Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film zachytáva skutočný príbeh novinára Maziara Bahariho, ktorý mal za úlohu urobiť len zopár rozhovorov v Iráne, vzhľadom na blížiace sa voľby prezidenta. Svoju tehotnú snúbenicu doma ubezpečil, že o týždeň sa vráti. Nešťastná náhoda však jeho osud náhle zmení a Maziar je zatknutý v Iráne na oveľa dlhší čas ako jeden týždeň. Názov filmu Rosewater vznikol na základe toho, že Maziar mal počas každého vypočúvania väčšinou zaviazané oči, a tak dokázal rozlíšiť aspoň jedného vyšetrovateľa len vďaka tomu, že voňal ako ruže. (readan)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (13)

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

Tak toto naozaj nevyšlo... Sme predsa v Iráne, nie v Nórsku! To jedna nórska väznica získala cenu za architektonický počin roka, môžete si do cely zobrať vlastné elektronické zariadenia vrátane LCD televízora, prípadne absolvovať sochársky kurz. Toto je ale Irán, pre Kristove rany! Hlavne tá príjemná prikrývka na oči vyzerala byť nežná a fluffy a určite by potešila v lietadle počas trinásťhodinového letu do Venezuely. Márnosť šedivá, toto získava cenu za extrémnu trápnosť. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Na tom filmu je celou dobu vidět, že nechce být primárně krutým filmem, i když lidskou krutost zobrazuje. Především je to film o člověku, který se dostal do situace, která byla jednoznačně nezáviděníhodná. V některých případech je osud smířlivý a všechno může dopadnout relativně dobře. Bohužel filmový výsledek pak může být takový nijaký. ()

Reklama

lillien 

všechny recenze uživatele

Trailer sliboval drsné drama ze země, kde zítra znamená včera, drama oběti silně zaostale nelidského režimu, jehož představitelé neváhají jakékoli své, dokonce i vymyšlené či domnělé odpůrce trestat praktikami, za jaké by se nemusel stydět ani soudruh Vysranovič Stalin. No nakonec jsem z nudy málem utkala středně velký perský koberec. Hlavní hrdina se ze svého notně nervově labilního vyslýchajícího soudruha sice pokusil neposrat, nicméně poté, co jeho naivní forma odboje vzala za své, podléhá tlaku vymaštěných soudruhů, odehraje svůj vnucený štěk před kamerami, podepíše Íránské STB nějaká lejstra a mizí zpět do civilizace. Mnoho povyku pro nic, viz soudruh verbal. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Čtyřměsíční izolace, obvinění ze špionáže a psychické mučení v íránském vězení rozhodně nemohly být žádná selanka, nicméně zrovna tahle stěžejní většina snímku, v níž novinář Bahari přemítal o odloučení, rodině a spěl k podepsání (vykonstruovaného) přiznání, mě upřímně dost nudila. Přitom půdu měla připravenou dobře, úvodní dokumentování (zfalšovaných) voleb a následných demonstrací vypovědělo mnoho znepokojivého o nesvobodě v islámské zemi. Závěr s využitím ("masážních" :-)) fantazií vyslýchatele i zkostnatělosti režimu pak trochu ujel do nechtěně úsměvné, pranýřující angažovanosti; ovšem stále šlo o velmi "respektuhodné" téma, které si slabé 3* nakonec vysloužilo. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Dokud se Bahari motal po ulicích, natáčel rozhovory, nebo je sám poskytoval, bylo všechno fajn. Jako ukázka toho, jak vnímali obyčejní Íránci předvolební prezidentský boj, film působil poutavě a autenticky. Bohužel po zatčení padla kvalita dolů. Nevím, jaký byl režisérův záměr, ale pokud někdo hnije v podobném filmovém kriminálu, jako je ten íránský, představoval bych si víc depresivní atmosféry i vypjatějších okamžiků s hrdinou na kraji sil. To mi tady chybělo. Ne že by si vyšetřovatelé v čele s Kimem Bodniou brali servítky, ale nebylo to ono. Ačkoliv některé momenty stály za to a když je Rodina Sopránů označená za porno, nezbyde než kroutit hlavou. Já chápu, že film je možná blíž realitě, když nepodává perský kriminál jako koncentrační tábor, ale upřímně řečeno kolik filmů podle skutečných událostí by bylo zábavných, kdyby si tam tvůrci sem tam něco nepřidali. 60% ()

Galerie (5)

Zajímavosti (6)

  • Jon Stewart bol taký zapálený pre príbeh Maziara Bahariho, že sa rozhodol dočasne prenechať svoje kreslo hostiteľa v The Daily Show (od r. 1996) kolegovi Johnovi Oliverovi, aby mohol odísť natáčať svoj režijný debut na Stredný východ. (drake31)
  • Hneď po iránskych voľbách a výtržnostiach bolo zatknutých veľa ľudí. Medzi nimi bol aj Maziar Bahari, ktorého mučili a vypočúvali. Jedna z vecí, pre ktorú mal byť vypočúvaný, bol kontakt s americkým špiónom. Tým mal byť Jason Jones, spravodajca The Daily Show (od r. 1996), ktorý sa pri natáčaní reportáže v Iráne dostal do kontaktu s Maziarom. Týždeň po jej odvysielaní správy informovali o zadržaní Maziara v Teheráne a nikto o ňom od jeho zadržania nepočul. Jon Stewart sa kvôli tomu cítil mizerne, a to aj napriek faktu, že on ani nikto z jeho štábu za nič nemohli. (drake31)
  • Jon Stewart sa na tomto filme podieľa ako scenárista, režisér a aj ako jeden z producentov. (drake31)

Reklama

Reklama