prvním díle, se jmenoval dr. Fred Richmond. (Benjamin-L)
  • Interiér ložnice matky se poněkud liší od originálu, kde měl koupelnu a další skříň. (Benjamin-L)

Reklama

Reklama