Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér slavné Gomorry (2008) tentokrát opustil současnou realitu a vydal se do světa pohádek, jak je na počátku 17. století zapsal neapolský básník Giambattista Basile, z jehož díla Lo cunto de li cunti později čerpali všichni slavní pohádkáři. V jeho filmu, natočeném v angličtině, panují ve třech sousedících říších v nádherných hradech a zámcích králové a královny, kteří mají různé slabosti, touhy a trápení. Vedle princů a princezen se tu vyskytují divní živočichové a obludy, obři a draci, ale také kejklíři a pradleny, protože všední si tu podává ruku s nadpřirozeným, vznešené s vulgárním, surovost s něhou, dramatické s komickým. Imaginace režiséra a jeho spolupracovníků vytvořila až barokně opulentní dílo s výraznými odkazy na dějiny umění a hudby, ale také s potutelnými postřehy o neměnných vlastnostech a chování lidí... (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (23)

Trailer 2

Recenze (232)

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Tři pro našince zvláštní pohádky zabalené v překrásném vizuálu a doprovázené magickou hudbou Alexandre Desplata. Pohádky spojuje bizarní atmosféra světa s podivnými tvory, jižanskými lokacemi a jednorozměrnými a zvláštně nesympatickými postavami. To spojení je ale magické a právě to, co je na těhle pohádkách jiné, pro mě bylo hrozně lákavé. Příběh příběhů je v mnohém drsný - ke svým hrdinům je neúprosný, ale přesto ne temný. Tak trochu Andersen na italský způsob. Jedna věc mi ale chyběla - po slibném rozjezdu a kopě nápadů se jaksi nedostavila katarze, ani jeden z příběhů nemá nijak epický nebo silný konec (nejblíž k tomu má asi princezna Violet). PS: Pokud vás také oslnily překrásné lokace, pak vězte, že se točilo v Castel del Monte (král Toby Jones a jeho přerostlá bleška), v sicilské Donnafugatě (Salma Hayek a její albínský princ) a v Roccascalegně (vilný Vincent Cassel). PSS: Cassel je sice za vilného krále, ale panečku, ten chlap má takový sex-appeal, že si to uvěřitelně rozdá i s dámským malíčkem... ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Ano, myslím, že nějak takto mohly vypadat pohádky, dříve než se začaly upravovat tak, aby z nich děti neměly celoživotní trauma. Jako malý jsem byl silně neklidný z jedné sbírky pohádek Vojtěcha Martínka, a ten už bral na děti přece jen ohledy (ale úryvky z pohádek Pták Žal a O vyměněné matce si pamatuji dodnes). Tento snímek každopádně přinesl příběhy, které mému dnešnímu já sedí už jen proto, že se v nich pramálo zpěvánkovalo, zato se v nich v hojné míře projevoval středověk. Pokud uvažujete, co pustit na obraz svým dětem, tomuto filmu se raději vyhněte velkým obloukem, pokud nechcete v lepším případě vysvětlovat mnohé nepříjemné záležitosti a v tom horším platit terapeuta. Pro časem prověřeného a citově okoralého diváka jako jsem já, to ale byl zábavný zážitek plný italského pohledu na věc, velmi zajímavých kostýmů a s příběhy, které mě bavily víc, než jsem původně očekával. / Poučení: Když jsou dětem předkládány pohádky s dobrým koncem, nezkresluje jim to realitu? 4*+ ()

Reklama

hrona 

všechny recenze uživatele

Tak předně...! v žádném případě tento film nepouštět dětem, jelikož na některé scény je i 18 let mladý věk. Přenádherné kostýmy, neskutečně líbivá scénická hudba, celý film barevný v úžasných lokacích, nemluvě o výběru obsazení. Biják je rozdělen na tři navzájem propletené děje ze třech královstvích. Každý příběh má svojí pohádkovou vizi, kterou by určitě Andersen, či bratři Grimmovi museli ohodnotit beze sporu na výtečnou. Krom téch pohádkových předloh s bizardními postavičkami, různými netvory a kejklíři, mají všechny také svoje temné stránky, a těmi jsou - požehnaně nahotinek, občas dost morbidní záběry a trošku více krve. Je to zvláštní, ale ani jedno se v tomto případě nebije a člověk má pocit, že film prostě šlape jak má. Jednoznačně bude mít tento snímek i nespočet odpůrců, za mě ovšem, ,, ač sám jsem překvapen tímto žánrem,, naprostá spokojenost. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHTĚLA JSTE ROZDĚLIT NEROZDĚLITELNÉ…“ /// Nasajte atmosféru středověku plnou podivnejch tvorů a nijak zvlášť sympatickejch postav ve třech volně propletenejch a originálních příbězích, ze kterejch by měli radost nejen bratři Grimmové, ale určitě i Giovanni Boccaccio. Fantasy podívaná s kruhovou strukturou vyprávění baví zajímavým obrazovým kaleidoskopem, ale snižuje koncentraci vypravěčskou nesourodostí. Věřte (či ne), jedná se o snímek spíš pro náročnější publikum, který vocení odkazy na díla italský klasiky, například SILNICE či MASKA DÉMONA. Příběhově čerpá ze 400 let starý předlohy neapolskýho sběratele pohádek Giambattisty Basileho. Nadšení z hororovejch prvků je proto na místě. Vždyť od pradávna jsou pohádky pro dospělý drsný, navíc často s erotickým podtextem. Matteo Garrone nemoralizuje a (přirozeně) nechává nevinný bytosti čelit zvrácenosti. Poukazuje na lidský vlastnosti a snaží se proniknout do hlubin lidskejch vztahů. Pohádkovej standart splňuje i různorodá herecká sestava. Salma Hayek je opravdová královna a Vincenta Cassela by za vzhled devianta okamžitě zatkla kterákoliv policie. Nesdílím (nekritický) nadšení kritiků a artově založenýho publika. Tyhle příběhy jsou jiný, než klasický pohádky, což je spolu s vizuálem plus. Humoru je málo (spíš škodolibej), akce téměř žádná, napětí dramatický a trocha těch perverzností prostě do pohádkovejch příběhů patří, takže opěvovat film kvůli nim je trapný. Vzhledem k dýlce by se určitě našel prostor ke zhuštění děje. Prospělo by to tempu a možná by došlo i na nějakej překvapivej moment. Ale souhlasím, je škoda, že tuhle pohádku na Štědrej den neuvidíme. A přitom by to bylo příjemný oživení poklidný, františkem zasmrádlý, sváteční atmosféry. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Pohádkovou sbírka, známou jako „Pentamerone“, která vyšla letech 1634 a 1636, a kterou sepsal Giambattista Basile, jsem nečetl. 2.) Zjistím, jak chudý lid provádí liposukci. 3.) Thx za titule „Tuxedo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Já hlupák zase čekal kdoví co a on je to jen ubohý slaboučký čajíček. Brutálně dobře nasnímán a pár moc pěkných efektů je přidáno jako bonus, ale je to stále jen čajíček. Mimochodem dovolím si menší odbočku k tomu obříkovi, který je v každém záběru výrazně jinak vysoký. Příliš nechápu, jak tvůrcům něco tak podstatného mohlo uletět. Ani jeden příběh není nikterak závratně zajímavý a přestřelená stopáž tomu také vyloženě nepřidává. V podstatě se jedná o tři jednoduché pohádky, které se v závěru protnou. Nemohu říct, že by byly v něčem vyloženě děsivější či perverznější, než je náš pohádkový standard. Jsou jen trochu jiné, než na co je člověk zvyklý, proto tady je i to přemrštěné hodnocení. Já tedy rozhodně svědkem nějakého filmového zázraku nebyl. Slabé 2 kousky. ()

Galerie (81)

Zajímavosti (7)

  • Když Violet (Bebe Cave) hraje na kytaru a zpívá, tak vše připomíná slavný obraz od Jana Vermeera „Kytaristka“. (aporve)
  • Film je založený na zbierke rozprávok „Pentamerone“ (V taliančine známej pod názvom „Príbeh príbehov alebo zábava pre najmenších“), kolekcii rozprávok zo 17. storočia, zozbieraných talianskym básnikom, Giambattistom Basilem. (KoRner)

Reklama

Reklama