VOD (1)
Série(5) / Epizody(58)
Obsahy(1)
Gomora, seriálová adaptace úspěšného románu Roberta Saviana, nás zavádí do temných a nebezpečných uliček Neapole, kde se nachází centrum zločinecké organizace Camorry. Poté co je Pietro Savastano, jeden z největších a nejobávanějších kmotrů neapolské mafie, zajat a poslán za mříže, jeho prává ruka, třicetiletý Ciro Di Marzio, spatřuje svou příležitost v tom, že se konečně stane novým vůdcem. Jeho čas však ještě nedozrál. Zatímco je Pietro ve vězení, velení zpočátku přebírá jeho manželka Imma, protože jejich syn Genny - Pietrův právoplatný dědic - se v Hondurasu zaučuje v "řemesle". Soupeřící klan vedený Salvatorem Contem mezitím spřádá plány, jak zneškodnit Savastanovy jednou provždy. Válka o převzetí kontroly nad "systémem" právě vypukla, a to na území, které stále bojuje, aby nadvládě zločinu a bezpráví nepodlehlo. (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (156)
Před pár lety jsem viděl film Suburra od režiséra jménem Stefano Sollima. Byl jsem z něj nadšený a jméno režiséra jsem si zapamatoval a přidal si jeho seriál Gomora do chci vidět. První série byla fantastická. Opět se podařilo vytvořit především výtečnou atmosféru, která je sice značně depresivní, ale také dle mého velmi autentická. Režisér ze skvělých prvků (hudba, obsazení, herecké výkony, správný mariánský příběh) dokázal stvořit perfektně fungující celek, který dokáže postupně diváka vtáhnout a místy doslova přikovat k obrazovce. Uvažoval jsem i o maximálním hodnocení a s chutí si pustil i druhou sérii. Ta se z počátku rozjíždí pomaleji a místy mi přišlo, že ji tvůrci uměle natahovali, což se pro mě jevilo jako vůbec první výtka. Postupně se ovšem všechno rozjelo, aby i druhá série nabídla perfektní gradaci. Možná to vyzní jako protimluv, ale přesto, že se mi první dvě série nakonec velmi líbily, vyvolaly ve mně vlnu emocí, přinesly spoustu nezapomenutelných postav a vtáhly mě svou výtečnou atmosférou, tak se do dalších sérií už nepustím. Za prvé, projekt opustil režisér Stefano Sollima a hlavně se obávám snahy o zbytečné natahování úspěšného projektu a o klasickou šablonu „bylo to úspěšné, tak to budeme opakovat tak dlouho, dokud to bude vydělávat“. Toho se dočkat nechci. Také většina postav už tam vlastně pokračovat nemůže. Proto sledování ukončím skvělým hodnocením těsně pod maximem a s dobrým pocitem, že jsem viděl perfektní seriál, který se druhou sérií svým způsobem velmi dobře uzavřel. ()
Na první sérii se snad nedá najít výraznější zápor. Možná pomalejší začátek, ale aspoň se divák stihne rozkoukat a pak už jen hltá další a další minuty a netrpělivě čeká, co se bude dít dál. Herecké obsazení je absolutně bez chyby, o to víc mě překvapilo, že většina herců toho za sebou příliš nemá. Jeden příklad za všechny - Gennaro. Jeho proměna z mazánka do totálně bezcitnýho hajzla byla na jedničku s hvězdičkou. Žádný postavě se nedá fandit, všichni jsou zákeřný šmejdi, kterým se nedá věřit ani jméno a jde jim jen o sebe a o prachy - a to byl přesně záměr tvůrců, naservírovanej tak syrově, jak to jen jde. Molto bene :-) ()
Talianska odpoveď na akúsi hibernáciu žánru naberá rozmer dráždivého sociálneho komentára, nakoľko s pokojom Angličana a s určitou dávkou zveličenia až cynickým odstupom nepredpojatého pozorovateľa ilustruje život organizovaného zločinu pod sopkou Vezuv, kde si kriminálne živly hľadajú šťastie v skratkách násilia a nelegálnej činnosti. Špinavou a surovou autenticitou kovaný seriál nevkladá dej do politických súvislostí ani nenaštrbuje verejnú dôveru v inštitút polície, reflektujúci pohľad vrhá na celé panoptikum fiktívnych postáv vo väzbe na realistické prostredie (viď sídlisko Scampia – najväčší trh drog v Európe), kde tieto (predovšetkým) morálne skorodované charaktery kríži naprieč prehľadnou sieťou intríg a mocenských záujmov. Skupina tvorcov okolo režiséra Stefana Sollimu príliš neplytvá kyslíkom na slová a namiesto verbálneho stavia v rámci narácie do popredia zdelenie obrazové. Filozofiou za tým je snaha klásť akcent na vyznenie, ktoré prostredníctvom inscenovania scén neustále pripomienkuje dokumentárny charakter nastolený už Garroneho filmovým prepisom s rovnomenným názvom. Názvom, ktorý sa stáva synonymom dementovania romantizujúcej podoby mafie. ()
Ani jsem nečekal, že mi tenhle seriál přiroste až tak k srdci, že mi bude líto, když dohraje poslední 12. díl první série. Příběh mi sedl od prvního dílu, ale pod kůži se dostával stále víc, nemalou zásluhu na tom měla i fantastická hudba. V rámci žánru dokonalost. Skvěle natočeno, perfektní vývoj postav, hlavně u Gennyho Savastana, ale i jeho matka a Ciro jsou zajímavé charaktery. Chci víc! ()
S touhle velmi zajímavou a silně návykovou italskou sérií, která adaptuje velmi těžké a literárně nevyrovnané čtení Roberta Saviana, dostává rčení "Vidět Neapol a zemřít" zcela nový rozměr.. Tímto zdravím Milana Gudaulina, který čelil zjevně téže asociaci jako já.. ;) Počkám si, zatím těžko soudit.. ()
Galerie (957)
Photo © Sky
Zajímavosti (20)
- Keď ide Nicolo (Riccardo Ciccarelli) s bratrancom po výpalné, hrá pesnička „E' Sord“ od talianskeho rapera Luchèho. (Patrik200s)
- Písnička, která hraje v závěrečných titulcích, je „Nuje Vulimme 'na Speranza“ od NTO' & Lucariello. (Duoscop)
- Keď ide hneď v úvode Attilio (Antonio Milo) a Ciro (Marco D'Amore) autom cez nočný Neapol, hrá pesnička „A' storia e Maria“ od Franca Ricciardiho a Ivana Granatina. (Patrik200s)
Reklama