poster

Pompeje

  • Kanada

    Pompeii

  • německý

    Pompeii 3D

  • slovenský

    Pompeje

Katastrofický / Historický / Dobrodružný / Akční / Romantický / Drama

Kanada / Německo / USA, 2014, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    **

    Rozpočet $100miliónovTržby USA $23,219,748Tržby Celosvetovo $117,831,631Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,234,775Tržby za predaj DVD v USA $3,954,773║ przniteľ Anderson si urobil klon Gladiátora, Tróji s Rozpútaným peklom, rovnako tak sa skopírovali aj nejaké tie hudobné motívy z historických filmov, nechápem investorov ktorý dokážu na tieto jeho béjkoviny investovať $100miliónové rozpočty, prvoplánový príbeh, rýchli a zlý strih pri akčných sekvenciách, ešte triky ako tak v pohode,... ale dohromady opäť nemá čo film ponúknuť, obsadenie tiež na zamyslenie, rozbeh ušiel ale dojazd dorazil /40%/(13.5.2014)

  • Traffic
    ***

    Nadšené reakce, objevující se (ne tak) paradoxně v umělecko-auteurských kruzích (např. Notebook/MUBI), mě přiměly očekávat od Pompejí málem Andersonův magnum opus, ale k nekompromisnímu designu Resident Evil: Odplaty má tenhle film bohužel celkem daleko. Je pravda, že mizanscéna tady získává na důležitosti jako jeden z určujících prvků snímku, který v kontrastu pracuje s naprosto jednoduchým (byť ne zcela primitivním) vyprávěním. Stejně důležité jako postavy je tady prostředí, ve kterém se nacházejí. Film to nejsilněji signalizuje na samém začátku, kdy vystřídá několik různých lokací (aréna, les, pole) a vždycky postavy snímá v zadních plánech skryté za nejrůznější přírodní nebo architektonické překážky - trávu, stromy, mříže apod. Ke konci se zase ke slovu dostává očekávaná totální destrukce, která pak ovládá obraz zase trochu jiným způsobem - nicméně postupně se stává zcela dominantní, což určitě bylo ještě mnohem patrnější na plátně v 3D. _________ Pompeje jsou nicméně zajímavé interpretačně, kdy jde o ukázkový, přímo vzorový příklad apokalyptického filmu, který do krajních mezí dovádí Žižkovu ideu "dokážeme si spíše představit konec světa, než sebemenší změnu v kapitalistickém systému." Katastrofa tady doslova plní zrovnoprávňující funkci, která je ve filmu spojovaná s bohy, ale jde přitom jednoduše o manifestaci určitého společenského přetlaku, který se nemohl projevit jiným způsobem. Lidská revoluce tady není možná, je nutný zásah zhůry, ultimátní deus ex machina. Zároveň film opět ukázkovým způsobem potvrzuje, že dokonalá, nadčasová láska může vzniknout jenom v momentě, kdy čelí jistému konci - v tom momentě je najednou zachovaná navždy a její tragika spočívá v tom, že pokud by jí bylo dovolené žít šťastně a spokojeně dál, vyprchalo by z ní postupně všechno, co ji definuje.(20.11.2014)

  • Botič
    **

    Starověký Vinnetou a Old Shatterhand se perou za svobodu a lásku v naprosto nudném a nevýrazném filmu, který působí spíš jako laciná televizní produkce, která vznikla pro BBC, než jako popcornová podívaná pro masy. Paul W.S. Anderson tentokrát velmi zkrocený.(18.5.2014)

  • genetique
    ***

    Absolútne nekompaktný snímok, ktorý využíva historickú udalosť ako podklad k neutíchajúcej katastrofickej šialenosti, šmrncnuté je to pokusom o antickú tragédiu v súzvuku romantickej zápletky. To všetko pod taktovkou rutinéra Andersona, ktorý by namiesto apokalyptickej skazy zainteresovaných štúdií mohol ďalej točiť so svojou žienkou dvadsiatu piatu časť zombie jatiek. Zvláštnosťou však je, že napriek hlúpemu scenáru a debilných dialógov som sa počas celého filmu nenudil. Anderson to vedel tak dobre zmenežovať, že stále sa niečo deje, a pokiaľ sa nechytáte za hlavu a nekrútite hlavou nad skomolenými historickými súvislosťami, či živelnými absurdnosťami, tak si aspoň užijete svižnú akciu a priamočiary priebeh filmu. 55%.(9.7.2014)

  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Janet Scott Batchler, Lee Batchler, Michael Robert Johnson | Hudba: Clinton Shorter | Distribúcia: TriStar Pictures, FilmDistrict (US), Constantine Film (GER), Summit Entertainment, Lionsgate Films (Inertnational) | Štúdio: Constantine Films, Impact Pictures, Don Carmody Productions | Rozpočet: 80 miliónov $ | Tržby: 84,035,575 $ || Velkolepý historický film okorenený nefalšovanou americkou megalomániou. Všetko je na plátne dva a viac krát väčšie, než v skutočnosti (V Pompei som bol a videl som aj príslušné historické materiály, plus som nagrcal do Vezuvu - chlastali sme celú cestu) a film sa nehanbí kradnúť z tých najzásadnejších príbuzných filmov. Výsledok je tým pádom celkom slušný, na katastrofickú udalosť našrubovaný príbeh nie je až tak marný, a tak film aj cez jeho všetky fyzické i historické nezmysli ponúkne obstojnú zábavu, s hereckým polenom z Game of thrones, jak ho máme radi :) Ps: Najsilnejšiou devízov filmu je genilálny soundtrack Clintona Shortera, ktorý síce neprináša nové skladateľské postupy a harmónie, ale dokresluje film najpresnejším spôsobom, aký som za posledné roky počul a videl. 70% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(5.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace