Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ten klasický český dabing (včetně přezpívaných písní) je téměř lepší než film sám, což není pro francouzskou kriminálku právě dobré vysvědčení. Zaujme samozřejmě Jean Gabin, byl to prostě pan Herec, a pak ten výrazný odstín modernosti, tvůrci jakoby chtěli především ukázat Paříž a Francii coby civilizační Mekku světa, ta hypermoderní kancelář jakoby na natáčení zůstala coby kulisa z nějakého dobového sci-fi filmu, který se v ateliérech natáčel těsně před tím...:-) To je ale obecný rys francouzských filmů té doby... ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Začátek byl lehce odpudivý. Jak ovšem začal komisař mistra Gabina vyšetřovat smrt svého kamaráda začalo mě to bavit. Komisař je zde totiž sympaťák s hláškami hodnými Maigreta. Občas jsem se i zasmál. Jinak je Páša trochu nedotažený a lehce naivní. Psychologie všech postav kromě komisaře nulová (třeba ve srovnání s již zmíněným Maigretem) a děj je místy naivní. Při závěrečných komisařových slovech jsem si uvědomil, že to mohlo být mnohem víc ono drama o muži, který se dozvídá pravou tvář svého přítele. Tento motiv zde byl upozaděn nad rámec spíše průměrné kriminálky. U které jsem ale jsem se nenudil, mohl si užívat herecké umění mistra Gabina a sympatizovat s jeho postavou. V rámci francouzských kriminálek je ale jinak Páša průmětným filmem, který mi stačil jednou. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Klasická detektivka francouzské školy, který neurazí a místy i pobaví. Kromě nekompromisně hrajícího Gabina a půvabné Dany Carrel v roli Nathalie zaujme především výborná stylová hudba Serge Gainsbourga, která vytváří jakýsi lightmotiv celého snímku. Za zmínku tentokrát stojí i počin MIDO, který snímek vydal s původním dabingem (nepletu-li se), protože dabing je výborný, jak nezvyklé v dnešní "teršovsko-švarcovské" době. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Film sice postrada vetsi napeti, ktereho se dockame jen na vybornem zacatku a typickem kriminalnim konci. Nesouhlasim ale, ze film je bez atmosfery. Vynikajici vyber hercu pro zaporne postavy, krasne zeny, suchy humor policistu, vyborna hudba a zvuk. Zajimave natoceno, zvlast klub Hippies, fotky kriminalniku atd. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Solidní, ale ničím nevyčnívající kriminálka, kde úřaduje divizní komisař Joss (Jean Gabin). Ví už hodně, má své nestardatní metody proti zločincům a prožívá zklamání, když zjistí, že jeho kamarád, policejní inspektro Gouvion (Robert Dalban) jede ve velkém přepadení. Hlavní zločinec Quinquin (André Pousse) se ale zbavuje všech pomocníků, protože je velmi chamtivý a zároveň zametá stopy. To je ale ta nejhorší věc, co může udělat, protože tím si nezíská moc důvěry ostatních zločinců a naštve tím Josse, který chce také pomstít smrt podivného přítele Gouviona. Do toho ještě luxusní prostitutka Nathalie (sladká Dany Carrel), napojená na zločince, překupník Brunet (Maurice Garret) a další zločinci, kteří většinou umírají rukou Quinquina. Pozitivem je pro mě velmi příjemná a působivá hudba. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama